تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا شوهر عمه اعدام شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: چرا شوهر عمه اعدام شد؟


امروز تقريباً مصادف با دومين سالگرد درگذشت رهبر اعظم (كيم جونگ ايل)، وارث كبير، شوهر عمه قدرتمند خود، جانگ سونگ تائك و داماد كيم ايل سونگ، پدر بزرگ و رهبر بزرگ كره‌شمالي را به اتهام خيانت و اعمال مجرمانه اعدام كرد. او نقش بسيار مؤثري در تحكيم قدرت كيم جونگ اون در دو سال گذشته داشت و تا ده روز پيش كه رسما از همه سمت‌ها و اختيارات خود عزل شد دومين‌فرد قدرتمند كره‌شمالي محسوب مي‌شد.
زن بارگي، قاچاق مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، فساد مالي و ترويج فحشا در ميان سران حكومت كره‌شمالي از جمله اتهامات اوليه اي بود كه پيونگ يانگ عليه او مطرح و او را از قدرت كنار گذاشت، اما پس از اعدام او اعلام شد كه ژنرال چهارستاره، قصد كودتا عليه كيم جونگ اون را داشته است.
از فاصله عزل جانگ سونگ تائك تا صدور فرمان اعدام او كه امروز به اجرا در آمد، بيش از ده روز نمي گذرد. چين، آمريكا و كره جنوبي اولين كشورهايي بودند كه به اعدام شوهر عمه قدرتمند و پرنفوذ رهبر كره‌شمالي واكنش نشان دادند اما تا شب روز واقعه عمده كشورهاي جهان از اين اقدام ابراز شگفتي و انزجار كردند.
درچنين شرايطي دو سؤال اذهان را درگير كرده است؟ اول اينكه دليل واقعي اعدام شوهر عمه چه بوده است؟ و دوم اينكه سرنوشت همسر تائك كه عمه رهبر كره‌شمالي و دختر بازمانده از كيم ايل سونگ رهبر بزرگ كره‌شمالي است و از جمله عوامل پشت پرده قدرتمند در ساختار قدرت در اين كشور است، چه خواهد شد؟
اولين خبرها پس از اعدام جانگ سونگ تائك اين است كه او به قصدش براي كودتا عليه كيم جونگ اون اعتراف كرده است. وزارت دفاع كره شمالي با صدور بيانيه اي نزديك به سه هزار كلمه از قول شوهر عمه گفته است كه او قصد براندازي داشته است. وب سايت خبري شبكه تلويزيوني سي ان ان به نقل از منابع خبري رسمي كره شمالي گزارش داده است كه جانگ سونگ تائك اعتراف كرده است قصد براندازي با تكيه بر گروهي از وفاداران خود در ارتش داشته است.
سرعت عمل پيونگ يانگ در بركناري تا اعدام اين شخصيت قدرتمند در كره شمالي، مي تواند مويد اين حقيقت باشد كه رهبر كره شمالي و حلقه نظاميان قدرتمندي كه او را احاطه كرده اند به شدت از جانگ سونگ تائك و انچه در سر داشته وحشت كرده اند. شين هوا نيز در گزارشي فاش كرده است در هفته هاي گذشته چند نفر از دستياران ديگر تائك نيز دستگير و اعدام شده‌اند و يكي از اين افراد توانسته از كره‌شمالي فرار كند و اكنون در چين تلاش مي‌كند از كره جنوبي پناهندگي بگيرد.
با اين همه از آنجا كه كره‌شمالي كشوري فاقد جريان اطلاعات و گردش اخبار است و بدون ارتباط با جهان خارج به سر مي برد به سختي مي‌توان نسبت به صحت و سقم اطلاعات منتشر شده درباره شوهر عمه و اعدام او استناد كرد چه رسد به اينكه تحليل دقيقي درباره آن ارائه داد.
از اين رو اين احتمال وجود دارد كه كيم جونگ اون و يا حلقه ديگري از نظاميان كره شمالي كه وفاداري بيشتري به او داشته اند از قدرت بيش از حد شوهر عمه، در هراس بوده و يا خود كيم جونگ اون از اينكه دائما بخواهد زير چتر حمايتي او عمل كند و همه چيز را با او هماهنگ كرده يا از او اجازه بگيرد به تنگ آمده باشد.
نكته ديگر وضعيت آشفته اقتصادي حاكم بر كره شمالي است كه سبب مي شود گمان كنيم كيم جونگ اون با اعدام شوهر عمه خود تا مدتي اين آشفتگي ها را به گردن وي انداخته و خود را مبرا از خطاها، شكست ها و ناكامي هاي اين كشور خصوصا در دو سال و نيم گذشته نشان دهد.
در عين حال با اعدام اين چهره بسيار شناخته شده كره شمالي كه هم در چين و هم در كره جنوبي از جايگاه ويژه اي برخوردار بود شرايط براي يكه تازي و نمايش بيشتر قدرت از سوي كيم جونگ اون فراهم مي شود.
درباره عمه كيم جونگ اون اما، تقدير به گونه ديگري رقم خواهد زد. كيم كيونگ هوي، خواهر كوچك كيم جونگ ايل، كه عمه رهبر كنوني كره شمالي است، ضعيف تر و بيمار تر از آن است كه بخواهد شريك جرم مناسبي براي شوهر خود باشد. از سوي ديگر خيلي بعيد است، وارث كبير، عمه خود را اولا شريك جرم شوهرش كند و ثانيا او را به مجازات برساند. به نظر مي رسد حتي اگر او در توطئه‌هاي احتماًلي شوهرش عليه كيم جونگ اون دست داشته باشد، رهبر كره شمالي براي حفظ آبرو و سست نشدن پيوندهاي قدرت، صرفا به خلع يد او از اختياراتش و منزوي ساختن بيشتر او اكتفاء كند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن