تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دفتر يونيسف در ايران:80 درصد دختران و پسران ايراني راه‌هاي مقابله با ايدز را نمي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دفتر يونيسف در ايران:80 درصد دختران و پسران ايراني راه‌هاي مقابله با ايدز را نمي‌دانند
رئيس دفتر يونيسف در ايران گفت: بر اساس مطالعه‌اي كه وزارت بهداشت انجام داده فقط 16 درصد دختران و 20 درصد پسران راه‌هاي مقابله با ايدز را مي‌دانند يعني 80 درصد آنها در اين خصوص اطلاعاتي ندارند.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد منير صفي‌الدين، رئيس دفتر يونيسف در ايران در نشست تخصصي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در زمينه آموزش پايه كه در سازمان نهضت سواد آموزي برگزار شد، گفت: يونيسف معتقد است جمهوري اسلامي ايران در زمينه آموزش، مسير قابل تحسيني را سپري كرده است.

وي ادامه داد: در سال 1990 حدود 84 هزار مدرسه در ايران وجود داشت و در سال 2010 اين آمار به بيش از 120 هزار مدرسه رسيده است. اين اقدام مهم بسيار موثر و پيشرفتي براي كشور محسوب مي‌شود كه 42 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

رئيس دفتر يونيسف در ايران افزود: آمار آموزش و پرورش نشان مي‌دهد نرخ ثبت‌نام خالص در مقطع ابتدايي چيزي حدود 99 درصد و نرخ حضور دانش ‌آموزان در مدارس ابتدايي حدود 97 درصد است؛ برابري جنسيتي تا حدود زيادي در مقاطع ابتدايي و متوسطه رعايت مي‌شود.

وي افزود: در چند سال گذشته پيشرفت‌هاي قابل توجهي در حوزه بهبود كيفيت آموزشي در ايران مثل تميز و پرلز صورت گرفته است و ميزان يادگيري كودكان در 10 سال گذشته به طور قابل توجهي پيشرفت كرده است.

وي گفت: البته هنوز هم چالش‌هايي وجود دارد. ضمن ارج نهادن به موفقيت‌ها، بايد راهي براي مقابله با چالش‌ها پيدا كرد براي مثال در خارميانه و شمال آفريقا، ايران بهترين كشور در زمينه آموزش كودكان است هرچند خاورميانه و شمال آفريقا دومين منطقه در جهان از نظر پايين بودن و بي‌كيفيت بودن آموزش هستند.

محمد منير صفي الدين اظهار كرد: يونيسف اميدوار است ايران جايگاه خود را در كل جهان به عنوان موفقترين كشورها در خصوص آموزش با كيفيت با كودكان بالا ببرد و آماده‌ايم در اين خصوص به ايران كمك كنيم.

رئيس دفتر يونيسف در ايران گفت: همه معتقد هستيم كه آموزش چيزي فراتر از سواد آموزي است؛ آموزش براي مقابله با چالش‌هاي پيش روي زندگي فرد است و آن را از سوادآموزي صرف متفاوت مي‌كند و اين همان چيزي است كه انگيزه افراد براي رفتن به كلاس را بالا مي‌برد.

وي ادامه داد: يونيسف اميدوار است چالش‌هايي كه نظام آموزشي ايران با آن روبه‌رو است، از سر راه بردارد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، رئيس دفتر يونيسف در ايران گفت: بر اساس مطالعه‌اي كه وزارت بهداشت انجام داده فقط 16 درصد دختران و 20 درصد پسران راه‌هاي مقابله با ايدز را مي‌دانند يعني 80 درصد آنها در اين خصوص اطلاعاتي ندارند. يكي ديگر از چالش‌ها اعتياد است و همين طور حوادث جاده‌اي كه دومين عامل مرگ و مير در ايران است.

وي افزود: بايد كودكان و نوجوانان در سيستم آموزشي، راه‌هاي مقابله با اعتياد و ايدز و حوادث را بياموزند و چه كسي بهتر از معلمان و مدارس مي‌توانند اين آموزش‌ها را به كودكان بياموزند و اين همان ارزش افزوده آموزش است يعني توانمند كردن فرد براي مقابله با چالش‌هاي روبه‌رو با زندگي و چالش ديگر كه نه فقط ايران بلكه در همه جاي دنيا فارغ التحصيلان با مشكل بيكاري روبه‌رو هستند و دليل آن عدم ارتباط بازار كار و نظام آموزشي عالي است و اميدواريم ايران بتواند الگويي براي ديگر كشورها در خصوص ارتباط معنادار دانشگاه و بازار كار باشد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن