تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819504248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهزيستي همدان بايد به كمپ هاي ترك اعتياد كمك مالي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهزيستي همدان بايد به كمپ هاي ترك اعتياد كمك مالي كند
همدان- خبرگزاري مهر: استاندار همدان با بيان اينكه هزينه هاي ترك اعتياد بالا است، گفت: اداره بهزيستي استان همدان بايد در راستاي درمان اعتياد در جامعه به كمپ هاي ترك اعتياد كمك مالي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نيك بخت بعد از ظهر چهارشنبه در شوراي مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار داشت: بخش خصوصي يعني كمپ هاي ترك اعتياد وظيفه مهمي را در جامعه در راستاي مبارزه به اعتياد انجام مي دهند و از طرفي هزينه هاي درمان معتادان نيز بالا بوده بنابراين بخش دولتي مانند بهزيستي بايد به كمپ هاي ترك اعتياد كمك مالي كند.

وي با تاكيد بر اينكه پيشگيري از معضل اعتياد در جامعه هزينه هاي درمان را كاهش مي دهد، ابراز داشت: نيرو انتظامي استان همدان كشفيات قابل توجهي را در راستاي مبارزه با مواد مخدر داشته كه نشان دهنده تلاش نيرو انتظامي و مراجع قضايي در استان همدان است.

نيك بخت با اشاره به اينكه طي يك سال اخير در حدود 16 تن مواد مخدر در استان همدان كشف شده است،بيان داشت: از طرفي كشفيات مواد مخدر به عنوان يك هشدار در جامعه محسوب مي شود و اعتياد در جامعه آسيب هاي اجتماعي زيادي را به دنبال دارد.

استاندار همدان در ادامه سخنانش افزود: تلاش عمده دستگاه هاي اجرايي و كميته هاي مبارزه با مواد مخدر استان بايد در راستاي فرهنگ سازي پيشگيري از اعتياد باشد و با فرهنگ سازي پيشگيري از اعتياد آسيب هاي مواد مخدر در جامعه كاهش مي يابد.

دستگاه هاي دولتي بايد در پيشگيري از اعتياد در جامعه تلاش كنند

نيك بخت با اشاره به اينكه به جاي برخورد با معتادان بايد آنها را نجات داد، بيان داشت: همه دستگاه هاي ذي ربط در حوزه مبارزه با مواد مخدر تمام توان خود را بايد بر فعاليت هاي فرهنگي گذاشته و لازم است كه همه دستگاه هاي دولتي به نوعي در پيشگيري از اعتياد در جامعه تلاش كنند.

وي با اشاره به مركز ماده 16 در همدان، ابراز داشت: طبق آمار اعلام شده 18 درصد معتاداني كه در اين مركز بهبود يافته اند ديگر بازگشت به اعتياد نداشته و اين آمار از ميانگين كشوري بالاتر است اما تامين اشتغال اين افراد و اينكه آنها تا آخر عمر بازگشت به اعتياد نداشته باشند نكته مهمي بوده كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

استاندار همدان با بيان اينكه همه فرماندارن نيز بايد در راستاي مبارزه با مواد مخدر تمام تلاش خود را انجام دهند، اظهار داشت: پيشگيري از اعتياد، ارشاد و كار فرهنگي و انجام پروژه هاي تحقيقاتي در راستاي چگونگي پيشگيري از اعتياد از جمله مواردي است كه شوراي مبارزه با مواد مخدر استان بايد به آن توجه داشته باشد.

نيك بخت با اشاره به اينكه دانشگاه ها بايد پژوهش هاي تحقيقاتي براي پيشگيري از اعتياد انجام دهند، ابراز داشت: هر كدام از كميته هاي شوراي مبارزه با مواد مخدر استان بايد كار هاي عملي و پيشنهاد هاي فرهنگي را در راستاي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد به شورا ارائه دهند.

وي با بيان اينكه صدا و سيما بايد بيش از گذشته در راستاي آموزش افراد جامعه در حوزه مواد مخدر و مضرات آن تلاش كند، عنوان داشت: در واقع به نوعي همه نهاد هاي جامعه از جمله بسيج،سپاه و نيرو انتظامي و رسانه ها بايد در راستاي فرهنگ سازي و مقابله با اعتياد در جامعه تلاش كنند.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان نيز در اين جلسه گفت: در حوزه پزوهش و پيشگيري از مواد مخدر همه دستگاه هاي دولتي مي توانند ورود پيدا كرده و از اعتبارات پزوهشي يك تا سه درصد استفاده كنند و در صورت نياز از حمايت استانداري بهره مند شوند.

گزارش ها و عملكرد هاي كميته هاي شوراي مبارزه با مواد مخدر همدان تدبيري نيست

محمد ابراهيم الهي تبار بيان داشت: گزارش ها و عملكرد هاي ارائه شده كميته هاي شوراي مبارزه با مخواد مخدر استان همدان عملكردي بوده و تدبيري نيست به طوري كه راهكاري مناسب براي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در آن ارائه نشده است و فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي در راستاي مبارزه با مواد مخدر بايد كمي باشد.

وي عنوان داشت: همه دستگاه ها موظف به حضور در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند و بايد فعاليت هاي آنها در راستاي آموزش و مشاوره افراد به طور كمي اعلام شود تا بتوان از اعتبارات ملي براي مبارزه با مواد مخدر در استان استفاده كرد.

كد خبر: 2198526

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۶:۳۳

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن