تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818986423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس:بانك‌هاي اردبيل با سختگيري اعتبارات را برگشت ندهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس:بانك‌هاي اردبيل با سختگيري اعتبارات را برگشت ندهند
نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس گفت: مديران بانك‌‌هاي عامل استان با سختگيري در پرداخت تسهيلات گناهي را مرتكب نشوند تا تسهيلات برگشت بخورد.


جليل جعفري‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبيل، اظهار داشت: جايگاه خلخال و كوثر در برخورداري از تسهيلات بانكي اشتغالزا و كارآفرين در سال‌هاي گذشته عادلانه نبوده است.

دبير و سخنگوي مجمع نمايندگان استان تصريح كرد: آيين‌نامه اجرايي گسترش بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين كه با هدف توزيع عادلانه منابع بين اقشار مختلف به ويژه در مناطق محروم و در راستاي افزايش توليد و صادرات غير نفتي و تقويت تحرك اقتصادي و افزايش كارايي تسهيلات بانكي و تقويت كارآفريني تدوين شده و به استناد همين آيين‌نامه در حدود 828 ميليارد ريال نيز مابين سال‌هاي 84 تا 91 به استان ابلاغ شده و جايگاه شهرستان خلخال در برخورداري از اين اعتبارات در بين شهرستان‌هاي استان ششم و شهرستان كوثر در انتها است.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: نوع ديدگاه و نگرش به توسعه جنوب استان حداقل در اين امر مي‌توان ملاحظه كرد كه راحتي در ارائه تسهيلات كارآفرين هم عدالت ملاحظه نمي‌شود.

جعفري‌بنه خلخال اضافه كرد: هر چند در سال‌جاري جايگاه خلخال در بين شهرستان‌هاي استان در رتبه سوم است اما از سال 84 تا 91 برخي شهرستان‌هاي استان بيش از دو برابر خلخال از اعتبارات مربوط به بنگاه‌هاي زودبازده و كارآفرين برخوردار بوده‌اند.

نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در كنار كم توجهي هم از طرف مسئولان استان و عدم پيگيري متوليان وقت خلخال و كوثر نمي‌توان از سختگيري‌هاي بانك‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات چشم پوشيد، بانك‌ها مي‌توانند در توسعه استان نقش مهمي ايفا كنند و از بازگشت اعتباراتي كه شاه كليد توسعه استان است، خودداري كنند.

رئيس فراكسيون سرمايه‌گذاري مجلس در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: آنچه مسلم است امر توليد و ايجاد فرصت‌هاي اشتغال در استان ما در قياس با ساير استان‌ها مشكلات فراواني دارد و برخي از موانع ريشه در نوع ديدگاه‌هاي سيستم اداري استان به اين امر دارد كه واحدها را به سمت ورشكستگي و تعطيلي كشانده است.

وي ادامه داد: لازم است از سختگيري‌هاي نابجا و بروكراسي‌هاي خسته‌كننده و طولاني اداري پرهيز شود و با افزايش قدرت ريسك‌پذيري و نيز ارائه مشوق‌هاي ترغيبي هم در جذب و افزايش تسهيلات از منابع ملي و هم جذب سرمايه بخش خصوصي و اعتماد به آنان در فرآيند توليد و اشتغال تلاش كرد.

اين نماينده مجلس گفت: براي نمونه تنها به نوع برخورد با كارآفرينان در استان اصفهان از طرف سيستم بانكي اشاره مي‌كنيم كه بايد در استان ما نيز اين‌گونه باشد يكي از توليد‌كنندگان معتبر مواد غذايي حال كشور كه در خانه اجاره‌اي خود در شهر اصفهان و با همكاري اعضاي خانواده‌اش به توليد انواع مربا و ترشي‌جات مي‌پرداخت با حمايت يكي از بانك‌ها يك كارگاه كوچك توليدي داير مي‌كند كه در اين امر با ورشكستگي و كمبود نقدينگي مواجه مي‌شود و بانك مزبور نه تنها دست به اقدامات لازم جهت دريافت مطالبات خود از نامبرده نمي‌كند بلكه با اعطاي تسهيلاتي ديگر مانع ورشكستگي آن واحد مي‌شود كه يكي از واحدهاي بسيار معتبر صنايع غذايي حال حاضر كشور است و اين در حالي است كه برخي واحدهاي كارگاهي و توليدي تنها به دليل نياز به چند ميليون تومان اعتبار تعطيل هستند.

رئيس فراكسيون رفاه و تأمين اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: تعداد فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در بازه زماني 84 تا 91 از محل اعتبارات فوق در خلخال دو هزار و 407 نفر و در كوثر 663 نفر بوده كه جايگاه خلخال هفتم و كوثر رتبه آخر استان است كه در اين زمينه هم وضعيت نامناسبي ملاحظه مي‌شود و مسئولان هم بايد نسبت به كم توجهي‌هاي قبلي پاسخگو باشند و هم نسبت به جبران كم كاري‌ها اقدام كنند.

رئيس كميته هسته‌اي مجلس در ادامه سخنان خود تصريح كرد: در بخش عملكرد طرح توسعه كشاورزي از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي سال‌هاي 90 و 91 عملكرد استان در ارائه طرح‌هاي معرفي شده به تعداد 560 طرح بوده كه منجر به اشتغال هفت هزار و 850 نفر شده كه با توجه به اينكه در حدود چهار درصد توليدات كشاورزي كشور در استان به دست مي‌آيد و توانايي تبديل شدن به قطب مهمي در اين زمينه را دارد، تلاش‌ها بايد جهت جذب اعتبارات اشتغالزا افزايش يابد و در توزيع آن نيز با لحاظ عدالت لازم از هرگونه منطقه‌گرايي در تخصيص اعتبارات پرهيز كنند.

جعفري‌بنه خلخال خاطرنشان كرد: براساس شواهد و اسناد موجود نوع ديدگاه‌ها در تخصيص اعتبارات مبين اين مسئله است و نمي‌توان در كنار اين همه ظرفيت در حوزه كشاورزي، دامپروري و باغداري سيستم‌هاي كشاورزي و دامي ما سنتي باشد.

انتهاي پيام/62001/ر40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن