تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820393152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه اكتشاف جديد در معادن خراسان منعقد شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تفاهم نامه اكتشاف جديد در معادن خراسان منعقد شد
وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضاي تفاهم نامه 3 جانبه به منظور انجام عمليات اكتشافي معادن در منطقه سنگان گفت: تكميل صنايع وابسته به معادن، جلوگيري از خام فروشي مواد معدني و افزايش صادرات؛ 3 هدفي است كه در اين بخش دنبال مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، با امضاي يك تفاهمنامه سه جانبه بين سازمان توسعه و نوسازي و معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ عمليات اكتشاف معادن در 12 هزار كيلومتر مربع در منطقه سنگان (خراسان...) انجام مي شود. بر اساس اين تفاهمنامه، عمليات اكتشافي مورد اشاره با تامين 135 ميلياردريالي بودجه از سوي ايميدرو و در مدت يكسال اجرا خواهد شد.

اين تفاهمنامه بين مهدي كرباسيان رئيس هيئت عامل ايميدرو، محمدجعفر سرقيني معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمدتقي كره اي رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت بعدازظهر چهارشنبه در تهران امضا شد.

وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضاي تفاهمنامه با اشاره به وجود ذخاير غني معدني در ايران اظهار داشت: با وجود داشتن يك درصد مساحت جهان، اكنون 5 درصد ذخيره مس، 8 درصد ذخاير سرب و روي و 2 درصد ذخاير آهن جهان را در اختيار داريم.

نعمت زاده تصريح كرد: با منابع و روش هاي فعلي، اكتشاف معادن دهها سال به طول مي انجامد اما با تامين منابع كافي و بهره مندي از فناوري هاي روز جهان علاوه بر سرعت در عمليات اكتشافي، حتي استحصال ذخاير معدني با عيار پايين نيز سودآور خواهد بود.

وي گفت: برنامه وزارتخانه براي امسال رسيدن به 100 هزار كيلومتر مربع عمليات اكتشافي است و به هر ميزان كه بخش خصوصي نيز ورود كند، اين رقم را تا 200 هزار كيلومتر هم افزايش خواهيم داد.
نعمت زاده در عين حال افزود: سياست دولت كمك به بخش خصوصي براي ورود به سرمايه گذاري در معادن است.

وزير صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: برنامه ما تلاش براي 5 برابر كردن رشد بخش معدن در 4 سال آينده البته با كمك بخش خصوصي است؛ همچنان كه در مورد سيمان امروز شاهد رشد توليد 10 برابري آن نسبت به گذشته هستيم.

نعمت زاده با تاكيد بر لزوم تكميل صنايع وابسته به معادن، جلوگيري از خام فروشي مواد معدني و افزايش صادرات افزود: هدف اصلي اين است كه مواد معدني را به مصنوعات قابل مصرف تبديل كنيم و صادرات مواد معدني فقط در حد ضرورت باشد.

همچنين در ادامه معاون وزير و رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران نيز در اين آئين گفت: اكتشاف سرلوحه برنامه هاي ايميدرو است و در اين زمينه استفاده از سرمايه گذاران بخش خصوصي ، ايرانيان مقيم خارج و خارجي ها 3 اولويت ما است.

مهدي كرباسيان افزود: با امضاي تفاهمنامه امروز در 12 هزار كيلومترمربع در منطقه سنگان با سرمايه گذاري ايميدرو و مجوز وزارت صنعت،معدن و تجارت و همكاري سازمان زمين شناسي و كمك بخش خصوصي عمليات اكتشافي انجام خواهد شد. برنامه اصلي ما رسيدن تا 200 هزار كيلومتر مربع است.

وي تصريح كرد: بعد از انجام مرحله مقدماتي، آماده سرمايه گذاري با بخش خصوصي و ديگر سرمايه گذاران هستيم. معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم گفت: تاكنون كار اكتشاف معادن در كشور به صورت سيستماتيك وجود نداشت و تفاهمنامه امروز نخستين مورد در اين زمينه است.

جعفر سرقيني تصريح كرد: اكتشاف داراي خطرپذيري (ريسك) بالايي است و در جهان نيز به طور معمول فقط درآمدهاي حاصل از معدن را صرف اكتشاف معادن مي كنند.

كد خبر: 2198627

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۶:۳۵

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن