تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار گيلان عنوان كردبهره‌برداري سالانه 8 ميليون تن ذخاير معدني در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون استاندار گيلان عنوان كردبهره‌برداري سالانه 8 ميليون تن ذخاير معدني در گيلان
معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان از بهره‌برداري سالانه هشت ميليون تن ذخاير معدني در اين استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از لاهيجان، محمدحسين اصغريان امروز در همايش دو روزه «علوم زمين و نقش معدن و صنايع معدني در توسعه اقتصادي گيلان» با بيان اينكه سالانه هشت ميليون تن از ذخاير معدني گيلان به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار كرد: گيلان از نظر متالوژي غني از خاك‌هاي صنعتي و غيرفلزي است.

معاون استاندار گيلان با اشاره به اينكه ابن استان دروازه واردات و صادرات بسياري از كالا است، گفت: بسياري از نيازمندي‌هاي ما مربوط به پايه‌هاي معدني و زمين‌شناسي است.

وي با تاكيد بر ضرورت افزايش فعاليت‌هاي معدني و لزوم تأمين منابع مالي براي اكتشافات معدني تصريح كرد: براي اين كار به جز اعتبارات محدود و سنواتي كه سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني اختصاص مي‌يابد بودجه ديگري به اين مقوله و به استان‌ها تعلق نمي‌گيرد.

اصغريان تخصيص رديف بودجه‌اي جداگانه در قوانين سنواتي را مهم دانست و نبود چارچوب برنامه‌اي مدون و مشخص در تأمين اعتبارات مربوط به اكتشافات و فعاليت‌هاي معدني را يكي از مسايل موجود در اين حوزه ذكر كرد.

وي با بيان اينكه سالانه 6 ميليارد تومان از اعتبارات عمراني استان قابل هزينه‌كرد در امر پژوهش است، خاطرنشان كرد: بخش زيادي از اين اعتبارات به دليل نبود تعامل و همكاري در سطح استان، بدون استفاده باقي مي‌ماند و از استان عودت داده مي‌شود.

اين مسئول جلوگيري از خام‌فروشي برداشت‌هاي معدني را يكي از مهم‌ترين مقوله‌ها در افزايش درآمدزايي و افزايش درآمد سرانه عنوان كرد و افزود: با فرآوري اوليه مواد معدني و فلزي با صرف انرژي ارزان ، ثروت‌هاي بيشتري را به خارج از كشور صادر و همان مواد اوليه را در قالب محصول نهايي با چندين برابر قيمت افزوده خريداري مي‌كنيم.

اصغريان ضمن تأكيد بر ايجاد حلقه‌هاي بعدي توليد در كشور و گيلان، گفت: به عنوان مثال سالانه 25 ميليون تن محصولات اوليه پتروشيمي به خارج از كشور صادر مي‌شود در حالي كه ارزش محصولاتي كه ما صادر مي‌كنيم پس از توليد محصول نهايي به 50 تا 100 برابر افزايش مي‌يابد.

وي توجه و ارائه راهكارهاي توليد كالاي نهايي توسط مراكز علمي و تحقيقاتي را يكي از مهم‌ترين مقوله‌ها در افزايش توليد سرانه در كشور ذكر كرد و متذكر شد: حلقه مفقوده بين دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و علمي با حوزه صنعت و معدن يكي از دلايل عقب‌ماندگي فعاليت‌هاي علمي در بخش توليد است.

وي تصريح كرد: برگزاري اين همايش‌ها موجب مي‌شود از حوزه صنعت، معدن و دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي از توانمندي‌هاي همديگر آگاه شده و تعامل بيشتري بين آنها برقرار شود تا براساس آن از ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه استان بهره مناسبت‌تري بگيرند.

به گزارش فارس، زمين‌شناسي اقتصادي گيلان، زمين‌شناسي زيست‌محيطي استان، زمين‌شناسي پزشكي، توسعه پايدار در گيلان، ژئوتوريسم استان، اكتشاف، استخراج، فرآوري و HSE در معادن، توسعه بخش معدن و صنايع معدني، مديريت منابع و ارتقاء بهره‌وري در معادن و صنايع وابسته، مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در معادن گيلان، مخاطرات زمين و مديريت بحران از جمله محورهاي همايش مذكور است.

انتهاي پيام/84002/ت40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن