تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803659955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عليرضا رضاداد: هنوز هيچ جمع‌بندي براي هيچ فيلمي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عليرضا رضاداد: هنوز هيچ جمع‌بندي براي هيچ فيلمي نداريم
دبير سي‌و‌دومين دوره جشنواره فيلم فجر درباره وضعيت دو فيلم «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و «ماهي و گربه» گفت‌: منتظريم كار هيات بازبيني فيلم‌ها به طور كامل تمام شود تا جمع‌بندي نهايي را انجام بدهيم.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا رضاداد درباره وضعيت دو فيلم روح‌الله حجازي و شهرام مكري براي شركت در جشنواره فيلم فجر در پاسخ به سوال ايسنا بيان كرد: تكليف كاملا روشن است و هيات انتخاب در حال بازبيني فيلم‌ها است، اما هنوز بازبيني تمام فيلم‌ها به پايان نرسيده است و ما هم گفته‌ايم هنوز هيچ جمع‌بندي براي هيچ فيلمي نداريم. پس از پايان كار هيات انتخاب جمع‌بندي نهايي را انجام خواهيم داد.

او كه در حاشيه‌ي جشنواره‌ي حقيقت سخن مي‌گفت همچينن در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه برخي فيلم‌ها در دوره‌هاي گذشته به لحاظ مضموني كنار گذاشته شده بودند و آيا قانون براي فيلم‌هايي كه از جشنواره كنار گذاشته شده بودند، اجرا خواهد شد يا اينكه در اين مورد استثناء وجود خواهد داشت گفت: هر فيلمي كه به ما ارائه مي‌شود، مي‌بينيم كه پروانه ساخت يا نمايش دارند يا نه. برخي از فيلم‌ها به هيات انتخاب سال قبل ارائه شده و به دلايلي انتخاب نشده‌اند. ما و شما مجاز نيستيم بر اساس داوري يا پيش‌داوري‌هاي خودمان يا ديگران، آثاري را به داشتن اشكال مضموني منتسب كنيم .

رضاداد ادامه داد: مرجع ما در اين مسئله اداره نظارت و پروانه آن است. ما نمي‌گوييم و نمي‌دانيم دليل عدم انتخاب، حتما مضموني بوده چرا كه ممكن است درمقايسه با ساير فيلم‌ها در اولويت انتخاب قرار نگرفته باشد يا ممكن است در آن مقطع اشكال مضموني هم داشته و بعد آن اشكال رفع شده و پروانه نمايش گرفته باشد،يا اينكه بعدا آقايان متوجه شده باشند كه آن اصلا اشكال نبوده و به فيلم پروانه داده باشند، حتي ممكن است فيلم كامل هم نشده باشد، اما بعدها تكميل شده باشد. چنانكه امسال هم ممكن است فيلم هايي ارايه شوند و تا آخرين زمان مجاز نتوانند كامل شوند و در نتيجه شانس حضور در جشنواره امسال را از دست بدهند و سال ديگر نسخه كامل يا متفاوت اثر ارايه شود.

وي تاكيد كرد: به هر حال مقررات جشنواره اين است كه فيلم‌ها در جشنواره نمايش اول خود را داشته باشد يا محصول سال 1392 باشند و بطور طبيعي فيلمي كه سال گذشته نتوانسته كامل بشود و امسال كامل شده محصول سال 92 است و خود به خود مي‌تواند فرم پر كند و هيات انتخاب آن‌را ببيند. موارد استثنايي هم اگر وجود داشته باشد مثل «به رنگ ارغوان» در چند سال قبل دبير با استفاده از اختيارات خودش كه در مقررات پيش‌بيني شده براي آن‌ها تعيين تكليف مي‌كند و كار پيچيده اي نيست و مسبوق به سابقه هم هست.

او افزود: وقتي هيات انتخاب فيلم‌ها را ديد و كار بازبيني به پايان رسيد، جلسه‌اي مي گذاريم و وضعيت هر فيلم را بررسي و مشخص مي‌كنيم كه با هر فيلم چه كار بايد بكنيم. ممكن است يك فيلمي در موقعيت‌هايي نمايش داده شده باشد و با بخشي از رويه معمول جشنواره هماهنگ نباشد، بنابراين ممكن است براي آن فيلم با توجه به وضعيت ساير فيلم‌ها يك تصميم گرفته شود اين هم مسبوق به سابقه است و مسئله جديدي نيست . خلاصه كنم كه براي هرفيلم‌ به تناسب تنوع و تناسب سبد سينماي هر سال تصميم گرفته مي‌شود.

رضاداد خاطرنشان كرد: بايد هيات انتخاب كارش تمام بشود و براساس جمع‌بندي اين هيات تصميم‌گيري شود. فيلم‌هايي هم هست كه از موارد ابهام است و يا نياز به اخذ تصميم دارد و اختيار آن برعهده دبير است. آنجا براساس وضعيتي كه هر فيلم دارد بهترين تصميم را مي‌گيريم.

دبير جشنواره فجر در پاسخ به اين سوال كه آيا اين همان بخشي است كه مي‌گوئيد قانون هم ممكن است استثنا داشته باشد؟ گفت: از حرف من سوء برداشت نشود. من گفتم قانون،قانون است و در هر قانوني هم موارد استثناء آن قاعدتا پيش‌بيني شده است. هيچ قانوني بدون پيش‌بيني شرايط مختلف وضع نمي‌شود و براي هر شرايطي در قانون‌ قاعدتا پيش‌بيني‌هاي لازم براي موارد استثناي از كل، درنظر گرفته شده است .

سياست ما افزايش بي‌دليل فيلم‌هاي جشنواره نيست

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه امسال جزو معدود سال‌هايي است كه جشنواره علاوه بر كميت، فيلم‌هاي باكيفيتي هم دارد و آيا اين موضوع شما را وسوسه نخواهد كرد كه دوباره شاهد رقابت 30 فيلم در جشنواره فجر باشيم يا واقعا يك جشنواره استاندارد 20 تا 25 فيلم را شاهد خواهيم بود؟ اظهار داشت: ما هم مي‌خواهيم جشنواره‌اي استاندارد داشته باشيم، اما تا زماني كه هيات انتخاب كارش تمام نشود و من يك گزارش دقيق راجع به فيلم‌ها نداشته باشم واقعا نمي‌توانم تصميم بگيرم. هيات انتخاب هم در حال حاضر نمي‌تواند هيچ تصميمي بگيرد و بايد به اين سئوال پس از پايان بازبيني‌ها جواب داد.

رضاداد تاكيد كرد: هيات انتخاب در حال حاضر حدود 50 فيلم را بازبيني كرده است ولي بايد بازبيني‌ها تمام شود. در دوره‌هاي قبل هم معمولا به اين شكل بوده است كه وقتي بازبيني‌ها تمام مي‌شود جلسه با هيات انتخاب خواهيم داشت و هيات انتخاب هم يك تصوير كلي براي خودش ايجاد مي‌كند كه امسال وضعيت سينما به چه صورت است و براساس آن تصوير بهترين تصميم را مي‌گرفتيم. تاكيد ما بر اين است تا آخر آذر نسخه‌ها ارايه شود تا ما بتوانيم بر اساس زمان بندي نسخه كامل فيلم‌ها را تا 20 دي در اختيار داشته باشيم و جدول را بتوانيم ببنديم.

دبير جشنواره فيلم فجر بيان كرد: لذا پاسخ خيلي كامل به سوال تعداد فيلم‌هاي مسابقه را مي‌توانيم زماني اعلام كنيم كه نتيجه كار هيات انتخاب را داشته باشيم، ولي سياست ما افزايش بي‌دليل تعداد فيلم‌ها نيست.

با رسانه‌هاي حرفه‌اي مشكلي نداريم

وي همچنين در خصوص مشكل تردد اهالي رسانه به سينماي رسانه و حضور افراد غير رسانه‌اي در اين سالن و اينكه آيا مي‌شود به نحوه ثبت نام اينترنتي اعتماد كرد و آيا لينك‌هاي آثار معتبر است يا خير و اينكه همواره چوب بي‌نظمي سالن رسانه‌ها بر سر اهالي رسانه خورده مي‌شود، در حاليكه رسانه‌ها كمترين نقش را در اين خصوص دارند و حضور خانواده‌ مديران مياني، ربطي به اهالي رسانه‌ ندارد، گفت: من بعد از اينكه آمار كارت‌هاي صادر شده در دو سال گذشته سينماي رسانه‌ها را در مهرماه گرفتم دقيقا تحليلم از اين اطلاعات همين بود كه شما مي فرماييد و اين موضوع را اعلام هم كردم كه ما با رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌هاي حرفه‌اي هيچ مشكلي نداريم. بخش مهمي از مشكل در درون خود سازمان برگزاري است و اعلام هم كردم كه ما بايد از خودمان شروع كنيم.

رضاداد تصريح كرد: اما براي آنكه بتوانيم از خودمان شروع كنيم بايد ابتدا رسانه‌هاي غيرمرتبط را از رسانه‌هاي مرتبط جدا مي‌كرديم. سپس حجم در خواست رسانه‌هاي مرتبط را ارزيابي مي‌كرديم و نيز به تناسب ظرفيت و تقاضا براي رسانه‌هاي مرتبط در دسته‌بندي‌هاي گوناگون حرفه‌اي كه وجود دارد، مثل خبرگزاري‌ها،سايت‌هاي تخصصي، سايت‌هاي عمومي داراي بخش هنر و ادب و سينما، روزنامه‌هاي تخصصي، روزنامه‌هاي عمومي داراي صفحه هنر وادب و سينما، راديو،تلويزيون و ساير طبقه‌هاي مرتبط، ظرفيت و سهمي متناسب با رفع تمام نيازهاي آن‌ها تعيين مي‌كرديم.

او گفت: اين كار قبل از دريافت اطلاعات مربوط به حداكثر تقاضا امكان‌پذير نبود و ممكن بود ما را بر اساس اطلاعات قبل به اشتباه بيندازد،‌ لذا همكاران در روابط عمومي سايتي را با زحمت طراحي كردند تا بتوانيم اين رفتار حرفه‌اي صورت بگيرد و رسانه‌ها در آنجا ثبت نام كنند و بعد هم از طريق سردبيران و مسيولينشان تاييد بشوند تا ما بتوانيم فايل رسانه‌هاي حرفه‌اي سينما را از طريق اين طبقه‌بندي سازماندهي كنيم و خيالمان راحت شود كه آن‌ها در محيطي حرفه‌اي و با آرامش مي‌توانند كارشان را انجام دهند و سپس بعد از انتخاب فيلم ها برويم سراغ بخش اصلي ديگر كاخ جشنواره كه هنرمندان و صاحبان آثار و عوامل فيلم‌ها هستند تا اگر ظرفيت ديگري باقي ماند، در اختيار ديگراني قرار دهيم كه شايسته حضور در جمع رسانه‌ها و جامعه هنري باشند.

دبير جشنواره فيلم فجر كه با خبرنگاران ايسنا،مهر،فارس خاطرنشان كرد: ما با حسن نيت كامل بنا را بر اين گذاشتيم كه همه شائبه‌هاي رسانه‌اي را در خصوص حضور افراد غيرمرتبط برطرف كنيم. اكثر رسانه‌ها از اين موضوع استقبال كردند و تنها چند نگاه محدود مثبت انديشي نكردند كه مهم هم نيست. به دوستانمان عرض كرديم كار خودتان را بكنيد آن‌ها هم متوجه مي‌شوند كه اين‌كار مثبت است و يك رفتار حرفه‌اي است و ما فكر مي‌كنيم كاري را كه درست است، انجام مي‌دهيم و حتما نتايج مثبت آن نشان مي‌دهد كه اين كار درست بوده است و الحمد لله با استقبال هم مواجه شد و همه دوستان هم ثبت نام كردند. پس معلوم شد كار درست بوده و از يكي دو روز آينده كار تفكيك افراد مرتبط، با توجه به طبقه‌بندي‌اي كه وجود دارد انجام خواهد شد.

اشكالات سابق در كاخ جشنواره را برطرف مي‌كنيم

رضاداد همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌شود اين قول را از او گرفت كه امسال ديگر شاهد حضور خانواده‌ها در سالن‌رسانه‌ها نباشيم؟ گفت: ما بايد سيستم را اصلاح مي كرديم كه اين كار را انجام داديم تا گناه اين موضوع گردن رسانه‌ها نيفتد و خودم اولين كسي بودم كه در تحليل‌هايم اظهار كردم كه حدس مي‌زنم اين ماجرا متعلق به رسانه‌ها نيست. بله حتمابه دنبال اين هستيم كه اشكالات سابق را برطرف كنيم،‌ لذا آقاي دكتر داروغه زاده و ساير دوستان كه قرار است آنجا حضور پيدا كنند تاكيد دارند كه همه قواعد را رعايت كنند و مهم‌تر از همه اين است كه همه همكاري كنند. اگر اشكالي هم ايجاد شد دوستان حضور دارند و حتما برطرف مي كنند . شما و ساير دوستان هم در رسانه‌ها لطف كنيد و از همين حالا مهيا شويد براي كمك به همديگر براي برگزاري اين بخش از جشنواره. اين جشنواره متعلق به همه هنرمندان، سينما گران و همه مردم علاقمند است و ما همگي صاحبان و مخاطبان جشنواره را نمايندگي مي‌كنيم .

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن