تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از وضعيت اقتصادي همدانرونق اقتصاد در گرو توسعه كشاورزي، صنعت، خدمات و بورس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از وضعيت اقتصادي همدانرونق اقتصاد در گرو توسعه كشاورزي، صنعت، خدمات و بورس
بدون ترديد استان همدان بايد بدون اندكي تأمل به سوي توسعه حركت كند و در اين مسير مي‌تواند از ظرفيت‌هايي كه در حوزه كشاورزي، صنعت، خدمات و بازار سرمايه دارد به نحو درستي سود برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، همواره اين سئوال مطرح است كه استان همدان چگونه مي‌تواند به يك منطقه ثروتمند تبديل شود تا هرگز بيكاري در آن وجود نداشته باشد.

تمام آلام و آرزوهاي مردم و دولت يك كشور براي پيشرفت و تعالي آينده است و همه به دنبال جامه عمل پوشاندن بر پيكره اين آرزوي ديرينه هستند؛ طبيعي است بررسي نقاط مختلف قوت و ضعف استان همدان مي‌تواند نخستين قدم براي شفاف سازي راهي كه بايد پيموده شود، باشد.

صنعت، كشاورزي و گردشگري را همواره از ظرفيت‌هاي برجسته همدان دانستند كه امروز بايد بازار سرمايه يعني بورس را نيز براي جذب سرمايه‌هاي اندك و البته سرگردان نيز در كنار اين موارد نام برد.

مشاور اقتصادي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در اين ارتباط در گفت‌وگو با فارس اظهار كرد: ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان همدان بر پايه كشاورزي استوار است و بايد براي مزيت‌هاي نسبي كشاورزي استان برنامه‌ريزي كنيم و در حوزه ديگر نيز ورود پيدا كنيم چرا كه از نظر فضا امكان گسترش زمين‌هاي كشاورزي در استان وجود ندارد.

مسعود بكايي افزود: بايد ميزان بهره‌وري در حوزه كشاورزي را افزايش داده و با توجه به شرايط آب و هوايي محصولاتي توليد كنيم كه بيشترين ارزش افزوده را داشته باشد و در كنار آن صنايع تبديلي را براي افزايش بهره‌وري و كاهش ضايعات مد نظر قرار دهيم.

وي ادامه داد: در كنار اين مسائل مي‌توانيم به توسعه دامداري در روستاها در حاشيه كشاورزي بپردازيم تا از نيازهاي كشور به محصولات وارداتي بكاهيم و در كنار آن به مشاغل خانگي مانند قالي بافي كه در روستاها به دليل داشتن زمينه‌هاي ديرينه توجه كنيم تا در زمان‌هايي كه روستاييان به كشاورزي مشغول نيستند به بافت آن بپردازند و درآمد بيشتري نيز كسب كنند.

مشاور اقتصادي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأكيد كرد: در حوزه صنعت استان همدان داراي پيشينه غني نيست و بيشتر اتفاقات در اين حوزه در 15 الي 20 سال گذشته رخ داده كه اغلب واحدهايي غير تأثيرگذار هستند و نتوانستند همدان را به عنوان يك استان صنعتي مطرح كرده و در كشور سرآمد كند، البته بايد متذكر شد كه كشور ايران به عنوان يك كشور صنعتي مطرح نيست.

بكايي اضافه كرد: استان همدان به نوعي مركزيت غرب كشور را دارد و مي‌تواند از امكاناتي كه به خاطر نزديكي به پايتخت از آن برخوردار است استفاده كند البته بايد جاذبه‌هايي را ايجاد كند كه سرمايه‌گذار قبل از آن كه اراك، زنجان و يا قزوين را انتخاب كند به همدان برسد چرا كه در 100 كيلومتري تهران امكان ساخت كارخانه وجود ندارد.

وي اظهار داشت: تعداد واحدهاي صنعتي استان و ميزان اشتغالي كه در اين حوزه وجود دارد، محدود است و از هزار و 500 واحد صنعتي كه در استان همدان وجود دارد بخشي از آن با ظرفيت خوب، برخي نيمه فعال و برخي فعال هستند و حدوداً 20 هزار نفر شغل ايجاد كرده‌اند كه نشان دهنده راه طولاني است و بايد آن را طي كنيم تا به يك صنعت پويا برسيم.

مشاور اقتصادي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ايران يكي از كشورهاي كم آب دنيا بوده و بحران آينده ايران آب خواهد بود، بنابراين در بخش كشاورزي بايد بهره‌برداري را با ميزان نزولات آسماني تنظيم كنيم و منابع زير زميني خود به يغما نبريم چرا كه نمي‌توان به طور مداوم چاه‌هاي عميق آب را عميق‌تر كرد.

بكايي افزود: نبايد تنها به دو بخش كشاورزي و صنعت معطوف شد چرا كه كشور و استان مي‌تواند با توسعه بخش خدمات زمينه خوبي را براي اشتغال افراد ايجاد كند و نه تنها به ارئه خدمات عمومي كه براي زندگي روزمره مردم مانند خدمات توزيعي بپردازد، بلكه خدمات گردشگري نيز در دستور كار خود قرار دهد و زير ساخت‌ها مورد نياز را براي جذب گردشگران به ويژه داخل كشور مهيا كنيم.

وي ادامه داد: بايد فرهنگ گردشگري در مردم استان به ويژه نحوه برخورد با گردشگران به صورت صحيح نهادينه شود و حوزه كسب و كار گردشگري را تقويت كنيم و برخوردها و پذيرايي با گردشگران داخلي و خارجي را هدفمند كرده و لحظات خوبي براي آنان ايجاد كنيم.

بكايي خاطرنشان كرد: بايد اماكن اقامتي و پذيرايي را تقويت و حوزه حمل و نقل داخل شهري و داخل استاني را بهبود بخشيم و حداقل چند راننده را كه به زبان انگليسي مسلط هستند براي گردشگراني كه به طور انفرادي سفر مي‌كنند مهيا كنيم و تابلوهاي راهنمايي را در خيابان‌ها حداقل به دو زبان تعبيه كنيم.

اما يكي از مزاياي ديگر اقتصاد استان بازار سرمايه است كه مي‌تواند سرمايه‌هاي خردي كه قابليت تبديل به توليد را ندارد، جذب كند. از همين رو با مدير منطقه‌اي بورس همدان به گفت و گو نشستيم.

مدير بورس منطقه‌اي همدان در گفت‌وگو با فارس تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه در ساختار اقتصادي كشور وجود دارد حجم بالاي نقدينگي است كه در دست مردم وجود دارد و به هر بستري كه برود باعث ايجاد تورم كه بلاي جان اقتصاد است، تبديل خواهد شد و تنها بستري كه مي‌تواند اين نقدينگي را جذب كرده و باعث ايجاد تورم نشود بازار بورس است.

عباس صمدي ادامه داد: مردم از شش ماه گذشته سرمايه‌هاي خرد خود را به سمت بازار بورس هدايت كردند و باعث شده است رونق قابل توجهي در اين بازار مشاهده شود كه در كنترل تورم تأثير به سزايي خواهد داشت.

وي افزود: اين روند در ابتدا داراي رشد هيجاني بود كه امروز به روال طبيعي و آهسته برگشته و تا پايان سال جاري با توجه به كاهش قيمت طلا، ثبات قيمت ارز و ركود بازار مسكن رونق بورس ادامه خواهد داشت.

مدير بورس منطقه‌اي همدان اضافه كرد: شركت‌هاي سهامي عام كه در بازار بورس هستند به سرمايه‌هاي خرد براي اداره امور خود نيازمندندو ورود مردم به اين حوزه باعث خواهد شد آنان بتوانند سرمايه در گردش خود را تأمين كرده و شغل‌هايي موجود را حفظ و به ايجاد شغل جديد اقدام كنند.

وي تأكيد كرد: در استان همدان شركت سيمان هگمتانه، شركت شيشه و شركت قند در بازار بورس فعاليت مي‌كنند و ديگر شركت‌هاي موجود در استان امكان حضور در بورس را ندارند چرا كه بايد ضمن داشتن بزرگي تعريف شده‌اي، براي تبديل شدن از سهامي خاص به سهامي عام رغبت داشته باشند و در حال حاضر به جز سه شركت فوق فولاد ويان امكان حضور در بورس را دارد كه آن را پيگيري خواهيم كرد.

صمدي گفت: از مردم تقاضا داريم كه با شناخت در بازار بورس كه بازار سختي است سرمايه‌گذاري كنند و حتماً در كلاس‌هاي رايگان بورس منطقه‌اي همدان كه هفته‌اي سه روز برگزار مي‌شود، شركت كنند و با شناخت كافي وارد بازار شوند.

انتهاي پيام/2499/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن