تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803737995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديكتاتوري اصلاح‌طلبانه بانسخه‌هاي حجاريان


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: ديكتاتوري اصلاح‌طلبانه بانسخه‌هاي حجاريان


گفت‌وگوي منتشر شده با سعيد حجاريان كه يكي از خبرگزاري‌هاي دولتي با او انجام داده است با واكنش‌هايي از سوي نمايندگان مجلس روبرو شد. اودر اين گفت‌وگو پيشنهاد داده است كه دولت و رئيس جمهوري اختيار انحلال مجلس را داشته باشد. مجلسي كه به فرموده حضرت امام در رأس امور است.
اين نظريه و پيشنهاد با واكنش‌هايي از سوي نمايندگان مجلس مواجه شد.

نادران:چرا حجاريان در دولت احمدي‌نژاد اعتقاد به انحلال مجلس نداشت
درهمين زمينه نماينده مردم تهران در واكنش به اظهارات اخير حجاريان گفت: آيا آقاي حجاريان زماني هم كه آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور بود همين اعتقاد را داشت؟ يا از امروز كه آقاي روحاني در اين جايگاه قرار گرفته اين اعتقاد را پيدا كرده كه بايد شرايط انحلال مجلس براي دولت فراهم باشد.
الياس نادران در گفت‌وگو با فارس افزود: برخي از اصلاح‌طلبان تندرو كه ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستي شده‌اند و اگر مديريت نشوند به سرنوشتي بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار مي‌شوند.

جهانگيرزاده: اظهارات حجاريان غيردموكراتيك و نفي صريح جمهوريت نظام است
عضو شوراي مركزي فراكسيون رهروان ولايت نيز با بيان اينكه پيشنهاد انحلال مجلس به دست دولت نوعي ديكتاتوري دولتي است، گفت: اظهارات حجاريان غيردموكراتيك و نفي صريح جمهوريت نظام است.
جواد جهانگير زاده با اشاره به اظهارات اخير حجاريان درباره اصلاح قانون اساسي و فراهم كردن شرايط انحلال مجلس براي دولت، گفت: برداشت اوليه من از اظهارات آقاي حجاريان اين است كه ايشان با ادبياتي كاملا غيردموكراتيك اظهاراتي را مطرح كرده كه به هيچ عنوان انتظار نمي‌رفت.
وي با بيان اينكه حجاريان مي‌خواهد در صداهاي كنوني كشور، صدايي داشته باشد، تصريح كرد: قالب اظهارات حجاريان غير دموكراتيك است.
جهانگير زاده در ادامه گفت: درسال ۶۸ وقتي بحث بازنگري در قانون اساسي مطرح بود، برخي پيشنهاد دادند كه شرايط انحلال مجلس براي ولي‌فقيه فراهم باشد اما مقام معظم رهبري به طور جدي با اين پيشنهاد مخالفت كرده و تاكيد كردند كه اين پيشنهاد بايد از دستور خارج شود چرا كه معظم‌له مجلس را عصاره ملت مي‌دانند.
قائم مقام مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه مدعيان حمايت از دموكراسي بايد به اظهارات غير دموكراتيك حجاريان واكنش نشان دهند، گفت: تحريك مردم عليه مجلس در حمايت از دولت، نشانگر تئوريزه كردن ديكتاتوري دولتي است.
وي گفت: حجاريان كه جامعه شناسي سياسي خوانده است، چگونه از انحلال مجلس سخن مي‌گويد در حالي كه چنين بحثي نفي صريح جمهوريت نظام است؛ كساني كه در گذشته مدعي حمايت از جمهوريت نظام بودند اكنون براي بهره‌برداري سياسي حاضرند جمهوريت نظام را به پاي خواسته‌هاي خود ذبح كنند.
جهانگيرزاده با بيان اينكه حجاريان تئوري فشار از پائين چانه زني از بالا را به فشار از پايين، تبرزني از بالا تغيير داده است، تاكيد كرد: مردم اجازه نخواهند داد برخي ديكتاتوري را در كشور ترويج دهند.

قاضي‌زاده: لازم باشد دولت را منحل و انتخابات را مجدد برگزار مي‌كنيم
نماينده مردم مشهد با بيان اينكه حجاريان نگران ناهماهنگي بين قوه مجريه و مقننه است در حالي كه قانون اساسي، اختيار انحلال دولت براي برگزاري مجدد انتخابات را به مجلس داده است، گفت: مردم از ما نمايندگان به دليل سكوت در قبال حضور فتنه‌گران، مجرمان و افراد مسئله‌دار در دولت، ناراحت هستند و حق دارند دوره بعد به ما رأي ندهند.
امير حسين قاضي‌زاده با بيان اينكه اگر حجاريان از ناهماهنگي بين قوه مجريه و مقننه ابراز نگراني مي‌كند، بهتر است قانون اساسي را مطالعه كند، تصريح كرد: قانون اساسي نيازي به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقاي حجاريان ناهماهنگي پيش آمد، مشكل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در اين صورت مجلس با اختيار قانوني خود، دولت را منحل خواهد كرد تا انتخابات رياست‌جمهوري مجدد برگزار شود.
قاضي‌زاده در پاسخ به بخش ديگري از اظهارات حجاريان مبني بر اينكه نمايندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل كنند مردم آنان را به حوزه‌هاي انتخابيه‌شان راه نخواهند داد، گفت: اين بخش از اظهارات آقاي حجاريان درست است چون ما نمايندگان شديداً از سوي مردم تحت فشاريم، مردم به ما اعتراض مي‌كنند كه چرا به فلان وزير كه در فتنه ۸۸ نقش داشته راي اعتماد داديم؟ مردم حق دارند به دليل سكوت نمايندگان در قبال حضور فتنه‌گران در دولت به ما راي ندهند.
نماينده مردم مشهد در مجلس افزود: حرف آقاي حجاريان كه مي‌گويد مردم به ما دوره بعد راي نخواهند داد از اين بابت درست است كه مردم به علت سكوت ما در قبال انتصاب افراد مجرم، مسئله دار و فتنه گر در دولت از دست ما ناراحت هستند و حق هم دارند و ما شرمنده آنان هستيم.
سعيد حجاريان در گفت‌‌وگو با يك رسانه دولتي با اشاره به طرح برخي موضوعات در مجلس برخلاف روند حركت دولت، گفته است: نمايندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل كنند و بعد آن وقت ببينند آيا مردم حوزه‌هاي انتخابيه‌شان آنها را به شهرشان راه مي‌دهند؟ اگر اين كار را بكنند مردم آنها را حتي به شهرهايشان راه نمي‌دهند. من معتقدم حتي اگر قرار باشد قانون اساسي عوض شود، بايد شرايطي فراهم شود تا مانند بسياري از كشورها، دولت بتواند مجلس را منحل كرده و انتخابات زودهنگام برگزار كند تا مردم مجدداً راي دهند و سيستمي هماهنگ پديد آورند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن