تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803317720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارگاه‌هايي با حضور بزرگان مستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: كارگاه‌هايي با حضور بزرگان مستند
هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينما حقيقت» از تاريخ 19 تا 26 آذرماه همزمان در سينماهاي فلسطين و سپيده برگزار شد. فراخوان اين دوره از جشنواره در 15 ارديبهشت ماه سال جاري اعلام و مهلت ارسال آثار به دبيرخانه 20 تيرماه 92 تعيين گرديد. تعداد 1017 فيلم از سوي فيلمسازان به دبيرخانه جشنواره ارسال و 118 فيلم در چنته انتخاب هيأت انتخاب اين دوره قرار گرفت.
در طول ايام برگزاري بيش از 260 فيلم به نمايش درآمد كه اكثر سانس‌هاي نمايش، با استقبال بي‌نظير مخاطبان مواجه گرديد تا جايي كه تعدادي از فيلم‌هاي جشنواره به علت استقبال گسترده بيش از سه بار به نمايش درآمدند.
يكي از بخش‌هاي جنبي جشنواره امسال برگزاري كارگاه‌هايي (ورك‌شاپ) بود كه همچون بسياري از جشنواره‌هاي معتبر جايگاه ويژه‌اي در نزد مخاطبان و شركت‌كنندگان دارد.
كارگاه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي هفتمين جشنواره سينما حقيقت از تاريخ 20 تا 24 آذرماه كار خود را با موضوع «تئوري جديد در مورد انسان‌شناسي تصويري» با حضور پروفسور مايكل اوپيتس و دكتر الستي آغاز كرد و روز دوم با موضوع «بيان شخصي در فيلم مستند» با حضور آرنه برو و محمدرضا اصلاني ادامه يافت.
روز سوم نيز تحت عناوين، «استفاده خلاقانه از آرشيو در فيلم مستند» با حضور ترزا اورايان از انگليس و از «پيش توليد تا پخش» با حضور كلاوس اشتاين بك كار خود را ادامه داد. روز چهارم و پاياني كارگاه‌ها هم موضوعات: «حقايق ديجيتال، نقش تهيه كننده در سينماي مستند» و شيوه‌هاي نوين در توزيع آثار مستند به ترتيب با حضور حميد رسولي‌چيذري، هارون يشايايي و كتايون شهابي برگزار شد.
آنچه كه اين دوره از كارگاه‌ها را از ساير كارگاه‌هاي جشنواره‌هاي قبلي سينما حقيقت متمايز مي‌كرد، تقاضاي حداكثري و ارائه گواهي حضور به شركت‌كنندگان در پايان هر كارگاه بود.
در بخش بين‌الملل نيز با رويكرد ويژه‌اي مواجه بوديم، اين بخش از جشنواره با حضور 40 ميهمان خارجي و 75 فيلم از كشورهاي: آلمان، اتريش، فرانسه، تاجيكستان، امارات و... با حضور داوراني از ايتاليا، هند، امريكا و روسيه به كار خود ادامه داد كه تعداد 3 فيلم جايزه بهترين را در بخش كوتاه، نيمه بلند و بلند به خود اختصاص دادند و از
3 فيلم نيز تقدير به عمل آمد. جايزه ويژه هيأت داوران نيز در اين بخش نيز به يك فيلم اهدا شد.
در كنار اين اتفاقات در جشنواره امسال رونمايي از يك كتاب هم برگزار شد.
در نخستين روز جشنواره و با حضور اساتيد، صاحبنظران و فيلمسازان و هنرمندان مدعو در نخستين همايش سينماي تجربي رونمايي به عمل آمد، در اين جلسه دكتر حميد دهقانپور و محمدرضا باباگلي به ارائه نقطه نظرات خود راجع به همايش سينماي تجربي و كتاب مربوطه پرداختند. در پايان اين بخش نيز به همه حاضران يك نسخه از كتاب اهدا گرديد.
اما نشست‌هاي نقد و بررسي فيلم‌هاي جشنواره با استقبال گسترده مخاطبان و فيلمسازان روبه‌رو گرديد، در اين نشست‌ها تعداد 26 فيلم با حضور فيلمساز مورد نقد و بررسي قرار گرفت. نشست و گفت‌وگو با فيلمسازان هند و ناصر تقوايي نيز بخش ديگري از برنامه‌هاي شب نقد جشنواره بود.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن