تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801197048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت افزايش 10 برابري بودجه زنان در لايحه 93 نسبت به سال جاري/توجه به سياست‌هاي جمعيتي اولويت اختصاص بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: ضرورت افزايش 10 برابري بودجه زنان در لايحه 93 نسبت به سال جاري/توجه به سياست‌هاي جمعيتي اولويت اختصاص بودجه
عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس٬ با بيان اينكه رويكرد كلي در تخصيص اعتبارات بودجه‌اي به بخش زنان در لايحه 93 بايد توجه به سياست‌هاي جمعيتي كشور باشد، گفت: طبق اعلام صورت گرفته رقم بودجه زنان در لايحه 93، 8 ميليارد تومان است كه بايد 10 برابر اين رقم تعيين مي‌شد.


فاطمه آليا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري خانه ملت٬ با انتقاد از اظهارات مطرح شده از سوي برخي مسئولان مبني بر بودجه 8 ميليارد توماني حوزه زنان در لايحه بودجه 93 كل كشور٬ گفت: بودجه‌اي كه در لايحه 93 به حوزه زنان اختصاص داده شده، بايد 10 برابر يعني 80 ميليارد تومان تعيين مي‌شد تا شايد بتوان با اين رقم به رفع مشكلات حوزه زنان اميدوار بود.

نماينده مردم تهران٬ ري٬ شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي٬ با تاكيد بر اختصاص نيافتن اعتبارات سال گذشته به بخش زنان و خانواده٬ افزود: علت اصلي بسياري از عقب‌ماندگي‌ در برنامه‌ها و مصوبات حوزه زنان تحقق نيافتن بودجه اختصاص داده شده به اين بخش است.

وي با بيان اينكه در گذشته در واقع 25 صدم درصد از بودجه هر استان به فعاليت‌هاي زنان و خانواده تخصيص مي‌يافت كه اين ميزان در بودجه سال گذشته يك درصد بود٬ تصريح كرد: متاسفانه هيچ يك از اعتبارات مصوب براي حوزه زنان و خانواده تاكنون محقق نشده است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم٬ تاكيد كرد: اگر در تخصيص بودجه به حوزه زنان به سمت 25 صدم درصد از بودجه هر استان حركت كنيم معقول است.

وي با بيان اينكه مركز امور زنان و خانواده بيشتر بودجه خود را به فعاليت‌هاي ستادي تخصيص مي‌دهد٬ تصريح كرد: در واقع بايد يك نگاه ملي به تخصيص بودجه زنان و خانواده براي رفع مشكلات اين حوزه وجود داشته باشد.

آليا افزود: عملياتي كردن بيمه زنان خانه‌دار برعهده مركز امور زنان و خانواده نيست بلكه وظيفه وزارت تعاون٬ كار و رفاه اجتماعي است كه در قانون نيز آمده و بايداجرا شود.

وي ادامه داد: مطابق گزارش اوليه ارايه شده از سوي وزير تعاون٬ كار و رفاه اجتماعي كه بايد در طول يك سال 200 نفر از زنان خانه دار را تحت بيمه قرار مي‌دادند غير از بحث بيمه روستايي٬ تاكنون از اين ميزان تنها 30 درصد محقق شد و ساير افراد نيز طبق وعده وزير تا پايان سال جاري تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

نماينده مردم تهران٬ ري٬ شميرانات و اسلامشهر در مجلس نهم٬ با انتقاد از ارايه نشدن گزارشي تفصيلي از سوي وزارت تعاون٬ كار و رفاه اجتماعي درباره بيمه شدن زنان خانه‌دار، گفت: تا زماني كه آمار و ارقام دقيق در اين باره در اختيار مجلس قرار نگيرد ما نمي‌توانيم نظارت دقيقي بر اين حوزه داشته باشيم.

اين نماينده مردم در مجلس نهم٬ در تشريح اولويت‌هايي كه بايد در تخصيص بودجه به حوزه زنان و خانواده مدنظر قرار بگيرد٬ افزود: در حال حاضر سياست‌هاي كلي از جمله پرداختن به فعاليت‌هاي فرهنگي- آموزشي٬ ارتقاي سطح دانش و آگاهي براي تحقق سياست‌هاي جمعيتي كشور كه در واقع هم در تاكيدات مقام معظم رهبري نيز بوده و هم كارشناسان اشارات بسياري به آن‌ها داشته اند از جمله اولويت‌هايي هستند كه بايد در تخصيص بودجه به امور زنان مورد توجه قرار بگيرند.

عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس٬ يادآور شد: رويكرد كلي در تخصيص اعتبارات بودجه‌اي به بخش زنان بايد توجه به سياست‌هاي جمعيتي كشور باشد./

پايان پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن