تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم اردبيل در مجلس:مقاومت ايران در برابر دشمنان برگرفته از مكتب عاشورا است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم اردبيل در مجلس:مقاومت ايران در برابر دشمنان برگرفته از مكتب عاشورا است
نماينده مردم اردبيل در مجلس گفت: اگر امروز جمهوري اسلامي ايران در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان ايستادگي مي‌كند به دليل تمسك ايرانيان به مكتب امام حسين (ع) و عاشورا است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، منصور حقيقت‌پور پيش از ظهر امروز در مراسم اختتاميه مسابقه دانشجويي عكس عاشورايي و افتتاح نمايشگاه عكس عاشورايي كه در نگارخانه خطايي اردبيل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صبغه مردم اردبيل در عشق‌ورزي به ساحت سيد‌الشهدا (ع) بنده در دوران مسئوليت استانداري پيشنهاد تاسيس دانشگاه سيد‌الشهدا (ع) را دادم تا مجموعه فاخر عشق‌ورزي به ساحت سيد‌الشهدا (ع) و آداب و رسوم مرتبط در اين زمينه در اين مركز دانشگاهي مورد توجه و دقت نظر قرار گيرد.

وي يادآور شد‌: بايد به سرعت و شتاب سعي كنيم تا بهره‌برداري كم و اندك از ظرفيت ارزشي و اخلاقي ائمه اطهار برطرف شده و در كنار آن در دانشگاه‌هاي كشور كرسي‌هاي اخلاق و معرفت‌شناسي حضرت عباس (ع) با هدف انتقال پيام راستين كربلا داير شود.

اين مسئول تصريح كرد: ما هر چه داريم از مكتب امام حسين (ع) است كه متاسفانه كرسي تخصصي شناخت بزرگان كربلا وجود ندارد و اين ضعفي براي ما محسوب مي‌شود.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر امروز جمهوري اسلامي ايران در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان ايستادگي مي‌كند به خاطر تمسك به مكتب امام حسين (ع) و عاشورا است.

حقيقت‌‌پور تصريح كرد: امروز اگر در دنيا مكتب شيعه به عنوان مكتب آزادگي و عدالت‌خواهي عرض اندام مي‌كند به خاطر تكيه بر انديشه حسين‌ بن علي(ع) است و امروزه به واسطه شعارهاي امام حسين (ع) است كه ما در مقابل شعارهاي امريكا ايستاده‌ايم زيرا كه امام حسين (ع) به ما ياد داده است با ظالمان بيعت نكنيم.

وي گفت‌: دشمن هم متوجه همين شده است تا وقتي انديشه امام حسين(ع) حرف اول را در اين كشور مي‌زند نمي‌تواند اين مردم را شكست دهد.

اين نماينده مجلس ابراز داشت: هم اينكه دشمن تلاش مي‌كند كه در زواياي مختلف آموزه‌هاي اين مكتب را انحراف بدهد اما ما به اصالت و حقانيت اين مكتب بيشتر پي مي‌بريم.

وي عنوان كرد: ساعت‌ها در محرم امسال رسانه‌هاي وهابيت و غرب يك سوژه اشتباه عزاداري‌هاي محرم را برجسته كرده و بر عليه ما استفاده كرده‌اند كه اين مورد مربوط به مراسم عزاداري در مناطق لرنشين به نام گل‌مالي بود كه خود را گلي مي‌كردند و به عزاداري مي‌پرداختند.

حقيقت‌پور افزود: در ايام محرم تلويزيون‌هاي بيگانه چندين ساعت اين مراسم را به عنوان توحش شيعه نشان دادند كه بنده نيز در مجلس به نمايندگان لرستان تذكر دادم كه ما بايد بتوانيم عمق نفوذ اتفاقات اين چنيني را پيش‌بيني كنيم.

وي عنوان كرد: ما اگر هوشيار نباشيم دشمن موفق خواهد شد ارزش‌هاي والاي عاشورا و عزاداري براي امام حسين (ع) را به انحراف بكشد و با عزاداري‌هاي نادرست ما موجب انزواي اين مكتب شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنان خود يادآور شد: مكتب امام حسين (ع) در اردبيل نمود و نشان برجسته‌اي دارد كه اميدواريم اردبيل به عنوان دار‌الارشاد و مهد تشيع بتواند در جامعه شيعه در كل جهان تاثير‌گذاري بيشتري داشته باشد چرا كه اگر قرار است در تاريخ جاودانه باشيم راهي به جز تمسك به مكتب عاشورا و امام حسين (ع) براي ما ميسر نخواهد بود.

انتهاي پيام/62004/ر40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن