تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803983287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقايسه فبلت‌هاي بازار ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: مقايسه فبلت‌هاي بازار ايران
نوشته : مريم عسگري منبع :‌ دنياي اقتصاد نسخه چاپي

حلقه گمشده بين تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند، فبلت‌ها هستند كه به دليل ويژگي‌هاي ظاهري و فني خاص روز به روز محبوب‌تر مي‌شوند

- با عرضه گوشي‌هاي هوشمند با صفحه نمايش‌هاي بزرگ لمسي، بسياري از كاربران از لپ‌تاپ و حتي تبلت‌ها دست كشيده و كاربري يك گوشي صفحه بزرگ را به اين كالاها ترجيح دادند.

اين روند با عرضه دستگاه‌هايي با صفحه نمايش بزرگ‌تر كه حدفاصل تبلت و گوشي‌هاي هوشمند قرار داشته (3/5 تا 6/5 اينچ) و فبلت ناميده مي‌شوند شدت گرفت. به اين ترتيب رقابتي شديد بين توليدكنندگان گوشي‌هاي هوشمند در زمينه توليد فبلت درگرفت كه ماحصل آن رشد تنوع در بازار فبلت‌ها بوده است.

دستگاه‌هاي هوشمندي كه نقش يك تبلت كم حجم و سبك وزن و يك گوشي تلفن همراه با صفحه بزرگ را تواما ايفا كرده و از عهده اين مسووليت به خوبي بر مي‌آيد.

اما به واقع فبلت چيست و آيا مي‌تواند جايگزين مناسبي براي تبلت‌باشد؟ اين دستگاه براي چه افرادي مناسب است؟ اينها سوالاتي هستند كه اكثر كاربران با آنها مواجه هستند. اگر شما هم با اين سوال‌ها مواجه هستيد اين گزارش را بخوانيد:

همه چيز درباره فبلت‌ها

فبلت دستگاهي است بين تلفن همراه هوشمند و تبلت كه اولين بار به‌طور رسمي در نمايشگاه كنگره جهاني موبايل در مارس 2012 از آن رونمايي شد. در آن زمان سامسونگ تلفن همراه هوشمندي با عنوان «گلكسي نوت» را به بازار عرضه كرد كه با داشتن يك نمايشگر 3/5 اينچي به‌عنوان حلقه گمشده ميان تبلت‌ها و تلفن‌هاي هوشمند معرفي قرار گرفت.

از لحاظ لغوي فبلت (phablet) اصطلاح جديدي است كه از تركيب دو كلمه فون (phone) و تبلت (tablet) ساخته شده‌است و به ابزارهايي با صفحه لمسي گفته مي‌شود كه بعضي خصوصيات تلفن همراه و تبلت را دارد. اين دستگاه از تلفن همراه بزرگ‌تر و از تبلت كوچك‌تر است.

البته بين سايز صفحه نمايش اين كالا بين كارشناسان اختلاف وجود دارد. گروهي از كارشناسان گوشي‌هاي هوشمندي را كه داراي صفحات نمايش با سايز بزرگ‌تر از 5/4 اينچ هستند فبلت ناميده و گروهي نيز نمونه‌هايي با صفحات نمايش 6/5 اينچي را.برخي نيز تمايز بيشتري بين تبلت و فبلت و گوشي هوشمند قايل شده و مي‌گويند يك گوشي صرف داشتن صفحه نمايش پنج اينچي يا بزرگ‌تر در رده فبلت‌ها جاي نمي‌گيرد.

اما به گفته مزيناني يكي از فعالان بازار گوشي؛ فبلت گوشي‌هاي هوشمندي را شامل مي‌شود كه صفحه نمايشي مابين 6/4 اينچ و 5/5 اينچ دارند و بر پايه پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي طراحي و توليد شده‌اند. به گفته اين فعال بازار، البته اين كالاها ويژگي‌هاي خاص ديگري نيز دارند كه تجهيز به پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي و... برخي از آنها هستند.

با توجه به اين موضوع در اين بخش ما به معرفي برخي از نمونه‌هاي معروف اين دستگاه كه با نام فبلت مورد پذيرش عموم و البته كارشناسان هستند پرداخته‌ايم. دستگاه‌هايي هوشمند با صفحه نمايش‌هاي بزرگ‌تر از 5/5 اينچ.

كاربردهاي فبلت

فبلت‌ها براي افرادي كه از تنوع زياد دستگاه‌هاي ارتباطي بيزارند گزينه بسيار مناسبي هستند.

تصورش كنيد از گوشي موبايل هوشمند با صفحه نمايش 5/5 اينچي بتوانيد استفاده كاربردي در حد يك تبلت يا نوت‌بوك داشته باشيد. چنين دستگاهي مي‌تواند نياز شما به كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي ديگر را برطرف كرده و سرعت كاربري شما را افزايش دهد. ضمن اينكه شما را از حمل وسايل الكترونيكي سنگين و پرحجم نجات مي‌دهد. اما فبلت‌ها داراي ويژگي‌هاي خاصي نيز هستند كه باعث شده است، مرزبندي مشخصي بين اين كالا و تبلت‌ها و تا حدودي گوشي‌هاي هوشمند به وجود آيد.

يكي از بارزترين ويژگي فبلت‌ها نسبت به گوشي‌هاي معمولي و تبلت‌ها تجهيز به صفحات نمايشي در اندازه مطلوب و مورد نياز كاربران است. به طوريكه اكثرا فبلت‌ها داراي صفحات نمايش پنج اينچ به بالا هستند.در حالي كه گوشي‌هاي هوشمند معمولا به صفحات هوشمندي كوچك‌تر از پنج اينچ مجهزند.مگر در برخي موارد محدود! در مورد تبلت‌ها هم سايز معمول تبلت‌ها 7 تا 10 اينچ است. در نتيجه اين دستگاه‌هاي همراه 5 تا 6 اينچي بهترين گزينه براي افرادي است كه نياز به دستگاهي با قابليت ارتباط تلفني و برخورداري از اينترنت و... دارند. به گفته وليخاني، يكي از فعالان بازار اين كالا؛ فبلت‌ها در مقايسه با گوشي‌هاي هوشمند معمولي باتري‌هاي بزرگ‌تري دارند كه اين موضوع به نگهداري بيشتر شارژ منجر مي‌شود. فبلت‌ها همچنين به دليل تجهيز به پردازنده‌هاي قدرتمند چهار هسته‌اي سرعت پردازش بسيار بيشتري نسبت به گوشي‌هاي هوشمند و حتي برخي از تبلت‌ها دارند. به گفته وي؛ در مورد امكانات ارتباطي هم فبلت‌ها معمولا به اتصالات بلوتوث 4، MicroUSB و NFC مجهزند. بنابراين در هر شرايطي مي‌توان از آنها براي انتقال اطلاعات، پرداخت هزينه‌هاي خريد يا اتصال به دستگاه‌هاي ديگر بهره برد.

مورد ديگر اين است كه فبلت‌ها معمولا به دوربين‌هايي با حسگر قدرتمند مجهزند و برخي از نيازهاي عكاسي كاربران را نيز رفع مي‌كنند. علاوه بر اين همه فبلت‌هاي موجود در بازار علاوه بر سرويس‌هاي شبكه نسل دوم و سوم، به سرويس‌هاي شبكه نسل چهارم مجهزند، بنابراين امكان دسترسي به اينترنت را با سرعت بالا براي كاربران فراهم مي‌كنند.

با توجه به اين موارد يك دستگاه فبلت مي‌تواند براي هر كاربري گزينه بسيار مناسبي باشد. براي دانشجويان، استادان، كاربراني كه زياد سفر مي‌كنند و آنهايي كه استفاده از يك دستگاه چندمنظوره را به چند دستگاه الكترونيكي ترجيح مي‌دهند از مشتريان پروپا قرص فبلت‌ها هستند.

چه كساني فبلت نخرند؟

اسمارت فون‌هاي غول آساي موجود در بازار اگر چه جذابيت‌هاي خاص خود را دارند. ولي برخي از ويژگي‌هاي اين دستگاه‌ها براي برخي از گروه‌هاي كاربري به نوعي محدوديت به حساب مي‌آيد. به عنوان مثال تجهيز فبلت‌ها به صفحه نمايش‌هاي بزرگ موضوعي است كه به مذاق برخي از كاربران خوش نمي‌آيد. ‌پس اگر از آن دسته افرادي هستيد كه علاقه‌اي به گوشي‌هاي بزرگ نداريد و علاقه‌منديد گوشي به راحتي در دستتان جاي گيرد، به سراغ فبلت‌ها نرويد.

يكي ديگر از مشكلاتي كه صفحه نمايش بزرگ فبلت‌ها براي كاربران ايجاد مي‌كند، دشواري تايپ با يك دست در صفحه نمايش لمسي بزرگ است.

اگر تاكنون از گوشي‌هاي بزرگ استفاده نكرده باشيد، شايد تصور كنيد به علت صفحه نمايش بزرگ تر، تايپ با صفحه كليد مجازي با دكمه‌هاي بزرگ‌تر بسيار آسان‌تر باشد، اما بزرگي گوشي در اين مقوله نيز مشكل آفرين مي‌شود. صفحه نمايش بزرگ‌تر نه تنها تايپ با يك دست را مشكل يا غيرممكن مي‌كند، بلكه از آنجا كه بايد انگشتان شما مسافت بيشتري بپيمايند، اگر روزانه زياد از كيبورد استفاده مي‌كنيد، متوجه خستگي انگشتانتان خواهيد شد. يك مشكل ديگر استفاده از كيبوردهايي مانند Swype است. كار با اين كيبوردها كه بر اساس حركت انگشت‌ها روي كليدها كار مي‌كنند، دقيقا در صفحه‌هاي كوچك آسان‌تر است، چرا كه نياز به پيمودن مسافت كمتري با انگشتان داريد. برخي نيز مي‌گويند، فبلت‌ها عمر كمتري از لحاظ ظاهري دارند، تا گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها. فلسفه اين كارشناسان اين است كه از آنجا كه گوشي‌هاي غول‌پيكر حجم مواد بيشتري را نياز دارند، سازندگان دو گزينه پيش رو دارند. يا بايد از مواد سبك‌تر و كم‌كيفيت‌تر مانند پلاستيك در ساخت بدنه استفاده كنند يا با استفاده از فلزاتي مانند آلومينيوم آن را با كيفيت‌تر، اما سنگين‌تر كنند. در مورد اول كيفيت پايين مواد سازنده در اكثر موارد باعث پايين آمدن دوام دستگاه مي‌شود و مقاومت در برابر ضربات را پايين مي‌آورد، حال آنكه در مورد دوم وزن بيشتر علاوه بر تاثير منفي روي قابليت حمل دستگاه باعث مي‌شود، دستگاه در معرض خطر افتادن از دست قرار گرفته و در صورت برخورد قسمت حساس، صدمه وارده بيشتر باشد. با توجه به موراد ذكر شده، حالا شماييد كه بايد بين تبلت، گوشي هوشمند و فبلت‌ها يك نمونه را انتخاب كنيد.

------------

موارد موضوعي مرتبط

فبلت

تبلت

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن