تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت احياي صنعت گردشگري در شاهرود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ضرورت احياي صنعت گردشگري در شاهرود


شاهرود ـ خبرنگار اطلاعات: لقب قارة كوچك بحق برازنده شاهرود است و بايد صنعت گردشگري اين شهرستان احيا شود.

استاندار سمنان با اعلام اين مطلب افزود: اگر زيرساخت‌ها و توانمندي‌هاي لازم در بحث گردشگري ايجاد و تبديل به كار شود، ديگر نبايد در استان و شاهرود مشكلي به نام اشتغال داشته باشيم.

محمد وليكي در ديدار عمومي با مسئولان محلي شاهرود گفت: تا زماني كه من استاندار هستم، استاندار همه شهرهاي استانم و وظيفه خود مي‌دانم در همة نقاط استان حضور داشته باشم و با كمك و پتانسيل‌هاي موجود و نيروهاي استان، مشكلات را برطرف كنيم.

در اين نشست همچنين دكتر كاظم جلالي نمايندة مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي تعبير مقام معظم رهبري درباره شاهرود را يك سرمايه بزرگ و هميشه جاويدان براي اين منطقه برشمرد و افزود: اين شهرستان امروز پذيراي مديرعالي استان است و فكر مي‌كنيم در دورة جديد تحولات خوبي در استان روي دهد.

وي خطاب به استاندار سمنان گفت: با توجه به تجربيات، اخلاص و روحيات شما اميدواريم مسير توسعه استان و شهرستان ما بيشتر فراهم ‌شود و پيشنهاد ما نيز اين است كه از ظرفيت‌هايي كه در اين منطقه وجود دارد استفاده شود.

دكتر جلالي افزود: متأسفانه استان ما داراي توسعه متوازن نيست و يكي از دلايلي كه همه به دنبال مركز استان شدن هستند، جذب امكانات است كه اميدواريم با يك رويكرد علمي به اين موضوع نگاه شود.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي گفت: وقتي تمركزگرايي در كشور ايجاد شود همه دوست دارند مركز باشند، در غير اين صورت بايد هميشه خلاف مسير آب حركت كنند تا شايد چيزي به دست آورند.

وي افزود: اين بدان معنا نيست كه مردم ما عرضه ندارند يا ما توسعه را بلد نيستيم و يا نمي‌توانيم گردشگر را جذب كنيم، بلكه نشانة «برخورداري» كه بر استان ما زده شده است، به ما اجازة رشد بيشتر نمي‌دهد.

وي با اشاره به مسائل و مشكلات شاهرود، گفت: مشكل ما در اين استان، استاندار نيست بلكه بدنة كارشناسي است كه به استاندار مشاوره مي‌دهد و اگر تحولي در ساختار اداري استان ايجاد نشود، (يعني همان جاهايي كه مراكز تصميم‌گيري هستند)، تحولي در استان ايجاد نخواهد شد.

وي با اشاره به وجود مشكلاتي چون كمبود آب، برق و جاده در روستاها گفت: ما عقب نگه داشته شده‌ايم و در اين مدت براي همه چيز جنگيده‌ايم چرا كه هيچ كاري روي برنامه اتفاقي نيفتاده است.

وي افزود: مسير ما مسير همواري نيست ولي مسير مركز استان هميشه هموار بوده است و ما بي‌عدالتي‌ها را مي‌بينيم و اميدواريم در دولت تدبير و اميد پاسخ درستي بيابيم.

او با يادآوري مشكلات زيادي كه ثمره بي‌توجهي به مركز استان بوده است گفت: اگر اين موضوع حل نشود ما نمي‌توانيم شاهد چرخيدن توسعه در شاهرود و اين منطقه باشيم.

دكتر جلالي افزود: ما فكر و طرح كم نداريم و فقط حمايت مي‌خواهيم و اگر حمايت بشويم اين منطقه توسعه پيدا خواهد كرد و اگر ديگران مسئولان را در مركز استان احاطه كنند كه تا به حال هم كرده‌اند ما پيشرفت نخواهيم كرد ما خواهان عقب‌افتادگي هيچ جا نيستيم و هر كجا هم كه نياز باشد حمايت خواهيم كرد.

وي مسائل اقتصادي و درآمدي، اشتغال و معيشت مردم را از مشكلات اصلي و فعلي كشور برشمرد و افزود: اميدواريم با تدبير مسئولان بخشي از اين مشكلات كاهش پيدا كند هر چند كه حل تمام اين مشكلات در كوتاه مدت ميسر نيست.

او دربارة مذاكرات ايران با غرب گفت: موضوع مربوط به گفتگوها و مذاكرات هسته‌اي انجام شده است و همان طور كه مقام معظم رهبري اشاره فرمودند اگر چه اعتماد زيادي به آمريكايي‌ها وجود ندارد اما بايد ببينيم غربي‌ها تا چه اندازه به تعهدات خود پايبند هستند.

او افزود: آنها امروز در معرض يك آزمايش قرار گرفته‌اند اگر به تعهدات خودشان پايبند باشند طبعا جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري ديني و اسلامي براساس توافقي كه انجام داده امور را به پيش خواهد برد و اگر هم غربي‌ها پايبند نباشند طبيعي است كه ما هيچ دليلي نداريم كه بخواهيم پايبند باشيم ولي در هر صورت منتظر خواهيم ماند تا ببينيم آنها چگونه برخورد و رفتار خواهند كرد.

وي در رابطه با لايحه بودجه گفت: با توجه به اين كه دولت لايحه بودجه را ارائه داده كار بررسي آن در مجلس انجام خواهد شد، اميدواريم مجموعاً با اين لايحه بودجه و با نگاهي كه دولت به بحث اقتصاد و معيشت مردم دارد بتوانيم يك برنامه‌ريزي جامعي داشته باشيم.

وي افزود: پروژه‌هايي در كشور در دست اجرا است كه بخش زيادي از آنها در حال ركود هستند كه بايد احيا شوند تا بتوانيم يك حركت درست انجام دهيم.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن