تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819852966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلقيح‌گر نمونه غرب گيلان عنوان كردتلقيح مصنوعي سالانه 180 رأس دام در غرب گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تلقيح‌گر نمونه غرب گيلان عنوان كردتلقيح مصنوعي سالانه 180 رأس دام در غرب گيلان
واكسيناتور و تلقيح‌گر نمونه غرب گيلان از تلقيح مصنوعي سالانه 120 تا 180 رأس دام در منطقه غرب اين استان خبر داد.


اميدعلي مرادي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا دو حرفه واكسيناتوري و تلقيح مصنوعي را از اقدام‌هاي مهم در زمينه اصلاح‌نژاد دام دانست.

وي با اشاره به فعاليت خود در زمينه تلقيح مصنوعي دام اظهار كرد: 70 درصد واكسيناتوري دام‌هاي شهر لوندويل آستارا و حومه آن به بنده واگذار شده است.

اين تلقيح‌گر نمونه در غرب گيلان، هدف از واكسيناسيون را پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي دام و طيور دانست و تصريح كرد: واكسيناسيون در بهبود كيفيت و كميت توليدات و سلامت افراد جامعه تاثيرگذار است.

وي ادامه داد: عمل تلقيح مصنوعي دام به معناي تزريق اسپرم گاو نر به دهانه رحم گاو ماده است كه براي كيفيت و بازدهي دام «اصلاح‌نژاد» انجام مي‌شود.

مرادي درباره نحوه همكاري و هماهنگي مردم در زمينه واكسيناسيون و تلقيح گفت: يك روز قبل از انجام واكسيناسيون دام‌ها به روستا يا منطقه مورد نظر مراجعه كرده و با اطلاع‌رساني به دامداران صبح روز بعد اقدام به عمل تلقيح مصنوعي در دام مي‌كنيم.

وي همكاري مردم روستا در زمينه اصلاح‌نژادي را خوب توصيف كرد و يادآور شد: پس از پايان كار نتيجه در برگه‌هاي مخصوص به اداره كل دامپزشكي گيلان ارسال مي‌شود.

اين فعال تلقيح دام در غرب گيلان،خاطرنشان كرد: واكسيناسيون دام و طيور به دفعات متناوب و منظم انجام مي‌شود.

وي درباره زمان مناسب تلقيح تصريح كرد: بهترين زمان مناسب تلقيح دام از نظر سيكل يا چرخه قرار گرفتن زايمان در اواخر اسفند يا اوائل بهار است.

مرادي تلقيح مصنوعي دام را داراي فايده‌هاي زياد دانست و متذكر شد: به دليل نهادينه نشدن روش تلقيح مصنوعي و نيز روند رو به كاهش دام‌هاي منطقه، در مدت يك سال براي 120 تا 180 رأس دام از عمل مذكور استفاده مي‌شود.

انتهاي پيام/84001/ر20

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن