تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803493655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نابودي استعدادها در مهد ورزش هاي رزمي كشور / جيب هاي خالي هيئت هاي ورزش رزمي استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نابودي استعدادها در مهد ورزش هاي رزمي كشور / جيب هاي خالي هيئت هاي ورزش رزمي استان
تبريز – خبرگزاري مهر: منطقه آذربايجان كه به عنوان يكي از قطب هاي نخبه پرور در ورزش هاي رزمي شناخته مي شود، نيازمند كشف و شناسايي بيش از پيش استعدادهاي ورزشي دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش هاي رزمي از جمله ورزش هاي قهرماني است كه اكثر ورزشكاران منطقه آذربايجان رغبت بيشتري به ياد گرفتن اين گونه ورزش ها دارند كه در سال هاي اخير ورزشكاراني چون هادي ساعي، يوسف كرمي و فرزاد عبدالهي در رشته تكواندو، احد شاهين، آرمين روشني و فرزاد محمدخانلو در رشته كاتارو، آرش آقايي در رشته جودو و ساير رزمي كاران موفق به كسب مقام و عناوين مختلف در عرصه هاي بين المللي شده اند.

اما در اين ميان بايد كشف و شناسايي ورزشكاران در استان به صورت مستمر مورد توجه مسئولان ورزشي استان قرار گرفته و در كنار اين مسئله، با صرف هزينه هاي مختلف به پرورش نخبگان ورزشي بپردازند؛ اما آنچه مشهود است استعداديابي به صورت كمرنگ تر در اين استان صورت مي گيرد و علاوه بر اين استعدادهاي كشف شده نيز مورد حمايت قرار نمي گيرند.

برخي از كارشناسان و مسئولان هئيت هاي ورزشي، عدم حمايت مالي از ورزشكاران را ناكافي بودن بودجه ي هئيت هاي ورزشي عنوان مي كنند كه بايد به زودي فكري به حال اين مسئله شود؛ البته همه مسئولان ورزشي متعقدند كه استعداديابي صورت مي گيرد ولي با اين حال، آنچه كه به نظر مي رسد عملكرد مسئولان در استعدادپروري و نگه داشتن ورزشكاران در كورس قهرماني ضعيف است.

حمايت مسئولان استان از ورزش هاي قهرماني ضروري است

مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي با بيان اينكه ستاد استاني براي حضور قهرمانان در عرصه بين المللي تشكيل شده، اظهار داشت: هيئت‌هاي ورزشي كه اميد كسب مدال در آنها وجود دارد، در اين ستاد عضو هستند كه براي كسب مدال‌هاي بيشتر و خوش رنگ در عرصه‌هاي بين‌المللي، حمايت مسئولان استان ضروري است چرا كه اين حمايت‌ها، انگيزه را در جوانان و ورزشكاران مضاعف مي‌كند.

سيدمحمد شروين اسبقيان بر حمايت مسئولان از ورزشكاران تاكيد كرد و افزود: اگر ورزشكاري شاهد حمايت مسئولان استان به خصوص مسئول ارشد اجرايي استان باشد با انگيزه مضاعف در رقابت‌ها حضور خواهد يافت و به طور يقين اين حمايت‌ها در نتيجه ورزشكار تاثيرگذار خواهد بود.

وي همچنين در ادامه گفت: در دراز مدت نيز براي حضور پررنگ در بازي‌هاي المپيك رويودوژانيرو برزيل برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا ناكامي‌هاي ورزش استان در المپيك گذشته را كه هيچ مدالي نياوردند، جبران كنيم.

اختصاص 8 ميليون تومان بودجه براي هئيت جودوي آذربايجان شرقي

رئيس هئيت جودوي آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه اين هئيت برنامه پنج ساله براي كسب قهرماني در آسيا را اجرا مي كند، افزود: اين هئيت شش راهبرد اساسي كه شامل تقويت تفكر و انديشه ديني ورزشكاران، توسعه و ترويج جودو، توانمندي مربيان، ارتقاي سطح علمي داوران و همچنين تأمين بودجه را در برنامه كاري خود قرار داده است.

وي با بيان اينكه تنها هشت ميليون تومان براي اين هئيت درنظر گرفته شده، افزود: ما با اين حال براي تأمين بودجه هئيت برنامه ريزي ويژه اي انجام مي دهيم.

حسن روستايي در ادامه با بيان اينكه براي توسعه و ترويج رشته جودو، آغاز به استعداديابي در مدارس آموزش و پرورش كرديم، افزود: در كنار اين موضوع، هئيت متشكل از سه كارشناس رشته جودو در استان براي نظارت بر كيفيت آموزش و همچنين شناسايي استعدادهاي نخبه ورزشي در باشگاه هاي ورزشي حضور پيدا مي كنند.

وي همچنين در ادامه اظهار داشت: همچنين در كنار استعداديابي، مسابقات آزاد در سطوح مختلف برگزار مي شود كه در اين مسابقات، استعدادها شكوفا شده و به اردوهاي استان دعوت مي شوند.

تنها هزينه اياب و ذهاب مسابقات آسيايي را دريافت كردم

آرش آقايي از جمله ورزشكاران آذربايجاني است كه براي نخستين بار توانست مدال آسيايي در رشته جودو را براي آذربايجان شرقي كسب كند؛ وي در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا در وزن 60 كيلوگرم در چين توانست مدال برنز اين مسابقات را براي كشور ايران به دست آورد.

وي در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سطح اين مسابقات اظهار داشت: اين رقابت با حضور 21 تيم مدعي از جمله كره، ژاپن، چين و قفقازستان برگزار مي شد كه در اولين مسابقه در 10 ثانيه نخست جودوكار ماكويي را ضربه فني كردم ولي در دومين مسابقه متاسفانه با كمترين تفاضل امتياز از جودوكار قفقازي شكست خوردم ولي با اين حال در گروه بازندگان با برد جودوكاران عربستان و چين به مقام سوم دست پيدا كردم.

وي با بيان اينكه فدراسيون تنها هزينه ي اياب و ذهابش را تأمين كرده، افزود: منبع درآمد خاصي نداريم و تنها از سوي خانواده از لحاظ مالي تأمين مي شويم كه از مسئولان انتظار مي رود توجه ويژه اي به ورزش هاي غيرفوتبالي داشته باشند؛ علاوه بر اين اگر ورزشكار حرفه اي در ايران دچار آسيب ديدگي شود هم از لحاظ روحي و مادي دچار آسيب مي شود كه مسئولان نبايد اين چنين ورزشكاراني را از ياد ببرند.

آرش آقايي همچنين ادامه داد: در اردوهاي خارج از كشور هنگامي كه با جودوكاران ساير كشورها هم صحبت مي شويم، مي فهميم كه همه آناني كه به اردو دعوت شدند ماهيانه چندين دلار حقوق مي گيرند و مورد حمايت فدراسيون شان هستند كه اميدواريم اين وضع در كشور نيز بهبود يابد؛ البته ما همچنين انتظار داريم اردوها و مسابقات به صورت مستمر برگزار شود تا سطح آمادگيمان پايين نياد.

وي كه خود در تيم جودوي ايران خودروي تبريز فعاليت مي كند، اظهار كرد: شركت ها و كارخانجات مي توانند اسپانسر خوبي براي اين گونه ورزش ها باشند كه اداره كل ورزش و جوانان مي توانند از اين پتانسيل به خوبي استفاده كند.

آقايي با بيان اينكه پدرش مشوق اصلي و برادرش از جمله حاميان وي بشمار مي رود، افزود: از خانواده و مربيان بي نهايت تشكر مي كنم و اميدوارم همه ورزشكاران رزمي مورد حمايت مادي و معنوي مسئولان ورزش قرار گيرد.

با اين حال كه ورزشكاران رزمي از لحاظ مالي مورد حمايت قرار نمي گيرند، بهتر است از پتانسيل شركت هاي خصوصي در كنار مديريت و برنامه ريزي صحيح مسئولان ورزشي استان استفاده كرد كه راه چاره ي خوبي بنظر مي رسد.

----------------------------------------------------

گزارش از شاهين بدرحيدي

كد خبر: 2201170

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۰۶:۵۰

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن