تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819065602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چسبيده هاي ورزش چه مي خواهد؛ اعتبار يا انحصار ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: چسبيده هاي ورزش چه مي خواهد؛ اعتبار يا انحصار ؟
در حالي كه حدود يكماه ديگر (30 ديماه) به برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك باقيمانده است، تصويب آيين‌نامه اجرايي انتخابات كميته ملي المپيك حرف و حديثهاي فراواني همراه شد تا خشم تعداد زيادي از كانديداهاي احتمالي را به همراه داشته باشد.


مهمترين نكته اين آيين نامه در تبصره 2 آن است كه عنوان شده است: نماينده‌اي كه از سوي فدراسيونهاي موضوع بند الف فوق‌الاشعار، معرفي مي‌شود، مي‌بايست حداقل شش ماه سابقه عضويت مستمر در هيات رييسه فدراسيون مربوطه را داشته باشد!
با آيين‌نامه‌اي كه نوشته‌اند ناخودآگاه اين شائبه بوجود مي آيد كه شايد قصد دارند، انتخابات كميته المپيك را مهندسي كنند كه اگر اين چنين باشد اين به دور از جوانمردي و اخلاق است.

تبصره 2 و 4 آيين‌نامه اجرايي انتخابات كميته ملي المپيك
تبصره 2: نظر به ضرورت صيانت از اعتبار مجمع كميته ملي المپيك، نماينده‌اي كه از سوي فدراسيونهاي موضوع بند الف فوق‌الاشعار، معرفي مي‌شود مي‌بايست حداقل شش ماه سابقه عضويت مستمر در هيات رييسه فدراسيون مربوطه را داشته باشد.

تبصره 4: هر گونه تغيير در اسامي اعضاي مجمع پس از اين تاريخ (يك ماه قبل از مجمع انتخاباتي) غير مجاز مي‌باشد، وليكن در شرايط استثنايي و صرفا در صورت تصويب هيئت اجرايي، مي‌توان تغييرات داراي توجيه را اعمال نمود.

به هر ترتيب اساسنامه كميته ملي المپيك كه يكي از سوژه هاي خبري يكسال اخير ورزش كشور بوده، با وجود اينكه گفته مي شود به تاييد نهايي كميته بين المللي نيز رسيده اما همچنان ابهاماتي بر آن وارد است كه يكي از آنها همين بند آيين نامه است. اتفاقي كه گفته مي شود توسط خود هيات اجرايي تصويب شده و اجازه حضور به رقباي اصلي چون مصطفي هاشمي طبا و ... در انتخابات را نمي دهد! و ظاهرا آقايان دوست دارند همچنان كميته ملي المپيك را در اختيار خود و يا دوستان خود داشته باشند ...
جالب اينكه هرچقدر به انتخابات نزديك مي‌شويم، بندهايي را به آيين‌نامه اضافه شده است كه جاي تامل دارد، حالا اين سوال مطرح است مگر براي اولين بار است انتخابات برگزار مي‌شود كه آيين‌نامه را اصلاح مي‌كنند؟
البته اسم كاري كه انجام دادند را بخواهيم "اصلاح آيين‌نامه" بگذاريم كه در اساسنامه نيست اما اگر "تهيه آيين‌نامه" باشد در يكي از بندهاي اساسنامه آمده كه هيات اجرايي مي‌تواند آن را تهيه كند البته در اينجا باز هم سوال پيش مي‌آيد كه يعني ما در اين همه سال آيين‌نامه‌اي نداشتيم و حالا يادمان افتاده آن را تهيه‌كنيم؟ بنابر اين اين شائبه وجود دارد كه شايد هدف مهندسي انتخابات بوده كه اين كار درست نيست و با اساسنامه جديد هم همخواني ندارد.
سال آينده بازيهاي آسيايي را پيش رو داريم اما هنوز برنامه‌ريزي انجام نداده‌ايم. يكسال و اندي از المپيك گذشته اما از قهرمانان خود خبر نداريم كه اين موارد صدمات زيادي را به ورزش وارد مي‌كند.
متاسفانه هر روز از ورزش كه نماد آن اخلاق است دور مي‌شويم و وقتي مي‌بينيم در بالاترين سطح مديريت ورزش بازي اصول جوانمردانه رعايت نمي‌شود از تماشاگر يا بازيكن ديگر چه انتظاري مي توانيم داشته باشيم.
متاسفانه چسبيده هاي ورزش كه از اين طريق به خيلي چيزها رسيده اند، حاضر نيستند به هيچوجه كنار بروند و تنها به منافع شخصي خود مي انديشند./مسعود پاشنا - خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن