تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803002183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرحهاي ورزشي كرمانشاه به اعتبار 42ميليارد توماني نياز دارد/ تعطيلي 53 پروژه ورزشي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طرحهاي ورزشي كرمانشاه به اعتبار 42ميليارد توماني نياز دارد/ تعطيلي 53 پروژه ورزشي
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: مديركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه گفت: براي افتتاح و بهره برداري از ورزشگاه 15 هزار نفري كرمانشاه، سالن شش هزار نفري ولايت و استخر قهرماني دهكده المپيك در مجموع به 42 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

عباس اماني در گفتگو با خبرنگار مهر، آخرين وضعيت ورزش كرمانشاه، تعداد مدال هاي كسب شده توسط ورزشكاران استان و دعوت آن ها به اردوي تيم هاي ملي، ظرفيت بالاي تيم هاي ورزشي استان، وضعيت پروژه هاي ورزشي و آينده و چشم اندازي كه براي آن ترسيم شده است را تشريح كرد.

وي در ابتدا، كسب 693 مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف داخلي و خارجي توسط ورزشكاران كرمانشاهي طي هشت ماهه اول سال جاري را از مهمترين دستاوردهاي ورزش استان در اين مدت عنوان كرد.

اماني خاطرنشان كرد: طي هشت ماه نخست سال جاري، نزديك به 80 درصد عناوين سال گذشته كسب شد به گونه اي كه طي اين مدت ورزشكاران كرمانشاهي در رشته ها و رده هاي سني مختلف موفق به كسب 693 مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات جهاني، بين المللي، آسيايي و كشوري شدند.

وي خاطرنشان كرد: ورزشكاران كرمانشاه در هشت ماهه اول سال موفق به كسب 27 مدال در مسابقات جهاني شدند كه 11 مدال آن طلا، هفت مدال نقره و 9 مدال نيز برنز بوده است.

اماني خاطرنشان كرد: همچنين در اين مدت ورزشكاران كرمانشاهي در مسابقات آسيايي نيز با كسب 16 مدال طلا، 14 نقره و شش برنز و مجموع 36 مدال كسب شده، خوش درخشيدند.

وي همچنين به حضور ورزشكاران كرمانشاهي در مسابقات بين المللي نيز اشاره كرد و گفت: قهرمانان ورزشي ما در اين مسابقات موفق به كسب 29 مدال كه شامل شش طلا، 11 نقره و دو برنز مي شود، شده اند.

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه در ادامه از كسب 601 مدال توسط ورزشكاران كرمانشاهي در مسابقات كشوري خبر داد و گفت: از اين تعداد، 176 مدال آن طلا، 161 مدال نقره و 264 مدال نيز برنز بوده است.

عضوبت 96 ورزشكار كرمانشاهي در اردوي تيم هاي مختلف ملي

اماني همچنين از دعوت 183 ورزشكار كرمانشاهي به اردو تيم هاي مختلف ملي طي هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از اين تعداد 96 نفر آنان به عضويت تيم هاي ملي درآمدند.

وي خاطرنشان كرد: ورزشكاران كرمانشاهي به اردوي تيم هاي ملي مختلفي دعوت شده و به عضويت آن ها درآمده اند اما كاراته، تكواندو، ووشو و قايقراني شاهد بيشترين حضور ملي پوشان كرمانشاهي بوده اند.

50 هزار نفر بيمه شده ورزشي در كرمانشاه داريم

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه همچنين از 50 هزار بيمه شده ورزشي در استان خبر داد و گفت: پيشبيني مي شود اين ميزان تا پايان سال به بيش از 65 هزار نفر افزايش يابد.

اماني يادآور شد: افراد بيمه شده در واقع ورزشكاراني هستند كه به صورت رسمي و تحت حمايت و پوشش هيات هاي مختلف ورزشي مشغول به فعاليت هستند.

وجود 53 پروژه غير فعال ورزشي در كرمانشاه

وي در ادامه و با اشاره به اينكه طي دو سال اخير عمليات اجرايي 86 پروژه ورزشي در سطح استان آغاز شده است، گفت: متاسفانه هم اكنون 53 پروژه از اين تعداد غير فعال هستند.

اماني مهمترين دليل غيرفعال بودن پروژه هاي ورزشي كرمانشاه را كمبود اعتبار عنوان كرد و گفت: در مدت 18 ماهي كه مسئوليت اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه را بر عهده داشتم متاسفانه با كاهش شديد اعتبارات مواجه و از لحاظ مالي بسيار در محدوديت بوديم.

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه يادآور شد: به همين دليل نتوانستيم كمك آنچناني به هيات هاي ورزشي كرمانشاه داشته باشيم و آن ها طي اين مدت با حداقل اعتبار چرخ هاي ورزش كرمانشاه را به حركت در آوردند كه البته جاي قدرداني نيز دارد.

اماني يادآور شد: طي اين مدت سعي كرديم با همكاري و همدلي روساي ورزشي راهكارهايي را در رابطه با جذب اسپانسر و درآمد زايي پيدا كنيم كه توانستيم در اين خصوص كارهايي نيز صورت دهيم.

پروژه هايي استاني كه نيازمند اعتباراتي ملي هستند

وي همچنين به برخي از مهمترين پروژه هاي ورزشي استان كه نيازمند اعتبارات ملي هستند اشاره كرد و گفت: يكي از اين پروژه ها ورزشگاه 15 هزار نفري كرمانشاه است كه هم اكنون در مرحله 83 درصد پيشرفت قرار دارد و براي بهره برداري در حدود شش ميليارد تومان اعتبار لازم دارد، پروژه اي كه بايد از طريق اعتبارات ملي بودجه آن تامين شود.

اماني با بيان اينكه تقريبا كارهاي اصلي و اساسي ورزشگاه به انجام رسيده و تنها بحث محوطه سازي باقي مانده است، خاطرنشان كرد: در اين ميان سه ميليارد و نيم از اعتبار مورد نياز براي بهره برداري از پروژه به طلب پيمانكار برمي گردد.

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه در ادامه به سالن شش هزار نفري ولايت در دهكده المپيك اشاره كرد و با بيان اينكه در مجموع 19 ميليارد تومان اعتبار براي افتتاح آن نياز است، گفت: اخيرا كه با مسئولين وزارتخانه صحبت مي كردم مبلغ 11 ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار براي آن در نظر گرفته شده و قرار است طي دو مرحله 9 ميليارد توماني و دو ميليارد و 200 ميليون توماني براي اين پروژه تخصيص يابد كه در اين صورت پيشرفت آن به مرحله 70 درصد خواهد رسيد.

اماني همچنين به استخر قهرماني دهكده المپيك نيز اشاره و با بيان اينكه به تاسيسات خاصي نيازمند است، يادآور شد: براي بهره برداري از اين پروژه به 17 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وي خاطرنشان كرد: بهتر اعتبارات تخصيص يافته براي پروژه هاي عمراني را صرف سه چهار پروژه نمائيم تا شاهد پيشرفت بسيار خوب و يا بهره برداري از آن ها باشيم نه اينكه ميان 20 پروژه تقسيم شده و نتوانيم هيچ استفاده مناسبي از آن ببريم.

قابليت تيمداري در 28 رشته ليگ هاي يك و برتر را داريم

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه همچنين با بيان اينكه استان با توجه به توانمندي ها و پتانسيل هاي كه دارد مي تواند در 28 رشته ورزشي در سطوح ليگ برتر و دسته اول تيمداري كند، گفت: با اين حال شاهد حضور كمتر از 10 تيم در ليگ هاي برتر و دسته يك هستيم و اين چيز خوبي نيست.

اماني افزود: كرمانشاه در سطح مسابقات ليگ برتر، تنها شاهد حضور بانوان بسكتباليست ووشو كار خود است و در ليگ يك نيز تيم هاي فوتبال، واليبال، بسكتبال، تكواندو، كاراته و اسكواش شركت كرده اند.

وي، علت حضور كم تيم هاي ورزشي كرمانشاهي در ليگ هاي برتر و دسته اول را كمبود اعتبار عنوان كرد و گفت: از سوي ديگر كارخانه جات و صاحبان صنايع نيز ميل و رغبت چنداني براي ورود به عرصه ورزش نداشته و از پذيرفتن اسپانسري تيم هاي ورزشي خودداري مي كنند.

اماني افزود: در صحبتي كه اخيرا با تعدادي از صاحبان صنايع داشتيم، آن ها وضعيت نامناسب اقتصادي را دليل ورود پيدا نكردن به بخش كشاورزي عنوان كردند اما معتقدم كارخانه جات كه هزينه هايي زيادي را بابت تبليغات صرف مي كنند را مي توانند در ورزش هزينه كرده و كارايي بيشتري نيز براي آن ها به همراه داشته باشد.

توقعات نامعقول هيات ها در عدم ورود بخش خصوصي به ورزش اثرگذار است

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه در ادامه عملكرد و توقعات هيات ها و تيم هاي ورزشي را نيز در عدم تمايل بخش خصوصي براي ورود به بخش ورزش، بي تقصير نداست و گفت: به عنوان نمونه سال گذشته كه شركت جهان فولاد غرب اسپانسري يكي از تيم هاي ورزشي كرمانشاه در مسابقات ليگ برتر را پذيرفت با حركتي كه تعدادي از ورزشكاران آن تيم در شب فينال انجام دادند، مسئولين اين شركت از ادامه كار منصرف شدند.

اماني خاطرنشان كرد: توقعات زياد و نامعقول هيات ها و تيم هاي ورزشي دليل ديگر عدم تمايل صاحبان صنايع براي ورود به بخش ورزشي است چرا كه گاهي اوقات مشاهده مي شود اين تيم ها از همان ابتدا توقعات بسياري دارند كه اين هم درست نيست.

وي خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) حضور بسيار خوبي در ورزش دارد و به هيات هاي مختلف ورزشي كمك مي كند، ضمن اينكه برخي شركت هاي ديگر نيز مثل مانيزان و هواپيمايي معراج در حال كمك به تيم هاي ورزشي استان هستند كه جاي قدرداني دارد.

قانون اجازه كمك مستقيم اداره ورزش و جوانان به تيم ها را گرفته است

اماني در ادامه گفتگو با مهر و در پاسخ به اين سوال كه خود اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه تاكنون چه كمك هايي به تيم هاي ورزشي حاضر در مسابقات ليگ كرده است، گفت: قانون به ما اين اجازه را نمي دهد كه مستقيم به اين تيم ها كمك كنيم و اعتبارات دريافتي از وزاتخانه يا استانداري را در راه تيمداري هزينه كنيم.

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه ادامه داد: اين اداره كل به عنوان متولي بخش ورزش طبق قانون مي تواند اعتبارات رسيده را ميان هيات هاي ورزشي توزيع تا آن ها نيز با احداث سالن هاي ورزشي، تربيت مربيان و داوران و ورزشكاران و در اختيار قرار دادن آن ها به تيم هاي ورزشي حاضر در مسابقات، كمكي كرده باشند.

اماني خاطرنشان كرد: با اين حال ما نيز هر كمكي از دستمان برآمده انجام داده ايم و تمامي سالن ها و اماكن ورزشي خود را در اختيار ورزشكاران و تيم هاي ورزشي قرار داده ايم تا براي تمرين و مسابقه از آن ها استفاده كنند.

تقويت ورزش بانوان يكي از برنامه هاي اصلي اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه است

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه، تقويت ورزش بانوان را از برنامه هاي اصلي اين اداره كل عنوان كرد و گفت: در اين راستا هركاري از دستمان برآمده است انجام داده ايم كه يكي از آن ها برگزاري كلاس هاي آموزشي بوده است به گونه اي كه از كلاس هاي آقايان نيز فراتر رفته است.

وي افزود: در حال حاضر نيز تمام اماكن ورزشي سطح شهر نيز صبح ها از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر نيز به بانوان اختصاص پيدا كرده و علاوه بر آن مجموعه كوثر نيز انحصارا در اختيار بانوان قرار داده گرفته است.

اماني خاطرنشان كرد: بانوان كرمانشاهي فعاليت بسيار خوبي در ورزش و رشته هاي مختلف دارند و طي ساليان اخير نيز موفقيت هاي خوبي كسب و نام ايران را در جهان بلندآوازه كرده اند.

وي افزود: مريم هاشمي قهرمان ووشو و پگاه زنگنه قهرمان كاراته جهان، ندا شهسواري اولين بانوي المپيكي پينگ پنگ تنها نمونه اي از قهرمانان بانوي ورزشي كرمانشاه هستند كه بارها در ميادين مختلف به افتخار آفريني پرداخته اند.

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه ادامه داد: بانوان كرمانشاهي در رشته هايي نظير قايقراني، بسكتبال، واليبال و ورزش هاي رزمي حرف هاي زيادي براي گفتن دارند و اخيرا نيز بانوان قايقران ما موفقيت هاي خوبي را در رقايت هاي آسيايي كسب كردند.

اماني يادآور شد: براي ارتقاي ورزش بانوان نايب رئيسان هيات ها از ميان بانوان انتخاب شده اند تا در اكثر رشته هاي ورزشي شاهد حركت پاياپاي ورزش بانوان با آقايان باشيم.

وي خاطرنشان كرد: مطمئنا اگر اعتبار كافي وجود داشته باشد و در آينده بتواننيم بودجه بيشتري جذب كنيم قطعا مي توانيم كارهاي بيشتري صورت داده و شاهد حضور تيم هاي بيشتري از ورزش خانم ها در ليگ هاي مختلف باشيم.

در اتاق من هميشه به روي ورزشكاران باز بوده است

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه همچنين با تاكيد بر اينكه در اتاق من هميشه به روي ورزشكاران و قهرمانان ملي باز است، خاطرنشان كرد: اين اداره كل وظيفه خود مي داند كه همواره پيگير كارهاي ورزشكاران و قهرمانان ملي استان باشد و در حد توان به آن ها كمك كند.

اماني يادآور شد: اگر نيز گاهي اوقات برخي از قهرمانان ورزشي استان به ابن اداره كل مراجعه كرده اند و موفق به ديدن من نشده اند مطمئنا يا در جلسه اي حضور داشته ام و يا در وزارتخانه و استانداري پيگير كارهاي ورزش و جذب اعتبار و بودجه براي تقويت آن بوده ام.

وي خاطرنشان كرد: در زمان برگزاري مسابقات المپيك با رايزني هاي فراوان موفق به جذب شش ميليون تومان شديم و آن را ميان سه ورزشكار كرمانشاهي حاضر در المپيك تقسيم كرديم تا با روحيه بهتري در اين مسابقات مهم حاضر شوند.

اماني افزود: پس از بازگشت قهرمانان كرمانشاهي از مسابقات المپيك مراسم تجليل از آن ها را برگزار و هدايايي به آنان تقديم شد.

وي گفت: همانگونه هم كه قبلا گفتم اين كارها را جزو وظايف خود مي دانيم و اميدوار هم هستيم تا آنجا كه امكانش هست بتوانيم به ورزشكاران خدمات خوبي ارائه كنيم.

افق روشني پيش روي ورزش كرمانشاه قرار دارد

مدير كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه گفت: در صورتي كه اعتبار مناسب به ورزش تزريق شود با توجه به اقدامات صورت گرفته و فراهم شدن زيرساخت ها، مي توان افق روشني را براي ورزش استان پيش بيني كرد.

اماني ادامه داد: متاسفانه طي چند سال گذشته اعتبارات ورزشي به شدت كاهش پيدا كرد اما اگر اعتبار مناسبي در زمان وزير جديد به ورزش تزريق شود با توزيع آن ميان هيات هاي ورزشي قدم هاي بسيار موثري در راستاي توسعه و اعتلاي هرچه بيشتر ورزش اين استان برخواهيم داشت.

وي افزود: در حالي طي 9 ماهه ابتدايي امسال تنها 193 ميليون تومان اعتبار به اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه تخصيص يافت كه ما بايد طبق قوانين موجود آن را به صورت مساوي ميان 410 هيات فعال در سطح استان تقسيم كنيم.

اماني خاطرنشان كرد: اين نوع تقسيم بودجه نيز نوعي بي عدالتي است چرا كه فعاليت تمامي هيات ها به يك اندازه نيست، هرچند با صحيبتي كه اخيران با وزير ورزش و جوانان داشتيم مقرر شد اين اختيارات به مديركل ورزش و جوانان استان ها داده شود تا بر اساس فعاليت هيات ها به توزيع اعتبار بپردازند.

خواستار احياي بند ب هستيم

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه در ادامه اين گفتگو كه در دفتر وي برگزار شد، با اشاره به اينكه تا دو سال سال گذشته اعتباراتي به نام اعتبارات بند "ب" وجود داشت، خاطرنشان كرد: مطابق اين بند بودجه اي كه به هيات ها اختصاص مي يافت گاهي اوقات به سه ميليارد تومان نيز مي رسيد و مي شد با آن ها كارهاي زيادي در راستاي حمايت از هيات ها و رزشكاران انجام داد و حتي مراسم تجليل از ورزشكاران برتر استان نيز در سطوح جهاني تا كشوري برگزار مي شد.

اماني افزود: اما از سال گذشته و بنا به دلايلي اعتبارات بند ب حذف و در پي آن اعتبارات ورزشي به شدت كاهش يافت كه اين كاهش اعتبار امروز سبب شده در بسياري از رشته هاي ورزشي نتوانيم تيم داري كنيم.

وي همچنين با بيان اينكه ورزش كشور خواستار احياي بند ب است، ابراز اميدواري كرد با احياي اين بند شاهد پيشرفت و توسعه بيشتر ورزش باشيم.

وزير جديد ورزش و جوانان مي تواند مشكلات را به حداقل برساند

اماني در ادامه از گودرزي وزير ورزش و جوانان به عنوان فردي توانمند و با تجربه ياد كرد و گفت: وي مي تواند به عنوان مديري كارآزموده مشكلات ورزش كشور را به حداقل رسانده و زمينه هاي اعتلاي بيش از پيش آن را فراهم كند.

وي خاطرنشان كرد: انتخاب آقاي گودرزي به عنوان وزير جديد ورزش و جوانان اين اميدواري را نزد اهالي ورزش ايجاد كرده است تا عدالت در رشته هاي مختلف رعايت و شرايطي فراهم شود تا در بسياري از رشته ها در دنيا حرف حرف را بزنيم.

از عملكردم در اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه راضي هستم

مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه در ادامه گفتگوي خود با مهر، از عملكرد 18 ماهه خود در مسند مديركلي ورزش و جوانان كرمانشاه ابراز رضايت كرد و گفت: با توجه به شرايط موجود از خودم نزد وجدانم راضي هستم.

اماني افزود: در اين مدت كه مسئوليت اداره كل ورزش و جوانان كرمانشاه را بر عهده داشتم چيزي كم نگذاشتم و تا آنجا كه برايم مقدور بود براي پيشرفت ورزش استان تلاش كردم.

وي خاطرنشان كرد: در اين مدت ورزش كرمانشاه موفقيت هاي خوبي كسب كرد به گونه اي كه ورزشكاران استان طي هشت ماهه اول سال چيزي در حدود 80 درصد كل مدال هاي سال گذشته را كسب كرد البته اين موفقيت ها تنها مربوط به من نمي شود بلكه با سعي و تلاش هيات ها و ورزشكاران و مربيان حاصل شده است كه جاي تشكر و قدرداني دارد.

اماني در پايان از رسانه ها به عنوان بازوان ورزش ياد كرد و گفت: اميدوارم اين قشر زحمتكش مثل هميشه در مقام روشنگري برآمده و حقايق موجود را به آگاهي مردم برسانند و در كنار مديران ورزشي به اعتلا و توسعه ورزش كمك كنند.

........................................

گفتگو: مسعود اسماعيلي

كد خبر: 2199645

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۰:۱۸

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن