تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804120202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد نهضت مدرسه سازي را در سينما هم بوجود آوريم/ مشكل فقدان استراتژي در حوزه هنر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بايد نهضت مدرسه سازي را در سينما هم بوجود آوريم/ مشكل فقدان استراتژي در حوزه هنر
رئيس سازمان سينمايي عنوان كرد: سينما بايد در دستور كار دولت قرار بگيرد و بايد بپذيريم سينما يك مدرسه است و همان نهضت مدرسه سازي در سينما هم بوجود بيايد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي در نشست صميمانه وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سينماگران گفت: من به وزير كشور خير مقدم مي گويم و خوشحالم كه شخصيتي فرهيخته در پست وزارت كشور حضور دارد. من بر اين باورم اگر بخواهيم چهره ايران را فرهنگي كنيم بايد از وزير كشور بخواهيم و مطمئنم با وجود رحماني فضلي تحولي در فرهنگ ايجاد مي شود.

ايوبي با اشاره به دوره فعاليت خود در وزارت كشور گفت:در زماني كه در اين وزارتخانه فعاليت مي كردم در بخش معاونت اجتماعي حضور داشتم و بعدها آن را به معاونت اجتماعي - فرهنگي تبديل كردم اگر خاطرتان باشد در آن زمان كنسرت هاي زيادي در وزارت كشور برگزار مي شد همچنين ما رايت فيلم هم مي خريديم، نمايش توليد مي كرديم؛ اميدوارم با نگاه فرهنگي شخص وزير چهره ايران را هم فرهنگي كنيم.

رئيس سازمان سينمايي ادامه داد: هنوز سينما در دستور كار كشور نيست عليرغم تمام موفقيت هايي كه سينما براي اين كشور كسب كرده است اما هنوز در دستور كار قرار نگرفته است وقتي وارد شهرستانها مي شويم مي بينيم كه پر از مجتمع هاي فرهنگي تجاري شده اند اما هنوز سالن هاي سينمايي آنها متعلق به 40 سال پيش است اين نشان مي هد كه سينما در دستور كار نيست.

وي تاكيد كرد: بايد بپذيريم كه سينما هم يك مدرسه است و همان نهضت مدرسه سازي را در سينما هم بوجود آوريم اميدوارم نگاه و رويكردي در اين بخش ايجاد شود.

ايوبي در ادامه عنوان كرد: آقاي وزير كشور سينماي ايران از قاچاق و تكثير غير قانوني سي دي فيلم ها در امان نيست اميدوارم بتوانيم اين مشكل سينما را با كمك هاي شما حل كنيم. اميد است براي حل پاره اي از مشكلات به زودي به خدمت شما برسيم. از ما دعوت كنيد تا در جلسه استانداران به همراه اهالي سينما شركت كنيم تا اهميت سينما و آثار سينمايي را مورد توجه قرار دهيم.

رئيس سازمان سينمايي افزود: شوراي اجتماعي كشور كه رئيس آن شما هستيد و در آن تمامي دستگاههاي دولتي جمع مي شوند و كار آنها مبارزه با آسيب هاست مي تواند محلي باشد تا سينما نيز به كمك آن بيايد بايد سينماگران نيز از نزديك با آسيب ها آشنا شوند. قطعا اگر آنها نيز در جريان قرار بگيرند دست به كار مي شوند.

وي تاكيد كرد: سينما مي تواند عاملي براي همبستگي اجتماعي باشد قطعا سينماگران مي توانند شما را براي رفع اين آسيب كمك كنند كه يكي از آنها معضل اعتياد است همانطور كه سينما مي تواند در ديپلماسي عمومي فعاليت كند. سينماگران ما سفير صلح و دوستي هستند جا دارد از حضور شما تشكر كنم.

ايوبي در پايان صحبت هايش گفت: امروز دوستان زيادي از سينماگران در اين سالن حضور دارند و اين نشان معناداري است كه آنها دغدغه دارند دوستاني كه اينجا نشسته اند روزهاي پرحادثه اي را گذرانده و سختي هاي زيادي كشيده اند اميدوارم حضور شما پايان تلخي ها و شروع شيريني ها و اميد باشد.

در ادامه اين نشست محمد محمدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما عنوان كرد: به نمايندگي از جامعه اصناف سينمايي با وزير كشور كه از چهره هاي برجسته فرهنگي كشور هستند خير مقدم مي گويم. انتخاب وي در دولت يازدهم به سمت وزير كشور لطف بزرگي بود. ما در يك برنامه مشتركي كه با معاونت كاهش تقاضاي مواد مخدر در حوزه رياست جمهوري تصميم گرفتيم نشست مشتركي با وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار كنيم تا سينماگران از اين آسيب اجتماعي بيشتر با خبر شوند و همچنين بتوانيم از نظرات يكديگر استفاده كنيم.

عسگرپور افزود: وقتي درباره اين پديده صحبت مي شود نظر اهالي سينما به اين سمت مي رود كه هر بخش هنر مي تواند قابليت براي پيشگيري و مديريت چنين موضوعي را داشته باشد اما يك حلقه مفقودي هم وجود دارد كه آن فقدان استراتژي در حوزه هنر است.

مديرعامل خانه سينما ادامه داد: در محدوده سينما و تلويزيون با وجود اينكه فعاليت هاي زيادي صورت مي گيرد اما استراتژي مشخصي وجود ندارد و بيشتر فعاليت ها پراكنده است. وقتي از فقدان استراتژي مي گوييم به برخي از افراد بر مي خورد. داشتن استراتژي با علاقه به اين حوزه كاملا متفاوت است وقتي از نگاه استراتژيك صحبت مي كنيم اين يك نگاه علاقه مندانه نيست اما وقتي دست به دست هم مي دهند انگار در يك جهت حركت مي كنند.

عسگرپور افزود: چند سال پيش جلسه اي با مديران وزارت اطلاعات داشتيم كه در آن جلسه سينماگران و مديران سينما و تلويزيون نيز حضور داشتند آنها از ما دعوت كردند تا درباره پرونده گلدكوئيست صحبت كنند اما من در آن جلسه عنوان كردم اگر هر كدام از فيلمسازان ما بخواهند درباره اين موضوع فيلمي بسازند تقريبا دو سال طول مي كشد و اين بدان معني است كه ما زمان را از دست داده ايم و ممكن است شما بگوييد كه ديگر احتياجي به چنين موضوعي نداريد.

مديرعامل خانه سينما ادامه داد: بخشي از نگاه استراتژيك به همين موضوع بر مي گردد امروز حوشحالم كه به نمايندگي از سينماگران به وزير كشور خير مقدم مي گويم و اميدوارم اين ارتباط تداوم يابد و ما شاهد ارتقاء در برنامه ها و فيلم ها براي حل آسيب هاي اجتماعي باشيم.

كد خبر: 2197875

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۹:۵۸

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن