تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819864381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير امور خارجه: هيچ اعتمادي به آمريكا و غرب نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: وزير امور خارجه:" هيچ اعتمادي به آمريكا و غرب نداريم
اكونيوز:وزير امور خارجه كشورمان گفت : ما هيچ اعتمادي به آمريكا و غرب نداريم اما اقدامات را ملاك قرار مي‌دهيم و معتقد هستيم اين اظهارات نظير گزينه نظامي نه منفعتي براي آمريكا دارد و نه تأثيري بر مقاومت ملت ايران دارد


به گزارش خبرگزاري اقتصاد ايران(econews.ir)،محمدجواد ظريف دقايقي پيش، در حاشيه ديدار با آيت‌الله علم‌الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار كرد: به‌نظر بنده حرف‌هايي نظير تهديد نظامي و اينكه گزينه‌ها روي ميز است معنا ندارد.
وي افزود: اولاً گزينه نظامي فايده براي كسي ندارد كه از آن استفاده مي‌كند، به همين دليل غيرقانوني است.
وزير امور خارجه كشورمان گفت: آمريكا از وقتي كه گزينه نظامي را استفاده كرده و در جاهايي كه استفاده كرده چه منفعتي برده است كه فكر مي‌كند بازهم منفعت مي‌برد.
پاسخ مردم ايران به تهديدات مقاومت است
ظريف تصريح كرد: مردم ايران در مقابل اين‌گونه تهديدها نظير گزينه نظامي پاسخ مقاومت مي‌دهند و همين مقاومت مردم ايران امروز به نتيجه رسيده است.
وي اظهار كرد: متأسفانه در آمريكا و در غرب بيشتر با توجه به گروه‌هاي فشار صحبت مي‌شود به‌جاي اينكه با توجه به منافع ملي صحبت شود؛ البته اين‌گونه اظهارات را مضر مي‌دانيم اما آنچه براي ما ملاك است اقدامات است.

هيچ اعتمادي به آمريكا نداريم
وزير امور خارجه گفت: آمريكا اگر در عمل به تعهدات خود پايبند باشد آن‌وقت كار را ادامه مي‌دهيم چرا كه ما با حسن‌نيت و البته با چشم باز وارد عمل شديم.
ظريف تأكيد كرد: البته بايد گفت ما هيچ اعتمادي به آمريكا و غرب نداريم اما اقدامات را ملاك قرار مي‌دهيم و معتقد هستيم اين اظهارات نظير گزينه نظامي نه منفعتي براي آمريكا دارد و نه تأثيري بر مقاومت ملت ايران دارد.

هدف از ديدار با علما، ارائه برنامه كاري وزارت خارجه و استفاده از نظرات است
وي با اشاره به سفر اخير خود به قم و ديدار با آيات عظام و همچنين سفر امروز خود به مشهد مقدس، اظهار كرد: بنده هم به قم و هم به مشهد مقدس مشرف شدم تا با علما و آيات عظام ديدار داشته باشم.
وزير امور خارجه افزود: هدف از اين سفر ديدار با مراجع و آيات عظام بوده تا بتوانم از ديدگاه، نظرات و راهنمايي آنان استفاده كرده و همچنين برنامه كاري وزارت خارجه را تقديم آنان كنم.
ظريف تصريح كرد: هدف از سفر به مشهد مقدس زيارت بوده كه پس از آن ديداري با آيت‌الله علم‌الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مشهد مقدس داشتم و پس از آن به ديدار آيت‌الله واعط‌طبسي توليت آستان قدس رضوي و نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي مي‌روم.

تحريم‌هاي دوجانبه آمريكا بدون تحريم‌هاي شوراي امنيت تاثيري ندارد
وي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه در سخنراني دانشگاه تهران چرا تحريم‌ها را كاغذ پاره دانستيد اظهار كرد: تحريم‌هاي دوجانبه آمريكا 35 سال عليه ايران بوده است.
وي افزود: آنچه كه سبب شده اين تحريم‌ها بتواند تاثيرگذار باشد و فشار ايجاد كند تحريم‌هاي دوجانبه آمريكا نبوده بلكه به دليل وجود تحريم‌هاي شوراي امنيت است.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: البته تاثيرگذاري تحريم‌ها از حيث تاثير بر سياست‌هاي ما نبوده بلكه تاثير در وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم داشته و بايد به صراحت گفت كه بدون تحريم‌هاي شوراي امنيت تحريم‌هاي دوجانبه آمريكا را كسي در دنيا رعايت نكرده و نخواهد كرد.

برخي دوستان به دنبال بهانه مي‌گردند
ظريف گفت: دانشجويي از من سئوال كرد كه دليل حمله نكردن آمريكا به ايران اين است كه نمي‌داند امكانات دفاعي جمهوري اسلامي ايران چگونه است و من پاسخ دادم كه دليل حمله نكردن آمريكا به ايران تعداد تانك و موشك ما نيست بلكه دليل حمله نكردن آمريكا به ايران مقاومت مردم است و آن چيزي كه آمريكا را از حمله به ايران باز مي‌دارد مقاومت مردم ايران است.
وي تصريح كرد: اين حرف من مبتني بر فرمايشات امام راحل، مبتني بر فرمايشات مقام معظم رهبري و مبتني بر فرهنگ شهادتي كه در كشور است بوده و متاسفانه برخي دوستان به دنبال بهانه مي‌گردند و حرفي خارج از موضوع مطرح مي‌كنند.

انتهاي پيام//

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن