تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804390090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واهمه وهابي‌ها از مناظره


واضح آرشیو وب فارسی:الف: واهمه وهابي‌ها از مناظره
بار ديگر شبكه‌هاي وهابي از مناظره با كارشناسان مذهبي شب آسماني فرار كردند. اين برنامه به صورت كامل از برنامه شب آسماني بر روي آنتن شبكه قرآن رفت


دكتر خسروي در ابتداي برنامه شب آسماني با اظهار ناراحتي از رفتارهايي كه از سوي شبكه هاي معاند و وهابي در رابطه با برگزاري يك مناظره صورت مي گيرد گفت: ما مدتي است كه بر اساس رسالت رسانه اي خود به سؤالات و شبهاتي كه از سوي شبكه هاي وهابي مطرح مي شود به خصوص در رابطه با قيام امام حسين (ع) پاسخ داديم و چون از مباني و ادله علمي خوبي برخوردار هستيم از اين شبكه ها خواستيم تا بستر يك برنامه زنده براي مناظره را فراهم كنند اما هيچ يك از اين شبكه ها اين مناظره را نپذيرفتند.

مجري برنامه شب آسماني ادامه داد: حتي از آن ها خواستيم كه اگر حاضر به مناظره در استوديو نيستيد ما حاضريم مناظره اي سيگنالي داشته باشيم اما اين كار را هم انجام ندادند و فقط به صورت سوري مجري اين برنامه به ما يك ايميل زد كه ما براي مناظره آماده ايم و يك شماره هم اعلام كردند و بيان داشتند براي مناظره با اين شماره تماس بگيريد و حتي برنامه شان را يك ساعت قبل از برنامه زنده ما گذاشتند تا اگر مناظره اي هم صورت گرفت همزمان با پخش زنده برنامه ما نباشد.

وي اظهار داشت: ما با اطمينان بر اين مطلب كه اين رفتارها جز رفتارهاي عوام فريبانه نيست بازهم حاضر شديم تا تماس تلفني با آن ها داشته باشيم و لذا مناظره اي را شكل داديم و با يكي از همين شبكه ها كه شماره اعلام كرده بودند تماس گرفتيم كه هر چند اين افراد تماس سيگنال به سيگنال را با ما برقرار كردند اما متأسفانه جز ابراز اخلاقي غير اصولي با مناظره هاي واقعي از مناظره با كارشناسان برنامه حجت الاسلام ابوالقاسمي كارشناس شيعه و اقاي بهمني از بزرگان سني فرار كردند و حاضر به صحبت با آنان نشدند.

در طول برنامه زنده شب آسماني اين مناظره به صورت كامل پخش شد تا بينندگان و مخاطبان بدانند كه اين شبكه ها با بهانه آوردن هاي بي دليل سعي در فرار از مناظره با كارشناسان مذهبي شيعه و برادران اهل سنت دارند.

ماموستا اقبال بهمني از فضلاي اهل سنت نيز در ادامه برنامه شب آسماني در رابطه با وهابيت گفت: جرياني كه يك روز به اسم وهابيت و روزي ديگر به نام سلفي گري وجود دارد جرياني است كه ما نام افراطي گري بر روي آن مي گذاريم افراد اين جريان خودشان را مؤمن مي دانند و افراد ديگر را مشرك.مثلا اگر كسي توسل را قبول داشته باشد آن را مشرك مي خوانند.

اين بزرگ اهل سنت ادامه داد: در حديثي در مسند امام احمد از پيامبر آمده كه مي فرمايد من از خداوند درخواست كردم كه بعد از من جمع امتم را بر گمراهي و ضلالت قرار نده و خداوند نيز اين را به من عطا نمود اين حديث مي رساند كه امت اسلامي مشرك نيستند اما اين وهابي ها و سلفي ها امروز همه را مشرك مي دانند و خود را مؤمن و اين اشتباهي بسيار بزرگ است.

اين برادر اهل سنت اظهار داشت: جريان هاي افراطي از گذشته نيز وجود داشته اند و به تنه اسلام ضربه هاي زيادي زده اند، زماني خوارج بوده اند و امام علي(ع) را شهيد كرده اند و امروز هم كه به قتل مسلمانان پرداخته اند كه اهل سنت آن را قبول ندارند و اين افراطي گري ها جزو هيچ يك از 4 دسته اهل سنت نيستند.

وي ادامه داد: كشتار مسلمانان در اسلام هيچ جايي ندارد حتي در مذهب شافعي ما داريم كه اگر كسي مرتد شد زماني بايد با او مبارزه كرد و او را كشت كه عليه اسلام فعاليت مي كند در حالي كه ديديم اين ها در سال 88 در كردستان حتي شيخ الاسلام را كه از بزرگان و فضلاي بالامرتبه كردستان بود كشتند به جرم اين كه او مرتد است به اين دليل كه با جمهوري اسلامي همكاري دارد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام ابوالقاسمي نيز در رابطه با اين كه وهابي ها برخلاف گفته شان با برادران اهل سنت با مدارا برخورد نمي كنند گفت: در كتاب عجائب الآثار جبرتي از مورخين متمايل به وهابيت در جلد 3آمده كه وهابي ها به طائف كه همگي سني بوده اند حمله كردند و طائف در برابر آن ها سه روز مقاومت كرد اما در نهايت آن ها طائف را گرفتند تمام مردها را كشتند و زنان و كودكان را به بردگي بردند.

كارشناس مذهبي بيان داشت: امروز نيز شاهد هستيم كه وهابي ها جنايات زيادي در برابر برادران اهل سنت انجام مي دهند به طوري كه هفته گذشته در سوريه به خانه يك مهندس حمله كردند و مي خواستند به همسرش تعرض كنند و آن مهندس با يك نارنجك هم خودش و زنش را به شهادت رساند و هم 8 نفر از آن ها را كشت، مسلما اين ها هيچ اتصالي به هيچ يك از جريانات اسلامي سني نخواهند داشت.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن