تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803964965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع دغدغه مالي استادان به تقويت كارهاي پژوهشي كمك مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رفع دغدغه مالي استادان به تقويت كارهاي پژوهشي كمك مي كند
قزوين- خبرگزاري مهر: معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه آزاد اسلامي گفت: در صورت رفع دغدغه مالي استادان زمينه تقويت كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در دانشگاهها بهتر فراهم مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، ابراهيم واشقايي فراهاني عصر چهارشنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: پژوهش بستر توسعه كشور را بخوبي فرهم مي كند و بايد مورد حمايت جدي مسئولان فرهنگي قرار گيرد.

وي افزود: تجاري كردن نتايج پژوهش ها درصدر برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي قرار دارد و اين كار با جديت پيگيري خواهد شد.

وي افزود: امتياز دادن به كارهاي پژوهشي از دغدغه هاي مسئولان دانشگاه است و آيين نامه فعلي تخصيص بودجه ايراداتي دارد و نمي تواند پاسخگوي نيازها باشد و جايگاه علمي استادان ايجاب مي كند كه مسير ترفيع درجه آنها هموار شود و با رفع دغدغه مالي آن ها كارهاي پژوهشي تقويت شود.

اين مسئول گفت: در برنامه پنجم توسعه سهم پژوهش از بودجه ناخالص ملي بايد سه درصد باشد كه اكنون فقط نيم درصد است كه اين مقدار نيز به صورت صحيح مصرف نمي شود لذا درصدديم تا بودجه آموزشي را از شش درصد به هشت درصد و در سال 94 به 10 درصد افزايش دهيم كه نيم درصد اين مبلغ از محل شهريه و مابقي از منابع ديگر تامين مي شود.

واشقاني فراهاني سياست معاونت پژوهشي را تمركز بر تشكيل قطب هاي علمي و پژوهشي ذكر كرد و گفت: از اعضاء هيئت علمي انتظار داريم برنامه پژوهشي مشخصي در چهارچوب گروه آموزشي خود تعريف كنند تا موجب ارتقاء جايگاه دانشگاه و اعضاي هيئت علمي شوند.

وي گفت: در حال حاضر پژوهش زيربنايي مناسبي نداريم و دنبال كميت گرايي هستيم در حالي كه رهبر معظم انقلاب در سخنراني هاي اخير خود به افزايش رشد علمي در كنار افزايش رشد كمي تاكيد فراواني داشته اند.

اين مسئول يكسان سازي حق الزحمه و حقوق اعضاي هيئت علمي و استادان دانشگاه آزاد اسلامي با دانشگاه هاي دولتي را مورد تاكيد قرار داد و اظهارداشت: دستمزدها بايد يكسان سازي شوند و مقالات به سه دسته معمولي، برتر و ويژه تقسيم شوند كه مقالات معمولي امتيازها را اخذ مي كند و مقالات برتر در ژورنال ها با درجات علمي بالا چاپ مي شود و مقالات ويژه نيز از جايگاه خاص برخوردار خواهند شد.

وي تاسيس پارك هاي علم و فن آوري را نيز از مهم ترين ماموريت هاي معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان كرد.

معاون پژوهش و فن آوري دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين را مايه مباهات دانست و به جامعه آموزش عالي و مديريت شهر قزوين تبريك گفت.

پژوهش زيربناي توسعه

در ادامه اين مراسم مرتضي موسي خاني رئيس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اظهارداشت: پژوهش زير بناي توسعه است و بايد مورد توجه جدي و كاربردي قرار گيرد.

وي افزود: جلوگيري از فرار مغزها و بسترسازي براي مهاجرت معكوس در سايه دولت تدبير و اميد ميسر خواهد شد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: ساختار امتياز دهي براي تخصيص بودجه هاي پژوهشي بايد اصلاح شود و كادر پژوهشي جذب شوند و تسهيلاتي براي آنان در نظر گرفته شود.

وي هم چنين بر لزوم تاسيس قطب هاي مكاترونيك، IT و صنعت ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين تاكيد كرد.

در اين همايش سرگلزايي معاون پژوهش و فن آوري دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با تشريح فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در سال جاري گفت: در محور توليد علم 275 مقاله در مجلات معتبر به چاپ رسيده كه از ميان آن ها 118 مقاله در ISI و 79 مقاله در ISI هاي معتبر و 87 مقاله در مجلات معتبر انتشار يافت و 147 مقاله نيز در كنفرانس ها ارائه شده و چاپ 15 كتاب و 100 طرح پژوهشي و انتشار هشت شماره مجله پژوهشي در داخل دانشگاه از ديگر اقدامات انجام شده است.

سرگلزايي تصريح كرد: در ابتداي سال 92 مسابقات روبوكاپ در نمايشگاه بين المللي برگزار شد كه تيم MRL اين دانشگاه هفت مقام اول را كسب كرد و دانشجويان اين واحد در طراحي موتورسيكلت برقي در بين 33 تيم مقام اول را به دست آوردند و در ساخت هواپيماي بدون سرنشين آفر هم دوم شدند.

وي افزود: در مسابقات جهاني روبوكاپ هلند كه تيرماه سال جاري برگزار شد بيشترين مقام را در بين تيم هاي ايراني حاضر در مسابقات كسب كرديم و ميزبان بزرگ ترين كنفرانس فازي كشور بوديم كه در اين كنفرانس بيش از 1400 مقاله ارائه شد كه 400 مقاله مورد پذيرش قرار گرفت .

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در ادامه به كسب مقام اول در مسابقات كن ست اشاره كرد و يادآورشد: هم چنين پس از 21 ماه تلاش خودروي خورشيدي هاوين 2 دو با حضور حضرت آيت الله هاشمي در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام رونمايي شد.

وي در ادامه به انتخاب مركز رشد واحدهاي فن آور دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در آيين تجليل از پژوهشگران و فن آوران كشور در سالن اجلاس سران اشاره كرد و گفت: در اين مراسم با حضور رئيس جمهورمحترم مركز رشد واحدهاي فن آور دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با عنوان مركز رشد برتر در كشور انتخاب و معرفي شد.

در پايان از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين تقدير شد.

كد خبر: 2198750

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۲۱:۱۶

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن