تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دريا دسترسي رايگان به نيم ميليون كتاب و پايان نامه را فراهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "دريا" دسترسي رايگان به نيم ميليون كتاب و پايان نامه را فراهم كرد
پژوهشگران مركز رشد دريا با راه اندازي كتابخانه ديجيتالي اقدام به بارگذاري 500 هزار كتاب و پايان نامه لاتين كردند كه به مناسبت هفته پژوهش خدمات دسترسي رايگان براي كاربران ايجاد كرده است.

سيامك جديدي- مجري طرح در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با راه اندازي كتابخانه ديجيتالي "دريا" اقدام به ايجاد متن ديجيتالي بيش از نيم ميليون كتاب و پايان نامه لاتين كرديم.

وي با اشاره به حوزه‌هاي اين كتابخانه يادآور شد: كتاب‌هاي اين كتابخانه در حوزه‌هاي فني و مهندسي، علوم پايه و پزشكي است.

جديدي به بيان مزاياي اين كتابخانه ديجيتال پرداخت و اظهار داشت: اين كتابخانه قابليت جستجوي موضوعي، متن كامل، نام مولف، ناشر، سال نشريه، ISBN و تعداد صفحات را دارد.

مجري طرح با تاكيد بر اينكه اين كتابخانه از قالب‌هاي PDF، Inf،DOC، CHM و DjVu پشتيباني مي‌كند، خاطر نشان كرد: طراحي اين كتابخانه به صورت مستقل از سيستم عامل و با قابليت نصب بر روي انواع سيستم‌هاي عامل Open BSD،ويندوز، لينوكس و Free BSD است.

وي با تاكيد بر اينكه اين كتابخانه در شرايط تحريمي حاضر مي‌تواند نيازهاي كشور را رفع كند، ادامه داد: براي توسعه اين كتابخانه خط توليد ديجيتال راه اندازي كرديم كه اين امر موجب شده است تا ضريب نفوذ در كتابخانه ديجيتالي 5 هزار پايان نامه و كتاب لاتين در هفته برسد.

مجري طرح از دسترسي رايگان به اين كتابخانه به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و افزود: به مناسبت هفته پژوهش اقدام به دسترسي رايگان براي انجمن‌هاي علمي و محققان پژوهشگران كرديم و اين خدمات نيز 2 هفته پس از هفته پژوهش ادامه خواهد داشت.

جديدي با اشاره به شرايط ارائه خدمات دسترسي رايگان به اين كتابخانه خاطر نشان كرد: سرويس رايگان براي كاربران حقيقي يك ساله و براي نهادها و سازمان‌ها 2 هفته در نظر گرفته شده است.

وي يادآور شد: انجمن‌هاي علمي نيز مشمول دسترسي رايگان به اين كتابخانه هستند.

جديدي با بيان اينكه در حال حاضر 50 انجمن علمي از اين كتابخانه سرويس دريافت مي‌كنند، اضافه كرد: با تعاملاتي كه با دبيرخانه انجمن‌هاي علمي داشتيم از سوي اين دبيرخانه به انجمن‌هاي علمي معرفي شديم و هر فرد كه عضويت در انجمن مربوط داشته باشد مي‌تواند با مراجعه به انجمن خود نسبت به دريافت اكانت براي دسترسي رايگان به كتابخانه ديجيتال اقدام كنند.

مجري طرح در خصوص نحوه دسترسي رايگان نهادها و سازمان‌ها به اين كتابخانه گفت: با ارسال نامه‌اي از آنها درخواست شد تا IP هاي خود را براي ما ارسال كنند تا بتواند 2 هفته از خدمات رايگان اين كتابخانه بهره مند شوند.

كد خبر: 2197961

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۰۹:۱۴

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن