تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي ايجاد توازن بين مطالبات زنان فارغ التحصيل و افزايش جمعيت/ پيشنهاد تشكيل كارگروه ويژه زنان معتاد بهبوديافته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بررسي ايجاد توازن بين مطالبات زنان فارغ التحصيل و افزايش جمعيت/ پيشنهاد تشكيل كارگروه ويژه زنان معتاد بهبوديافته
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام ضرورت تشكيل كارگروه ويژه زنان معتاد بهبود يافته گفت: در تلاش هستيم تا در معاونت زنان بين مطالبات زنان به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها و افزايش جمعيت توازن ايجاد كنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهيندخت مولاوردي عصر سه شنبه در نشست خود با دانشجويان دانشكده خبربا محوريت منشور حقوق شهروندي با بيان اين مطلب گفت:معتقد بوده‌ايم كه بايد از پل‌هايي كه در زمينه حضور زنان در مراكز تصميم گير و تصميم ساز مانند حوزه وزارت ساخته شده بود عبور مي‌كرديم نه اينكه آنها را خراب كنيم يا موجب ترك برداشتن آن شويم، اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.

وي درباره سياست‌هاي درنظر گرفته شده براي افزايش جمعيت نيز اظهاركرد: افزايش جمعيت سياست كلي نظام است و برنامه ريزي‌هايي به منظور تحولات جمعيتي انجام مي‌شود. اكنون در حال بررسي هستيم كه بين مطالبات زنان به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها و تلاش براي افزايش جمعيت توازني برقراركنيم كه هم نظام جمهوري اسلامي به خواست خود برسد و هم زنان.

مولاوردي ادامه داد: دكتر روحاني در جلسه اول هيات دولت به وزرا توصيه جدي كرد كه در پست‌هاي معاونت وزرا از خانم‌ها استفاده كنند ولي اين اتفاق نيفتاد و فكر نكنم در نهايت تعداد معاونان زن وزيران به انگشتان دست برسد. البته رئيس جمهور در زمينه حضور زنان در كابينه از ما خواست كه طرح و برنامه داشته باشيم؛ بنابراين يكي از برنامه‌هاي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري تلاش براي استفاده از توانمندي‌هاي زنان است؛ چراكه معطل ماندن اين توانايي‌ها در نهايت موجب لطمه وارد شدن به جامعه مي‌شود.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده درباره حضور نيافتن زنان به عنوان وزير و معاون وزير در دولت يازدهم گفت: اوايل شروع به كار دولت يازدهم در موضع غير دولتي ديدگاه‌هاي خود را در اين زمينه مطرح كرديم و در آخرين لحظات معين شدن افراد كابينه،‌ انجمن روزنامه نگاران زن، كنفرانس خبري را برگزار و مواضع خود را در اين زمينه اعلام كرد.

بررسي ايجاد توازن بين مطالبات زنان فارغ التحصيل و افزايش جمعيت

وي درباره طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده توضيح داد: براساس طبق اخبار دريافتي اولويت بندي اشتغال در اين طرح كه بر اساس آن دختران در آخرين اولويت قرار مي‌گرفتند در كميسيون بهداشت حذف شده البته اين امر به معناي حذف اين بخش به طور كامل نيست و ممكن است در صورت مطرح شدن در صحن علني مورد بررسي قرار گيرد.

به گفته مولاوردي، ما با اعمال چنين محدوديت هايي مخالف هستيم،بسته‌هاي حمايتي بايد به صورت همه جانبه بررسي شده تا هزينه‌ها به حداقل برسد.

پيشنهاد تشكيل كارگروه براي زنان معتاد تازه ترك كرده

معاون رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره افزايش 10 درصدي آمار معتادان زن توضيح داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر كميته تخصصي زنان و خانواده را تشكيل داده و من نيز عضو اين كميته هستم. علاوه بر آن به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيشنهاد تشكيل كارگروهي را براي برنامه ريزي در زمينه وضعيت زناني كه به تازگي مواد مخدر را ترك كرده‌اند داده‌ايم، چرا كه اين زنان نبايد به حال خود رها شوند چون ممكن است دوباره به مصرف مواد مخدر روي بياورند.

به گفته وي ، با توجه به اينكه 62 درصد از زنان معتاد متاهل هستند علاوه بر آن با توجه به افزايش آمار طلاق تلاش مي‌كنيم در زمينه معتادان زن گام‌هاي موثري را برداريم، تصريح كرد:

مولاوردي درباره برنامه‌هاي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري در زمينه زنان و كودكان متكدي گفت: چنين موضوعاتي متوليان خاص خود را دارد. كار معاونت امور زنان نظارت و رصد كردن است. البته برنامه‌اي در اين زمينه اعلام نشده است؛ اما سازمان‌هايي مانند بهزيستي هميشه متولي مسائل مربوط به متكديان بوده‌ا‌ند و معاونت امور زنان و خانواده نيز بايد اينگونه سازمان‌ها را در زمينه نحوه انجام وظايفشان وادار به پاسخگويي كند.

وي تاكيد كرد: در ايران با تراكم قوانين مواجه هستيم ولي عزم جدي براي اجراي آنان وجود ندارد.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در زمينه اقدامات معاونت امور زنان و خانواده درباره موضوعات فرهنگي مربوط به زنان گفت: تا حد امكان اين حوزه را نيز رصد مي‌كنيم چرا كه فرهنگ و هنر متولي خاص خود را دارد و در اين شرايط نبايد دوباره كاري و موازي كاري كنيم.

استيفاي گوشه‌اي از حقوق انساني زنان طي چهار سال، هنر است

وي درباره اولويت هاي معاونت در امور زنان گفت: تلاش مي‌كنيم در اولويت‌هاي خود به تمام امور و جنبه زنان بپردازيم و تنها به يك گروه خاص مانند زنان بي سرپرست توجه نكنيم، بلكه نگاه معتدل به مسائل اجتماعي زنان داشته باشيم. اگر بتوانيم طي چهار سال گوشه‌اي از حقوق انساني زنان را استيفا كنيم هنر كرده‌ايم.

مكاتبات اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان هنوز به جايي نرسيده است

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده درباره آخرين وضعيت مرخصي زايمان نيز توضيح داد: برخي از اين مصوبات مانند قانون افزايش مرخصي زايمان از دولت قبل به ما ارث رسيده و بايد پيگيري كنيم. مكاتبات متعددي با وزير آموزش و پرورش و معاون اول رئيس جمهور در اين زمينه انجام داده‌ايم، ولي هنوز اين مكاتبات به جايي نرسيده است.

وي ادامه داد: تلاش كرده‌ايم امتيازات زنان شاغل در بخش رسمي به زنان شاغل در بخش غير رسمي تسري يابد ولي هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

تشكيل كارگروه‌هاي بررسي منشور حقوق شهروندي

وي در توضيح منشور حقوق شهروندي گفت: منشور حقوق شهروندي يكي از مواردي بود كه رئيس دولت تدبير و اميد پيش از انتخابات به مردم وعده داده بود. تدوين اين منشور به عهده معاونت حقوق رياست جمهوري قرار گرفت و در صدمين روز فعاليت دولت يازدهم روي سايت رياست جمهوري قرار گرفت كه دكتر روحاني تاكيد كردند كه اين منشور بايد در معرض افكار عمومي قرار بگيرد و مردم درباره آن نظر دهند.

وي ادامه داد: معاونت حقوقي رياست جمهوري براي بررسي اين منشور كارگروه‌هايي را تشكيل داده است و اكنون پيش نويس اوليه منشور درآمده است. البته جمع بندي سازمان‌هاي غيردولتي در اين زمينه نيز بايد به دست ما برسد كه با توجه به درخواست‌هاي زنان كه از روشهايي مانند شبكه اجتماعي به دست ما رسيد يك ماه زمان كمي براي بررسي منشور حقوق شهروندي بوده است.

معاون رييس جمهور در امور زنان صحبت هاي خود را اينگونه تكميل كرد: منشور نمي‌تواند ضمانت اجرايي داشته باشد چرا كه دسته‌اي از آرمان‌هاست. فكر مي كنم بايد تلاش شود كه به عنوان لايحه در مجلس شوراي اسلامي بررسي شود تا داراي ضمانت اجرايي شود. ضمن اينكه منشور حقوق شهروندي نبايد تنها توصيف وضع موجود باشد.

مولاوردي با اشاره به هم رديف شدن زنان با كودكان و كهنسالان در منشور حقوق شهروندي گفت: اين كار يكي از اقدامات جدي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري به منشور حقوق شهروندي بود و در اين جهت ديدگاه‌هاي خود را به معاونت حقوقي اعلام كرديم علاوه بر آن بخش مربوط به زنان در منشور حقوق شهروندي روي سايت معاونت امور زنان و خانواده قرار گرفت و از سازمان‌هاي غير دولتي و فعالان حوزه زنان خواستيم تا ديدگاه‌هاي خود را درباره اين بخش از منشور اعلام كنند و ما نظرات آنها را به معاونت حقوقي رياست جمهوري منتقل مي‌كنيم. البته روز گذشته نيز با سازمان‌هاي مردم نهاد جلسه‌اي درباره منشور حقوق شهروندي داشته و از آنان خواهش كرده‌ايم كه جمع بندي ديدگاه‌هاي خود را به اطلاع معاونت امور زنان برسانند.

كد خبر: 2197880

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۹:۵۲

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن