تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران:45 درصد مردان مازندراني اضافه وزن دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران:45 درصد مردان مازندراني اضافه وزن دارند
معاون بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: 45 درصد مردان و 60 درصد زنان مازندراني داراي اضافه وزن هستند.


محسن اعرابي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در ساري اظهار داشت: بيماري قلب و عروق را به عنوان اصلي‌ترين علت مرگ در مازندران و به تبع آن در كشورهاي جهان سوم است.

وي علت اصلي ابتلا به بيماري قلبي و عروقي در مازندران را فشار خون بالا، چربي خون، ديابت، عدم تحرك فيزيكي، تغذيه ناسالم و استفاده از سيگار عنوان كرد.

معاون بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشكي مازندران به اجراي طرح غربالگري بهداشتي در مازندران در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: در اين طرح 260 هزار نفر مورد اندازه‌گيري فشار خون قرار گرفتند كه 16 هزار نفر مشكوك به فشار خون بالا بودند.

وي اضافه كرد: بيش از 60 هزار نفر نيز داراي فشار سيستولي 120 الي 139 و يا فشار ياستولي 80 الي 89 بودند كه اين عده مشكوك به پيش فشار خون بالا هستند.

اعرابي گفت: فشار خوني‌هاي سيستولي و ياستولي به راحتي قابل كنترل و درمان هستند.

اين مسئول ادامه داد: جمعيت مازندران رتبه يك چاقي كشور را دارد و 60 درصد زنان مازندراني و 45 درصد مردان مازندراني چاق هستند.

وي مهم‌ترين اقدامات پيشگيرانه در اين زمينه را حضور در روستاها،شناسايي افراد با فشار خون بالا اعلام كرد و گفت: در مناطق شهري مردم نسبت به كنترل فشار خون اقدام كنند.

معاون بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشكي مازندران در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نيمي از افرادي كه فشار خون بالا دارند از بيماري خود مطلع نيستند كه نياز است با مشاركت رسانه‌ها مردم را نسبت به عواقب بيماري‌ها مرتبط با فشار خون آگاه كرد.

وي حضور افراد بالاي 40 سال براي كنترل فشار خون را ضروري اعلام كرد و گفت: با اقداماتي مثل اصلاح الگو زندگي،كنترل چاقي،افزايش تحرك بدني منظم و كنترل بهبود تغذيه انجام امكان كنترل بسياري از بيماري‌ها غير واگير در مازندران وجود دارد.

اين مسئول در پايان با اعلام اينكه نيمي از بيماران مبتلا به فشار خون پيگيري درماني كافي را در دستور كار خويش قرار نمي‌دهند،گفت: مصرف داروي فشار خون نبايد قطع شود.

انتهاي پيام/86004 /ح20

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن