تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاي جاسوسي عضو گمشده سيا ماجراي حضور جاسوس آمريكايي در جزيره كيش/ ماموريت رابرت لوينسون در ايران چه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: افشاي جاسوسي عضو گمشده سيا ماجراي حضور جاسوس آمريكايي در جزيره كيش/ ماموريت رابرت لوينسون در ايران چه بود؟
به گفته آمريكايي‌ها آخرين نشانه‌هاي موجود درخصوص زنده‌ بودن لوينسون به سال ۲۰۱۱ بر مي‌گردد كه كاخ سفيد اطلاعاتي را دريافت كرد مبني بر اين‌كه اين فرد در جنوب غربي آسيا زنداني است. در آن زمان هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا خواهان بازگشتش شده بود. جان كري، وزير امور خارجه آمريكا هم گزارش رسانه‌هاي آمريكايي درباره اين‌كه رابرت لوينسون در هنگام سفر به ايران، براي تيمي از سيا كار مي‌كرد را تكذيب كرده است. در اين خصوص اما دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز نظرات خود را مطرح كردند.
سرويس سياسي «فردا» - شش سال ‍‍‍‍‍ پيش بود كه برخي رسانه هاي آمريكايي ادعايي در خصوص گم شدن يك شهروند آمريكايي در ايران و در جزيره كيش را مطرح كردند اما به دليل عدم وجود مدارك و اسنادي مبني بر حضور احتمالي وي در ايران، اين ادعا حقيقت نيافت و حالا در حالي كه حدود شش سال از ادعاي ناپديد شدن رابرت لوينسون مامور سابق اف بي‌آي در ايران مي‌گذرد، خبرگزاري آسوشيتدپرس كه پيش‌تر در گزارشي احتمال حضور او در ايران را با استناد به تصاويري ويدئويي رد كرده بود، اين بار با استناد به‌‌ همان تصاوير ويديويي و عكس‌هايي كه در اختيار دارد به نقل از مقامات آمريكايي ادعا مي‌كند كه لوينسون در ايران است.

در اين بين اما به فاصله چند روز پس از افشاي جاسوس بودن رابرت لوينسون، مرد آمريكايي گمشده در جزيره كيش نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد از دولت آمريكا خواست تا درباره ماموريت‌ اين عضو سابق اف‌. بي‌. آي كه ادعا شده چند سال پيش در خاك ايران مفقود شده است، توضيح دهد.

به گفته آمريكايي‌ها آخرين نشانه‌هاي موجود درخصوص زنده‌ بودن لوينسون به سال ۲۰۱۱ بر مي‌گردد كه كاخ سفيد اطلاعاتي را دريافت كرد مبني بر اين‌كه اين فرد در جنوب غربي آسيا زنداني است. در آن زمان هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا خواهان بازگشتش شده بود. جان كري، وزير امور خارجه آمريكا هم گزارش رسانه‌هاي آمريكايي درباره اين‌كه رابرت لوينسون در هنگام سفر به ايران، براي تيمي از سيا كار مي‌كرد را تكذيب كرده است. در اين خصوص اما دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز نظرات خود را مطرح كردند.

وزارت خارجه بايد موضوع را پيگيري كند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار «فردا» گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم و طي تحقيقاتي كه ما انجام داديم اين فرد در ايران نيست و به همين دليل اطلاع از سرنوشت وي مبهم باقي مانده است. ضمن اينكه حالا كه مقامات آمريكايي ادعا دارند كه وي در ايران است، خودشان بگردند و اين فرد را پيدا كنند.

عوض حيدرپور با بيان اينكه ادعاي آمريكايي ها مبني بر حضور وي در ايران صحت ندارد، اظهار داشت: اگر مسجل شده كه رابرت لوينسون با هدف جاسوسي از مسئولان جمهوري اسلامي ايران وارد كشور شده، وزارت امور خارجه مي تواند بر عليه ايشان اعلام جرم كرده و از طريق دادگاه هاي بين المللي اين مسئله را پيگيري نمايد. حتي ما مي توانيم وقتي كه اين فرد پيدا شد او را تحت تعقيب و پيگرد قانوني قرار دهيم.

نماينده مردم شهررضا در بخش پاياني اظهارات خود در خصوص علت حضور رابرت لوينسون در جزيره كيش اينگونه توضيح داد: به هر حال ورود به جزيره كيش براي افراد خارجي آزاد است و به همين دليل است كه به اين جزيره، جزيره آزاد كيش مي گويند و حضور در اين جزيره بدون ويزا هم ميسر است. اما احتمالا رابرت لوينسون ابتدا به كيش آمده تا بتواند از طريق اين جزيره ويزا تهيه كرده و وارد خاك ايران شود. شايد هم آنها جزيره كيش را محل مناسبي براي ورود به داخل ايران ديده باشند.

رابرت لوينسون عضو سيا بوده است

يكي ديگر از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: علائم و قرائن اينگونه نشان مي دهند كه رابرت لوينسون از اركان و اعضاي دستگاه اطلاعاتي آمريكا بوده و حضور وي در منطقه كيش براي جمع آوري اطلاعات محرمانه از ايران بوده است.

منصور حقيقت پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بيان اينكه يك شهروند آمريكايي براي ورود به خاك ايران مشكل خاصي ندارد، گفت: اگر اين فرد شهروند آمريكايي بوده پس چرا ديگر شهروندان آمريكايي حاضر در ايران به يكباره ناپديد نمي شوند.

وي در درباره اهميت ويژه جزيره كيش براي دشمنان نظام جمهوري اسلامي گفت: جزيره كيش به دليل واقع شدن در خليج فارس براي دشمن از جايگاه ويژه اي برخوردار است. به احتمال فراوان نيز رابرت لوينسون به منظور جمع آوري اطلاعات محرمانه از مسئولان جمهوري اسلامي وارد جزيره كيش شده است. ضمن اينكه اين جزيره از نظر اقتصادي براي كشور ما از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

حقيقت پور در بخش پاياني اظهارات خود با بيان اينكه مجلس در اين زمينه هنوز ورود نكرده، عنوان كرد: برخورد با آمريكا و شخص رابرت لوينسون در صورت پيدا شدن بايد بر اساس قوانين و حفظ اقتدار نظام اسلامي باشد و هر مجازاتي قانون براي جاسوسي از ايران مطرح كرده، اعمال شود.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن