تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803005487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به مردم‌سالاري خبر داد: شروع واردات قطعات هواپيما در انتظار رفع موانع بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير راه و شهرسازي در پاسخ به مردم‌سالاري خبر داد: شروع واردات قطعات هواپيما در انتظار رفع موانع بانكي
گروه اقتصاد- شهرام صدوقي: روزگذشته عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به مناسبت فرا رسيدن روز حمل‌و‌نقل به جمع خبرنگاران آمد و پاسخگوي سئوالات متعدد آنان شد.به گزارش مردم‌سالاري ،وزير راه و شهرسازي در ابتدا مقدمه‌اي از وضعيت حوزه حمل و نقل كشور ارايه كرد. وي در ابتداي صحبت‌هاي خود از نقش 10درصدي حمل‌و‌نقل در ميزان توليد ناخالص ملي كشور سخن گفت. او با اشاره به سرمايه‌گذاري 120هزار ميليارد توماني در حوزه راه سازي كشور افزود: مجموع راه‌هاي اصلي كشور 200هزار كيلومتر است و در اين بخش احتياج به سرمايه‌گذاري 200هزار مليارد توماني هستيم.

آخوندي همچنين مجموع راه‌هاي ريلي كشور را ده و نيم هزار كيلومتر ذكر كرد و خبر داد:9500 كيلومتر خط آهن جديد هم در كشور در مراحل احداث قرار دارد.

وي ظرفيت بارگيري در حوزه حمل‌و‌نقل دريايي كشور را 186ميليون تن اعلام كرد كه پيش‌از اين ظرفيت بارگيري دريايي 140ميليون تن بوده است. آخوندي با اشاره به اينكه توسعه حمل و نقل ريلي در دستور كار ما قرار دارد، گفت: در حوزه مسافر تا سال 96 تعداد مسافران را به 27 ميليون نفر افزايش مي‌دهيم و در حوزه بار به دنبال اين هستيم تا حوزه بار را به 40 درصد افزايش دهيم.آخوندي در ادامه با اعلام فعاليت 58فرودگاه در كشور تعداد هواپيماهاي موجود در ناوگان هوايي را 244هواپيما ذكر كرد و افزود:يكصد هواپيما در ناوگان هوايي كشور بدلايل فني زمينگيرند و قدرت پرواز ندارند.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به خبرنگار مردم‌سالاري در خصوص تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته براي نوسازي ناوگان هوايي كشور پس از توافقات اخير كشورمان با كشورهاي 1+5 گفت: پس‌از انجام توافقات ابتدايي سياسي اخير فضاي مثبت بر اين حوزه حاكم شد كه بر اساس آن به شركت‌هاي هوايي اعلام شده است كه ليست نيازهاي خود را آماده كنند تا با رفع كامل تحريم‌هاي بانكي و خريد از شركت‌هاي خارجي براي رفع نيازهاي آنان اقدام شود .وي اظهار اميدواري كرد كه با آزادسازي واردات قطعات هواپيما،تمام احتياجات فعال در اين بخش تهيه شود. عباس آخوندي ديروز در نشست خبري با اشاره به اينكه خريد و فروش مسكن مهر در عيان آزاد شده است نه در عرصه، گفت: طرح جامع مسكن در حال بررسي است و براساس آن، مسكن اجتماعي اجرايي شود.

اگرچه نشست خبري روزگذشته وزير راه و شهرسازي به مناسبت روز حمل‌و‌نقل بود اما حجم زيادي از سوالات خبرنگاران مربوط به حوزه مسكن و اخبار پيرامون مسكن مهر بوده است.عباس آخوندي در خصوص مسكن تصريح كرد: فعال شدن حوزه مسكن راهي براي خروج از ركود تورمي است و ما در حال تهيه برنامه‌اي با بانك مركزي هستيم و اميدواريم كه در سال 93 به طور رسمي اعلام شود.وزير راه و شهرسازي در خصوص سياست دولت براي وام خريد مسكن اظهار داشت: به هيچ وجه افزايش تسهيلات منجر به افزايش قيمت مسكن نمي‌شود، زيرا برنامه ما فعال كردن صندوق‌هاي پس‌انداز است.

بر اين اساس، طبقه متوسط مي‌تواند 50 درصد از قيمت مسكن را تسهيلات بگيرد كه منبع آن از پس‌انداز خودشان تامين مي‌شود. به گفته وي، در طرح جامع مسكن كه به آن اشاره كردم هدف آن است تا صندوق‌هاي پس‌انداز را از انحصار بانك مسكن خارج كنيم تا همه بانك‌ها بتوانند چنين صندوق‌هايي داشته باشند.

با اين كار تجهيز منابع مالي از داخل صورت مي‌گيرد بدون آنكه پايه پولي كشور افزايش يابد. ايده كلي ما اين است كه در هيئت دولت و بانك مركزي جزئيات آن بايد تصويب شود. اجازه بدهيد پس از تصويب، جزئيات آن را اعلام كنيم.آخوندي در خصوص توقف تسهيلات‌دهي بانك مسكن به بافت فرسوده گفت: به دليل ميزان اعتباراتي كه بانك مسكن به مسكن مهر اختصاص داد، الان قدرت تسهيلات دهي اين بانك به شدت كاهش يافته و با گرفتارهايي روبرو شده است.

وي افزود: بايد بازسازي مالي در بانك مسكن انجام شود اما چون جزئيات آن تصويب نشده است، فعلا اعلام نمي‌كنيم اما اميدواريم كه بانك مسكن را از وضعيت «بد» خارج كنيم. وزير راه و شهرسازي در ادامه با انتقاد از مصوبه اي كه در سال گذشته از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري به تصويب رسيد، گفت: براساس اين مصوبه، 17 درصد بر تراكم شهر تهران افزوده شد و يك‌شبه يك طبقه به تمام شهر تهران اضافه شد در صورتي كه قرار بود جمعيت شهر تهران با 7 ميليون نفر كنترل شود. وي با اشاره به اينكه دو هدف براي تامين منابع مالي اين پروژه‌ها داريم، گفت: اول تامين فاينانس است كه بر اين اساس، 6 پروژه عمراني با كشور چين داريم و يا اينكه از طريق تهاتر نفت با كشورهايي كه اعلام آمادگي كرده‌اند تا در دراز مدت نفت را از ايران خريداري مي‌كنند، پروژه‌هاي عمراني به اجرا برسد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن