تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804508944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از نبود آتش‌نشاني در جاده و دير رسيدن مسئولان در حوادث جاده‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد از نبود آتش‌نشاني در جاده و دير رسيدن مسئولان در حوادث جاده‌اي
مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور شمار حوادث جاده‌اي رخ داده را در مقايسه با ديگر حوادث مرتبط با حمل و نقل داراي نسبت كمتري دانست و گفت: از 800 ميليون مسافري كه در سال جابجا مي‌شوند، حدود 500 ميليون تن از طريق جاده سفر مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدرضا عامري در مناظره‌اي كه با حضور مديرعامل شركت عقاب‌افشان و سازنده اتوبوس‌هاي اسكانيا در ايران، نايب رييس كميسيون عمران مجلس، فرمانده پليس‌راه كشور، رييس سازمان ملي استاندارد، رييس اورژانس كشور كه با هدف بررسي علت حادثه تصادف مرگبار دو اتوبوس اسكانيا در آزادراه قم برگزار شد، ناوگان حمل و نقل جاده‌اي كشور را داراي 110 هزار اتوبوس، ميني‌بوس و سواري اعلام كرد كه سالانه حدود 500 ميليون مسافر جابجا مي‌كنند.

وي افزود: از ميان 800 ميليون مسافر كه 500 ميليون آن از طريق سيستم حمل و نقل جاده‌اي كشور تردد مي‌كنند، حوادث مرتبط به اين حوزه داراي نسبت كمتري است.

عامري حادثه رخ داده براي دو اتوبوس اسكانيا در آزادراه قم – تهران را بي‌سابقه و تاسف بار دانست و گفت: بنا بود نوسازي ناوگان حمل و نقل ما انجام شود كه متاسفانه پس از مدتي دوباره رها شد.

وي ميانگين عمر اتوبوس‌ها را 12 تا 13 سال، ميني‌بوس‌ها را بالاي 25 و خودروهاي سواري را حدود هفت سال اعلام كرد و گفت: رييس‌جمهور وقت پس از هدفمندي يارانه‌ها سه وعده اعطاي وام قرض‌الحسنه، بيمه رانندگان و معافيت گمركي را به ما دادند كه تاكنون محقق نشده است.

عامري با بيان اينكه شركت‌هاي حمل و نقل ما استانداردهاي لازم را دارند، اضافه‌كرد: لاستيك اتوبوس حادثه ديده از مارك گودير كه برندي شناخته شده است، بود و اتوبوس مقابل نيز اتوبوسي هوشمند بود.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور با بيان اينكه ما در سطح جاده مشكل داريم، خاطرنشان كرد: در جاده‌هاي ما مشكل اول اين است كه مسئولان و امدادگران دير مي‌رسند، بحث دوم نيز اين است كه آتش‌نشاني در جاده‌ها مستقر نيست و مشكلات ديگري كه موجود است.

وي يكي از مشكلات پيش روي رانندگان را اين موضوع دانست كه كمپاني‌ها حتي خواهان تعويض روغن اتوبوس‌ها در نمايندگي‌هاي خودشان هستند و در صورتي كه رانندگان دست به اين كار نزنند ديگر گارانتي را قبول نخواهند كرد.

عامري در واكنش به اظهاراتي كه درباره نصب تزئيات اضافي نظير پرده و غيره در اتوبوس‌ها مطرح شده بود خاطرنشان كرد: اگر پرده مقصر حادثه اتوبان قم – تهران باشد پس بايد لباس مسافران را هم مقصر اين حادثه دانست چرا كه اين مواد نيز قابل اشتعال بود.

وي درباره انتقاداتي كه درباره تركيدن لاستيك اتوبوس نيز مطرح مي‌شود، گفت: بخشي از اين امر به حاكميت موسسه استاندارد باز مي‌گردد و بخشي ديگر نيز مربوط به اين است كه صرف واردكردن لاستيك از اروپا كافي نيست چرا كه اين لاستيك‌ها در دو سطح گرم و سرد توليد مي‌شوند و گاهي لاستيك‌هايي وارد كشورمان مي‌شوند كه مناسب آب و هواي ايران نيست كه بايد بخش حاكميتي كشور نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اين موضوع حساسيت داشته و واكنش نشان دهد.

عامري با بيان اينكه بايد ديد تست لاستيك در موسسه استاندارد به چه صورت است، خاطرنشان كرد: دليلي ندارد كه در مملكت را باز كنند و هر لاستيكي كه خواستند وارد كشور كنند و بعد بگويند شركت مسافربري مقصر بود.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور اضافه كرد:‌ اگر گاردريل نصب شده در جاده خوب عمل مي‌كرد، قطعا اتوبوس به سمت ديگر جاده منتقل نشده و اين حادثه رخ نمي‌داد.

وي با بيان اينكه اميدواريم حادثه‌اي در جاده‌ها رخ ندهد گفت: امكاناتي براي ما وجود ندارد كه بخواهيم تلفات و خسارات حوادث را كاهش دهيم. ما نخبگان مملكتمان را در بسياري از اين تصادفات از دست داده‌ايم.

وي درباره چرايي برداشته شدن چكش‌ها از مجاور شيشه اتوبوس و احتمال تغيير در سيستم در پشتي اتوبوس خاطرنشان كرد: اتوبوس‌ها بايد داراي در اضطراري باشند كه متاسفانه در اين اتوبوس موقع حوادث باز نشده و بسته مي‌ماند.

عامري با بيان اينكه هنگام حادثه ديگر كسي به دنبال يافتن چكش و پيداكردن آن نيست، گفت:‌ در بقاياي اتوبوس سوخته شده چكش هم پيدا شد و اين يعني ما مشكل نبود چكش نداشتيم.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشوربا اشاره به صحبتي كه با بازماندگان اين حادثه داشت گفت: اين افراد هنگام وقوع حادثه به دنبال چكش نبودند بلكه به دنبال راهي بودند كه به سرعت از اتوبوس خارج شوند كه ظاهرا در يكي از اتوبوس‌ها چند نفري كه موفق به خروج‌ از اتوبوس شده بودند، از شيشه‌اي خود را نجات دادند كه فردي ورزشكار و قوي هيكل موفق به شكستن آن شده بود.

به گزارش ايسنا، اين گفته‌هاي عامري با واكنش مجري روبرو شد كه گفت: اگر فرصت خروج مسافران به شكل طبيعي وجود داشت كه از در خارج مي‌شدند و نيازي به شكستن شيشه نبود!

عامري همچنين در پاسخ به گفته اكبري‌راد سازنده اتوبوس‌هاي اسكانيا كه مدعي مسدودشدن درهاي عقبي اتوبوس از سوي رانندگان شده بود، گفت: فكر نمي‌كنم كه رانندگان دست به چنين كاري بزنند.

وي در پاسخ به چرايي نصب وسايل و مواد اشتعال‌زا در اتوبوس نيز گفت: تزئيناتي مانند پرده و غيره در اتوبوس‌ها وجود دارد اما در بررسي حادثه اين آخرين مرحله است.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور درباره بي‌توجهي رانندگان به برخي تذكر مسافران نيز خاطرنشان كرد: ما حتي در روي بليط مسافران شماره مديران ارشد را نيز يادداشت كرده‌ايم كه آنان مي‌توانند انتقادات خود از رانندگان را از اين طريق اطلاع دهند.

بعد از تحويل گرفتن اتوبوس دوباره براي استانداردسازي‌اش هزينه مي‌كنيم!

به گزارش ايسنا، عامري با بيان اينكه علاقمندي جانوران از جمله انسان به حفظ جانش بر همگان ثابت شده، گفت: متاسفانه گاهي اوقات اتوبوس‌هايي را كه تحويل مي‌گيريم مجبوريم دوباره براي آن هزينه كنيم تا يكسري استانداردها به آن اضافه شود.

وي با بيان اينكه برخي رانندگان مدعي‌اند كه شركت سازنده اسكانيا از پروفيل‌هاي ساختماني در سقف اتوبوس‌ها استفاده مي‌كند، گفت‌: نقطه اشتعال مواد بايد بالا باشد.

اكبري‌راد مديرعامل شركت عقاب‌افشان در واكنش به اين سخنان عامري گفت: براي طرح چنين اظهاراتي متاسفم چرا كه تمام عملكرد ما از سوي مانيتورينگ شركت مادر كنترل مي‌شود و چنين اقداماتي را احتمالا عده‌اي در گاراژ‌ها كه تحت نظر ما نيست براي اتوبوس‌ها انجام مي‌دهند.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور با بيان اينكه در تامين قطعه و لوازم‌يدكي واقعا با مشكل روبرو هستيم گفت: آقاي احمدي‌نژاد به ما قول داد كه پس از افزايش قيمت گازوئيل مسئولان ستاد سوخت لاستيك،‌ لوازم‌يدكي و غيره را در اختيار ما قرار دهند اما از آن روز نه تنها چنين قولي محقق نشده بلكه لاستيك 800 هزار توماني به بيش از پنج ميليون تومان رسيده است.

عامري اضافه‌كرد: مردم ايران زياد هزينه مي‌كنند و پول زيادي نيز خرج مي‌كنند اما متاسفانه يكسري جنس بنجل و يكبار مصرف دريافت مي‌كنند كه اين جاي تاسف دارد.

وي با بيان اينكه خودروهاي سنگين ما فاقد سيستم ريتاردر و خودروهاي سبك ما نيز فاقد سيستم ABS هستند گفت: مشكل تورم و گراني نيز از ديگر مشكلات پيش روي رانندگان ما است.

عامري افزود: به عنوان مثال يك راننده 440 ميليون تومان پول را به حساب شركت مي‌ريزد و پس از پنج ماه اتوبوسي دريافت مي‌كند كه ميانگين مسافران آن 17 تن است.

مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور پرسيد: واقعا جاي سوال است كه راننده اگر اين 440 ميليون تومان را در بانك مي‌گذاشت، سود بيشتري نصيبش نمي‌شد.

وي با بيان اينكه دولت تخفيف و امكاناتي به ما نمي‌دهد، گفت: همين شركت همسفر چابك‌سوار كه تعطيل شد به دنبالش كلي راننده بيكار شدند و اين در حالي است كه شركت‌ها در توليد و واردات نقشي ندارند.

عامري در ادامه سخنانش با انتقاد از دستگاه‌هاي مسئول و صداوسيما خاطرنشان كرد: متاسفانه جز ايام شب عيد و آغاز تابستان ديگر كسي با ما كاري ندارد كه چه مي‌خواهيم و چه مشكلاتي داريم اما هنگامي كه حوادث رخ مي‌دهد از ما مي‌خواهند كه توضيح دهيم.

اين اظهارات عامري با تاييد اكبري‌راد سازنده اسكانيا روبرو شد كه خواهان بازنگري و برنامه‌ ريزي در چرخش توليد و صنعت شد.

عامري همچنين در پايان سخنانش مدعي شد كه اقدامات انجام گرفته در گاراژها اگر بيشتر از نمايندگي‌هاي اسكانيا نباشد كمتر از آن نيز نخواهد بود.

انتهاي پيام

شنبه 6 مهر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن