تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802765835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موانع ورود فنآوري هاي روز به صنعت خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: موانع ورود فنآوري هاي روز به صنعت خودرو


اگر نگاهي به تاريخ صنعت خودروسازي كشور بيندازيم. متوجه مي شويم كه صنعت خودروسازي كشور از يك صنعت صد در صد مونتاژ، تبديل به صنعتي شده است كه مي تواند تا حدودي روي پاي خود بايستد و به صورت مستقل و بدون وابستگي هاي خارجي به توليد محصول بپردازند. شاهد اين مسئله توليد خودروهاي مانند سمند، تيبا، رانا و بخش عمده اي از قطعات تندر 90 است. قطعه سازان داخلي به اين قابليت رسيده اند تا حدود 80 درصد قطعات محصولات خودروسازان را در داخل كشور توليد كنند و تنها 20 درصد از اين قطعات مورد نياز شركت هاي خودروساز از خار وارد مي شود. عدم ورود خودروسازان و به تبع آن، قطعه سازان به حيطه توليد اين قطعات مربوط مي شود به عدم توجيه اقتصادي براي توليد اين قطعات.
از آنجايي كه تيراژ صنعت خودرو در كشور در قياس با خودروسازان بين المللي بسيار كمتر است، توجيه سرمايه گذاري براي توليد برخي از قطعات را از بين مي برد و در اين حالت كفه واردات سنگين تر مي كند وهمين امر سبب مي شود تا تكنولوژي هاي مرتبط با آن ها وارد كشور نشوند. البته در چند سال اخير نمي توان از مسئله تحريم ها به راحتي گذر كرد. تحريم هاي اقتصادي سبب شد تا در چند سال اخير روند انتقال تكنولوژي به كشور در بخش خودرو با موانعي روبرو شود و همين امر سبب شد تا قطعه سازان نتوانند آن طور كه بايد و شايد خود را در اين زمينه بروز كنند. امروزه در دنيا سرعت تغييرات در بخش تكنولوژي هاي توليدي به سرعت در حال تغيير است. به طور مثال، يك برند مطرح توليد كننده خودرو در طي يك سال امكان دارد تا فنآوري خود را در زمينه توليد پلاستيك، شيشه و ساير مواد مورد استفاده در خودرو تغيير دهد.
بنابراين، اينكه بخش قطعه ساز كشور، حدود 3 سال از سطح اول فنآوري روز دنيا دور بوده است، مي تواند مشكلاتي را براي اين بخش و به تبع آن براي شركت هاي خودروساز ايجاد كند. يكي از حلقه هاي كه در زمينه انتقال فنآوري روز به بحث توليد خودرو در كشور معمولا مورد توجه قرار نمي گيرد و كمتر به آن توجه مي شود، نبود واحدهاي تحقيق و توسعه در شركت هاي خودرو ساز است.
متاسفانه اين مسئله به صورت اپيدمي در داخل صنعت كشور ديده مي شود. معمولا اين واحدهاي تحقيق و توسعه در بخش توليد كشوروجود ندارد و در شركت هايي هم كه اين بخش را دارند چندان توجهي به آن نمي كنند. در صورتي كه در شركت هاي مطرح خودروساز بخش مهم و قابل توجهي از فعاليت اين شركت ها صرف بحث تحقيق و توسعه مي شود.
بي ترديد اگر اين بخش در شركت هاي توليد كننده كشور علي الخصوص شركت هاي خودروساز وجود داشت، امروز كمتر شاهد تاثير تحريم ها بر روي بخش هاي توليدي در كشور بوديم. به نظر من براي اينكه بتوانيم به سمتي حركت كنيم كه واحدهاي توليدي بروزي در كشور داشته باشيم، واحدهايي كه به بحث تحقيق، توسعه و همچنين توسعه منابع انساني توجه ويژه اي داشته باشند. بايد از شركت هاي بين المللي موفق در اين زمينه الگو برداري كنيم. بي ترديد الگو برداري صحيح در اين زمينه مي تواند به توسعه اين قبيل واحدها در داخل شركت هاي توليد داخلي كمك فراوان كند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن