تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799621449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دولت تعطيلي؛ از مردم خانه نشيني/ سريال بي پايان آلودگي هوا به اعتبار نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از دولت تعطيلي؛ از مردم خانه نشيني/ سريال بي پايان آلودگي هوا به اعتبار نياز دارد
اروميه – خبرگزاري مهر: تعطيلي مدارس و اجراي طرحهاي زوج فرد براي مقابله با آلودگي هوا در اغلب شهرها از جمله تنها راهكاري است كه توسط دولت سياست گذاري و مردم مجبور به اجراي آن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعطيلي مدارس و تردد خودروها بر اساس زوج و فرد طي سالهاي اخير تنها اقدام عملي قابل لمس دولت براي مقابله با پديده آلودگي هوا بوده كه مردم نيز با خانه نشيني و استفاده از صنعت حمل و نقل ناقص و پردردسر عمومي بهاي آن مي پردازند.

در حالي كه مجلس به دنبال يافتن راهكارهاي كاهش تعداد تعطيلات رسمي، بهبود كيفيت بنزين توليدي، بهبود سيستم سوخت و ساز خودروها، يافتن راهكار كاهش آلودگي واحدهاي صنعتي است، اعلام تعطيلي مدارس در اغلب شهرها توسط دولت نشان دهنده يكسان نبودن ديدگاهها در اين حوزه است.

راهكارهاي كاهش آلودگي هوا در زمانهاي بروز پديده وارونگي دما در روزهاي سرد سال، كاهش ميزان گرد و غبار و ... توسط كارشناسان زيست محيطي تعيين شده ولي هنوز كمبود و عدم تخصيص اعتبارات توسط سيستم اجرايي كشور هيچ يك از اين طرحها عملياتي نشده است.

آلاينده ها مستقيم وارد هوا مي شوند/ سهميه سوخت حذف شود

سخنگوي فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اينكه هيچ ترديدي در آلودگي سوخت خودروها وجود ندارد، افزود: متاسفانه اين در حالي است كه سيستم سوخت و ساز خودروهاي توليدي نيز مطابق با استاندارد هاي جهاني نبوده و در نتيجه آلاينده ها به صورت مستقيم وارد هوا مي شوند.

مويد حسيني صدر تشديد آلودگي هواي تهران و ديگر كلان شهرهاي كشور را كيفيت پايين سوخت و آلودگي بنزين مصرفي دانست و اظهار داشت: راهكار فوري كاهش آلودگي هوا ارتقاي كيفيت سوخت و نصب مبدل كاتاليستي بر روي خودروها بوده كه ميزان ناخالصي گوگرد به كمتر از 20 پي پي ام و افزايش عدد اكتان آن به 95، ارتقا يابد.

وي با اعلام اينكه تمركز اصلي بر روي ارتقاي كيفيت سوخت بايد باشد، ادامه داد: براي كنترل آلودگي هوا دولت مي تواند بنزين سهميه ‌اي در شهرهاي بزرگ را حذف و منابع آن را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اختصاص دهد، چرا كه براي كنترل و كاهش آلودگي هوا محدوديت قانوني وجود ندارد.

لزوم توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومي كشور

نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي حذف سفرهاي غيرضرور درون شهري‌، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي‌، توسعه فضاي سبز،‌ ارتقاي كيفيت سوخت و كارهاي فرهنگي را از جمله عوامل موثر در كاهش آلودگي هوا دانست و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي‌، خريد اتوبوسهاي مدرن‌، از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده و توسعه مترو در اين راستا ضروري است.

حسيني صدر با بيان اينكه اعتباري كه در لايحه هاي بودجه اي كشور براي مسائل زيست محيطي از جمله آلودگي هوا، حفظ و نگهداري جنگلها و تالابها، ريزگرد‌ها و حفظ گونه‌هاي نادر جانوري كشور لحاظ شده به هيچ وجه جوابگوي نياز‌ها نيست، ادامه داد: كمرنگ بودن بودجه زيست محيطي در حالي است كه مسائلي نظير آلودگي هواي كلانشهر‌ها هزينه‌هايي زيادي را بر كشور تحميل كرده است.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 200 هزار دستگاه موتور سيكلت غيراستاندارد در كشور وجود داشته كه اين تنها بخشي از صد‌ها مشكلي است كه محيط زيست كشور را درگير كرده بطوريكه افزايش بودجه اين حوزه براي سال جاري مي‌تواند به مرتفع شدن اين موضوع كمك كند.

وي با تأكيد بر اينكه آب وهواي كشور در وضعيت بحراني قرار دارد، ادامه داد: آلودگي هواي كلانشهرها به ويژه پايتخت مشكلات عديده ‌اي را در حوزه سلامت براي هموطنان ايجاد كرده اما متاسفانه با وجود بحراني بودن وضعيت هوا در كشور، رسيدگي به موضوع آلودگي هوا مورد غفلت واقع شده است.

واحدهاي صنعتي ماليات سبز را پرداخت كنند

اين در حالي است كه عضو هيئت رئيسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي،‌ با انتقاد از نظارت ناكافي سازمان محيط زيست بر عملكرد پالايشگاهها و كارخانجات مولد آلايندگي در كشور،‌ گفت: بيش از 80 درصد آلودگي هوا ناشي از خودروها و سوخت آنها بوده كه از استاندارد كافي برخوردار نيستند.

رسول خضري در گفتگو با خبرنگار مهر، ادامه داد: متاسفانه اكثر واحدهاي توليدي و صنعتي كشور از زير بار پرداخت ماليات سبز فرار مي‌كنند كه همين موضوع منجر به آلودگي هوا و افزايش ذرات معلق با حجم كمتر از 2.5 ميكرون شده كه اختلال زيادي را براي سيستم تنفسي به وجود مي‌آورد.

لزوم كاهش آلايندگي واحدهاي صنعتي آذربايجان غربي

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي از قرار گرفتن هواي اروميه در شرايط نا سالم خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مركز كنترل و پايش هواي محيط زيست، كيفيت هواي اروميه در حد ناسالم قرار گرفته كه در اين راستا آلايندگي خودروها و واحدهاي توليدي بي تاثير نبودند.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اينكه ميزان آلودگي هواي اروميه هم اكنون 2 برابر حد مجاز است، ادامه داد: عامل آلودگي ذرات معلق كوچكتر از 10 ميكرون و منوكسيد كربن بوده كه در نتيجه استاندارد نبودن خودروها، سوخت مورد استفاده و كم توجهي واحدهاي توليدي بروز پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه آلودگي از طريق ريزگردها دائمي نبوده و هجمه اي موقتي است كه نمي توان شاخص هاي آن روزها را به تمام سال تعميم داد، ادامه داد:‌ گرد و غبارهاي محلي نيز گاهي موجب آلايندگي هواي اروميه مي شوند كه ناشي از تخريب مراتع، از بين رفتن پوشش گياهي اراضي اطراف شهر، كمبود فضاي سبز و خشكسالي است.

بررسي احتمال آلودگي هواي اروميه از گرد و غبار نمك درياچه اروميه

عباس نژاد در خصوص احتمال آلودگي هواي اروميه از گرد و غبار نمك درياچه اروميه، گفت: در اين زمنيه تحقيق جامعي آغاز شده ولي تا كنون نتيجه قطعي و علمي از آنها نمي توان ارائه داد و نياز به زمان و انجام بررسي هاي بيشتري دارد.

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي اظهار داشت: پايش هايي آلودگي هوا در استان بصورت علمي و مستمر انجام شده كه از ايستگاه هاي سنجش آلودگي استان به صورت آنلاين جمع آوري و تحليل مي شود.

وي يادآور شد: در جهت كاهش آلودگي هوا در روزهايي كه با پديده وارونگي دما مواجه هستند حركت واحدهاي توليدي و صنعتي استان جهت دستيابي به استانداردهاي نشر دي اكسيد كربن ضروري است.

به هر روي طرح تعطيلي مدارس و اجراي طرح زوج فرد تردد خودرو ها موضوعي است كه طي سالهاي اخير دولت و مردم براي مقابله با آلودگي هوا آن را اجرايي مي كنند ولي دريغ از اينكه اجراي اين طرحها بدون رفع ريشه اي مشكلات بوده و در صورت ادامه روند فعلي نبايد به آينده هواي كشور اميدوار بود.

كد خبر: 2202097

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۰:۴۴

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن