تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت دلتنگي حجاريان براي استبداد و ديكتاتوري چيست؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: علت دلتنگي "حجاريان" براي استبداد و ديكتاتوري چيست؟!
راستي جناب آقاي حجاريان! آيا شما ماجراي تحصن مجلس ششم را هنوز به خاطر داريد و يا فراموش كرده‌ايد كه دوستان شما در مجلس ششم چطور به خواست و اراده ملت پشت كردند و تريبون رسمي مجلس شوراي اسلامي را به محلي براي بازنشر خواست و اراده ضدانقلاب و جريانات معاند خارج‌نشين تبديل كردند؛ چطور شما در آن زمان به ياد "انحلال" مجلسي كه خواست دشمنان اين ملت را فرياد مي‌كرد و مقابل اراده ملت ايستاده بود، نيفتاديد و صرفا با فضاحت‌هاي دوستانتان در آن مجلس همراهي كرديد ...
گروه سياسي باشگاه خبرنگاران؛ اخيرا سعيد حجاريان در مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌هاي دولتي مطالبي را بيان كرده كه بسيار جالب و قابل تامل است؛ وي در اين مصاحبه به بيان يكي از آرزو‌هاي ديرينه خود و اصلاح طلبان افراطي پرداخته كه البته تا به امروز زمينه بروز و ظهوري براي آن وجود نداشته است.

حجاريان با اشاره به طرح برخي موضوعات در مجلس برخلاف خواست دولت گفته: "بايد شرايطي فراهم شود تا مانند بسياري از كشورها، دولت بتواند مجلس را منحل كند."

اما بهانه حجاريان براي طرح چنين درخواستي نيز در جاي خود جالب است؛ اين تئورسين جبهه افراطي اصلاحات مدعي شده: "نمايندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل كنند و بعد آن وقت ببينند آيا مردم حوزه‌هاي انتخابيه‌شان آنها را به شهرشان راه مي‌دهند؟ اگر اين كار را بكنند مردم آنها را حتي به شهرهايشان راه نمي‌دهند."

در واقع حجاريان مدعي است در صورتي كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خواست و نظري غير از اراده يك‌سويه دولت داشته باشند، مقابل خواست مردم ايستاده‌اند لذا شايستگي عنوان نمايندگي مردم را ندارند و بايد دولت بتواند چنين مجلسي را منحل كند!

نكته ظريف اين اظهارات حجاريان، گره زدن زيركانه خواست مردم با اراده و خواست دولت است و القاي اين موضوع كه هرگونه حركت خلاف نظر دولت از سوي مجلس به معناي ايستادن در مقابل مردم تلقي مي‌شود و انكار اين حقيقت آشكار كه مجلس خود نمود بارز تبلور اراده و خواست ملت است.

ظاهرا جناب آقاي حجاريان اين موضوع بديهي و كليدي را فراموش كرده كه "مجلس" در تمام نظام‌هاي دموكراتيك دنيا يكي از بارزترين ظهورات دموكراسي و برخواسته از ارداه جمعي توده‌هاي مختلف مردمي است و به طريق اولي در نظام جمهوري اسلامي ايران، "مجلس شوراي اسلامي" چكيده ملت است وخواستگاه ارداه ملتي به بزرگي ايران اسلامي است.

از سوي ديگر جايگاه برجسته‌اي كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي مجلس شوراي اسلامي قائل شده، جايگاه بسيار منحصر به فردي است كه اين جايگاه از سوي هيچ نهاد و مسئولي قابل خدشه نيست و بنابر فرمايش معمار اين انقلاب، "مجلس در راس امور است."

و اين بيان حضرت امام(ره) نه از باب تعارف و مناسبات مرسوم بين سياسيون بيان شده بلكه اين كلام، برخواسته از نوع نگاه ژرف و تيزبينانه امام بوده است.

ظاهرا جناي آقاي حجاريان، جنجالي كه دوستان و همكيشان وي بعد از اظهارات احمدي‌نژاد درباره جايگاه دولت و خدشه به اصل در راس بودن مجلس در اواخر عمر دولت دهم به پا كردند را فراموش كرده و از ياد برده كه همفكرانش چه حنجره‌ها براي اثبات "در راس بودن مجلس" پاره كردند و البته به طبع آن هم، دولت دهم را به ديكتاتوري و جمود فكري و ... متهم كردند.

جناب آقاي حجاريان آيا از ديديگاه شما و دوستانتان، تا زماني مجلس در راس امور و خواستگاه اراده مردم است كه بتوان از آن در راستاي اهداف گروهي و جناحي خود بهره برد و با روي كار آمدن دولتي كه شما احتمال دهيد با اعمال فشار بر آن مي‌توان برخي از اغراض سياسي خود را به پيش ببريد، ديگر سكه مجلس از رونق خواهد افتاد و دولت بايد بتواند آن را "منحل" كند و آيا اين معناي همان ادعاهاي پياپي شما در لزوم تمكين به خواست و اراده مردم است؟!

راستي جناب آقاي حجاريان! آيا شما ماجراي تحصن مجلس ششم را هنوز به خاطر داريد و يا فراموش كرده‌ايد كه دوستان شما در مجلس ششم چطور به خواست و اراده ملت پشت كردند و تريبون رسمي مجلس شوراي اسلامي را به محلي براي بازنشر خواست و اراده ضدانقلاب و جريانات معاند خارج‌نشين تبديل كردند و البته مردم، اگاهانه و با بصيرت با بايكوت اين حركت افراطي همكيشان آقاي حجاريان پاسخي مناسب به آن دادند، تا جايي كه بهزاد نبوي هنوز از اين استخوان مانده در گلوي خود سخن مي‌گويد كه چرا مردم هيچ واكنشي به روزها تحصن ما نشان ندادند.

آقاي حجاريان به ياد داريد كه چطور آن تحصن خلاف خواست و اراده ملت ايران مجلس ششم، آن همه خسارات مادي و آبرويي بر روي دست نظام و مردم گذاشت؛ چطور شما در آن زمان به ياد انحلال مجلسي كه خواست دشمنان اين ملت را فرياد مي‌كرد و مقابل اراده ملت ايستاده بود، نيفتاديد و صرفا با فضاحت‌هاي دوستانتان در آن مجلس همراهي كرديد.

آقاي حجاريان البته اين سخن(درخواست انحلال مجلس) از شما كه ثمر حضورتان در اولين شوراي شهر تهران هم به انحلال اين شورا از سوي دوستانتان انجاميد، بعيد نيست و اصلاح‌طلبان افراطي نشان دادند كه خروجي طرح‌ها و پروژه هايشان به غير از خارج‌نشين شدن در بي‌بي‌سي و صداي آمريكا و انحلال و اردوكشي خياباني عايدي ديگري ندارد.

البته اين موضع حجاريان از ديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم دور نماند و واكنش‌هاي مختلفي را از سوي نمايندگان به همراه داشت؛

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا درباره اظهارات به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: كساني اين حرف‌ها را مي‌زنند كه ذائقه آن‌ها با روحيه استبدادي مناسب‌تر از روحيه دمكراسي است.

وي افزود: قبلا چنين وضعيتي در كشور حاكم بود و در برخي كشورها اين چنين است كه دولت مي‌تواند مجلس را منحل كند ولي عاقبت آن‌ها استبداد است و در كشورهايي كه مجلس داراي جايگاه نبوده و موقعيت نداشته باشد يعني دولت شبه‌پادشاهي وجود دارد، سرانجامي جز استبداد نخواهد داشت.

عضو هيئت‌ رئيسه مجلس تصريح كرد: مجلس نماد مردم‌سالاري و قدرت مردم است يعني مجلس قدرت منتشره است بنابراين هيچ گاه مجلس به سمت استبداد نمي‌رود بلكه قدرت‌هاي متمركز به سمت استبداد حركت مي‌كنند.

وي افزود: معمولا دولت‌ها قدرت متمركز هستند و هرچه قدرت متمركز زياد باشد، حركت به سمت استبداد بيشتر مي‌شود.

عضو فراكسيون رهروان ولايت ادامه داد: برخي افراد اين مسائل سياسي را خلط مي‌كنند و با همه شرايط انطباق مي‌دهند يعني هر زماني كه باب ميلشان باشد، متناسب با آن زمان حرف مي‌زنند.

سبحاني‌نيا تاكيد كرد: امروزه چون مي‌بينند مجلس شوراي اسلامي داراي موقعيت و اقتدار است و ضمن تعامل خوب با دولت، كارها را دنبال مي‌كند لذا اين مجلس با ذائقه آن‌ها هم خواني ندارد و در جهت تضعيف اين قوه حركت مي‌كنند.

نماينده نيشابور يادآور شد: اين دوستان كه چنين مسائلي را مطرح مي‌كنند، امتحان خودشان را پس دادند و معلوم شد كه چه عملكردي داشتند ولي الان تئوريسين شده و مسائل اين چنيني مطرح مي‌كنند.

عضو هيئت‌ رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اگر قدرت دست اين افراد بيفتد، بيشتر از اين موضوعات مطرح شده حركت مي‌كنند و اين حرف‌هاي اعلام شده مسائل اوليه است به صورتي كه اگر قدرت دست اين تفكر بيفتد درصدد تغيير هستند و فقط صرفا به منحل كردن مجلس اكتفا نمي‌كنند.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس ادامه داد: بايد جريان اصولگرايي خودشان را بازسازي كنند و توجه داشته باشند اين افراد و اين جريانات صرفا به موضوعات مطرح شده قانع نخواهند بود بلكه خيزهاي بلندي را در سردارند كه مسئله مجلس گام اول مي‌تواند باشد و بعد از مجلس پايگاه‌هاي ديگر نظام كه با ذائقه آن‌ها انطباق ندارد مورد هدف قرار خواهد گرفت.

سبحاني‌نيا تاكيد كرد: اين تفكر از هر زماني كه در قدرت بودند، مسائلي همچون بازنگري قانون اساسي، بازنگري اختيارات ولايت فقيه و اين گونه مسائل را مطرح كردند.

وي گفت: در همين چند سال اخير ديدگاه مختلفي از ناحيه اين افراد در جلسات خصوصي مطرح شده و ابايي از اين موضوع نداشتند.

عضو فراكسيون رهروان ولايت خاطرنشان كرد: وظيفه نيروهاي اصولگرا اين است كه در جهت بازسازي خودشان حركت كنند و بدانند كه رقباي سياسي كه در حاشيه هستند اگر روزي به قدرت برسند، ممكن است به پايه‌هاي اصلي نظام آسيب برسانند.

از سوي ديگر مهدي كوچك‌زاده نماينده تهران نيز در واكنش به اين اظهارات حجاريان به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: قرار نيست با اظهارنظر يك فرد، قانون اساسي تغيير و با اظهارنظر يك فرد ديگر جلوي آن تغيير گرفته شود.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: از نظريه‌پردازاني استالينيستي و فاشيستي مثل سعيد حجاريان كه گذشته‌شان گواه بر اين ويژگي هست و در عمل نشان دادند كه نظر مردم تا وقتي براي آنها ارزشمند است كه مطابق ميل آنها باشد، انتظاري غير از اين نمي‌رود كه بخواهند مجلس نمايندگان مردم كه در راس امور است را تغيير و جايگاه و مرتبه‌اش را تنزل دهند.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تاكيد كرد: طبيعي است كه يك استالينيست و فاشيست‌طلبي چنين اظهارنظري كند و در جمهوري اسلامي ايران، افراد تا زماني كه كار در حد اظهارنظر بماند و منجر به عمليات براندازانه نشود آزاد است.
انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن