تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت گردشگري فارس بايد كمبودهاي موجود در ساير حوزه‌هاي اقتصادي را جبران كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صنعت گردشگري فارس بايد كمبودهاي موجود در ساير حوزه‌هاي اقتصادي را جبران كند
شيراز - خبرگزاري مهر: مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس گفت: صنعت گردشگري فارس بايد كمبودهاي موجود در ساير حوزه هاي اقتصادي را جبران كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، رضا همايون فر در نشستي با موضوع بررسي مسائل مربوط به توسعه صنعت گردشگري استان فارس گفت: در شرايط فعلي فارس رونق صنعت گردشگري استان بيش از هر موضوع ديگر مي تواند چرخهاي اقتصادي استان را به چرخش در آورد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر استان فارس نيازمند توسعه اقتصادي است، عنوان كرد: با توجه به چالش هاي موجود در فارس، بايد صنعت گردشگري استان به گونه اي رشد پيدا كند كه بتواند كمبودهاي موجود در ساير حوزه هاي اقتصادي را جبران نمايد.

وي با اشاره به ضرورت ايجاد زيرساختهاي لازم در راستاي جذب توريست داخلي و خارجي گفت: مدير كل هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس همچنين به ضرورت برقراري تعامل با استانهاي ديگر در راستاي ايجاد رونق در صنعت گردشگري فارس اشاره و اظهار كرد با ايجاد ارتباط و گسترش تعاملات باساير استانهاي كشور مي توانيم از تجارب سازنده آنان در بحخث گردشگري استفاده كرده و نهايتاً در راستاي همفكري رونق گردشگري كشور را باعث شويم.

همايون فر با اشاره به اهميت سرمايه گذاري دربخش گردشگري فارس گفت: در حال حاضر مديريت ارشد استان و مجموعه استانداري فارس به صورت ويژه از ورود سرمايه گذاران در بخش گردشگري حمايت مي كنند.

وي با تأكيد بر آمادگي استانداري فارس براي حمايت قاطع از سرمايه گذاران صنعت گردشگري گفت: با توجه به ضرورت رونق هر چه بيشتر گردشگري در فارس، سرمايه گذاران اين بخش از چند حمايتي دولت و مقامات ارشد استان بهره مند خواهند شد.

به زودي اتاق شيراز سبد گردشگري فارس را ارائه خواهد كرد

رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شيراز نيز در اين نشست گفت: اتاق بازرگاني شيراز به زودي با همكاري شش استان مجاور فارس سبد گردشگري خود را ارائه خواهد كرد.

فريدون فرقاني با اشاره به اينكه كل كشور از حيث گردشگري به شش منطقه تقسيم شده و استان فارس نيز درا ين طبقه بندي در منطقه 4 و همجوار با استانهاي همانند يزد، اصفهان، كرمان، واقع شده، گفت: هم افزايي در خصوص مباحث گردشگري با استانهاي مذكور كه داراي جاذبه هاي گردشگري منحصر به فرد هستند مي تواند به رونق گردشگري داخلي در فارس منجر شود.

وي ادامه داد: اتاق شيراز با ايجاد تعامل با استانهاي همجوار تا پايان سال كارنامه خوبي در بحث گردشگري در فارس ارائه خواهد كرد.

رييس پارلمان بخش خصوصي همچنين با اشاره به دعوت اتاق شيراز از روساي اتاقهاي بازرگاني پنج استان كشور در اواخر دي ماه سال جاري گفت: در اين نشست مشترك راههاي برون رفت استان فارس از مشكلات گردشگري موجود مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

دلسوزي مديران بخش هاي دولتي و خصوصي براي توسعه صنعت گردشگري قابل تقدير است

مديرعامل هتل هاي زنجيره اي مهر در استان يزد نيز كه به منظور همفكري با مسئولين استان فارس و افزايش تعاملات گردشگري ميان استانهاي يزد و فارس به اين نشست دعوت شده بود، گفت: دلسوزي مديران بخش هاي دولتي و خصوصي استان فارس براي توسعه صنعت گردشگري در اين استان منحصر به فرد و قابل تقدير است.

محمد حسين محتاج الله با اشاره به رشد منفي گردشگري طي 8 سال گذشته در سراسر كشور گفت: عدم تدبير و همگامي مسئولين و مديران كلان كشور طي اين مدت باعث افتادن سايه سنگين ركود بر صنعت گردشگري در تمام شهرهاي كشور شده است.

وي ادامه داد: در طول سالهاي فعاليت دولت نهم و دهم، سازمان ميراث فرهنگي كشور به حيات خلوتي براي بازي هاي سياسي و برخي از افراد تبديل شده بود كه ضربه وارده بر بدنه گردشگري كشور در طول اين چند سال به سختي قابل جبران است.

مدير عامل هتل هاي زنجيره اي مهر در استان يزد از صنعت گردشگري به عنوان اساسي ترين صنعتي كه مي تواند براي كشور ما ارزآوري داشته باشد ياد كردو گفت: كشورهاي آلمان و تركيه چندين برابر درآمد نفتي ما را از طريق جذب توريست تحصيل مي كنند.

محتاج الله به پتانسيل هاي استان يزد در بحث جذب گردشگري اشاره كرد و گفت: بافت تاريخي شهر يزد به عنوان اصلي ترين پتانسيل گردشگري اين شهر محسوب شده و در حد معادن طلا و چاههاي نفت مي تواند براي اين استان ارزآوري داشته باشد.

وي تفاهمنامه ميان استانهاي كشور براي مبادلات گردشگري را بسيار موثر دانست و گفت: استانهاي فارس، اصفهان و يزد به عنوان مثلث گردشگري كشور مي توانند با افزايش ميزان تعاملات و معرفي پتانسيل هاي گردشگري منحصر به فرد خود افزايش سفرهاي بين استاني و رونق صنعت گردشگري داخلي را باعث شوند.

نايب رييس شوراي عالي كار كشور به نقش بي بديل توسعه گردشگري در تبادل فرهنگي ميان دو كشور اشاره كرد و گفت: قرار دادن پرچم كشور آمريكا بر روي ميز هتل هاي زنجيره اي مهر در استان يزد اشك ذوق يك توريست آمريكايي كه از آمدن به ايران رعب و ترس خاصي داشت را جاري كرد.

محتاج الله با اشاره به اينكه اين توريست آمريكايي بعد از بازگشت به كشور خود به برگزاري سميناري تحت عنوان ايران را بهتر بشناسيم پرداخت و گفت: گسترش و رونق صنعت گردشگري مي تواند چهره واقعي و فرهنگ اصيل ما را به بسياري از كشورهاي جهان ثابت كند.

صنعت گردشگري بهترين راه براي خنثي كردن تبليغات منفي عليه كشور

عضو هيئت رييسه اتاق بازرگاني شيراز گفت: بسياري از كشورهاي جهان تبليغات منفي عليه كشور ما انجام مي دهند كه بهترين راه براي رفع اين تبليغات آمدن توريست به ايران و مشاهده فرهنگ ايرانيان و مهمان نوازي هاي آنان است.

محمدعلي ديده روشن با اشاره به اينكه توريست هاي طي سالهاي گذشته به ايران آمده و بعد از بازگشت به كشورهاي خود مبلغ فرهنگ اصيل ايراني بوده اند گفت: بخش هاي مردمي ايجاد وارتباطات عمومي در هر كشور مي تواند در سياست گذاري هاي دولت نقش آفرين باشد.

وي با اشاره به اينكه در طول دوران تحريم ها نيز مي توان به صنعت گردشگري را در كشور توسعه داد گفت: صنعت گردشگري بهترين راهي است كه مي تواند تبليغات منفي عليه كشور ما را خنثي نمايد.

اين فعال اقتصادي يادآور شد آنچه مسلم است هيچ دولتي در هيچ كشوري نمي تواند رفتن يك توريست به يك كشور را تحريم نمايد.

عضو هيأت رييسه اتاق بازرگاني شيراز همچنين اذعان داشت: صنعت گردشگري بيشترين ارز آوري را براي استان و كشور به همراه داشته و علاوه بر آن طبق آمارهاي جهاني ورود هر توريست مي تواند به ايجاد بيش از صد شغل منجر شود.

كد خبر: 2197934

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۲۱:۳۱

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن