تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801856410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال توقف طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش براي سال تحصيلي آينده


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احتمال توقف طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش براي سال تحصيلي آينده


به گزارش همشهري آنلاين به نقل از مهر، علي زرافشان با بيان اين مطلب گفت: تحول در نظام آموزشي كشور آنگونه كه بايد اجرا مي‌شد، انجام نشده است. هدف تحول در نظام آموزشي كشور در گام نخست تحول در محتوا بود نه ساختار.

وي افزود: تغييراتي همچون 6.3.3 تصميم سياستمداراني است كه تنها مي‌خواهند حرف‌هاي بزرگ بزنند، اما نظر كارشناسان متفاوت از تصميمات بزرگ است و بسياري از كارشناسان آموزش قبل از تغيير ساختار اعلام كردند كه به جاي تغيير ساختار بايد مشكلات محتوايي و نيروي انساني آموزش و پرورش را حل كرد. اما مسوولان وقت در آموزش و پرورش به هر دليلي تشخيص دادند كه تحول را از ساختار كه كم اهميت‌ترين موضوع در سند بود، آغاز كنند و نظام آموزشي را به 6.3.3 تبديل كنند. اين در حالي است كه زيرنظام‌هاي سند، برنامه درسي ملي براي تغيير در محتوا، زيرنظام منابع انساني، زير نظام فضا و تجهيزات و زيرنظام مديريت و راهبردي براي ارتقاي كيفيت بود و تغيير ساختار پس از اين مراحل بايد شكل مي‌گرفت.

كمبود 60 هزار معلم ابتدايي براي اجراي 6.3.3

وي با بيان اينكه در حال حاضر با نگاه كردن به گذشته نمي‌توان هيچ گره‌اي را باز كرد، گفت: امروز قطار تحول در آموزش و پرورش در حال حركت است و بايد ديد براي حل مشكلات و اشكالات ايجاد شده و كم كردن آسيب‌ها چه تدابيري مي‌توان انديشيد؟

معاون آموزش متوسطه تصريح كرد: براي تغيير ساختار و اجراي 6.3.3 نيازمند 60 هزار معلم ابتدايي بوديم كه بايد آموزش‌هاي لازم را مي‌ديدند. از سوي ديگر حدود 50 هزار معلم سال گذشته به دليل حذف پايه اول راهنمايي بيكار شدند كه آموزش و پرورش به آنها اجازه داد تا در مقطع ابتدايي تدريس كنند. اما سوال است كه چه تعداد از اين افراد حاضر به تدريس در ابتدايي شدند. اين اتفاقات همه در نتيجه اجراي شتاب‌زده طرح بود، به همين دليل در گام نخست وزير آموزش و پرورش معتقد بود كه بايد از اجراي شتاب‌زده طرح‌ها جلوگيري كرد و ما نيز اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه تا دو سال آينده در مقطع متوسطه دوم پايه اول دبيرستان تا يكسال حذف مي‌شود افزود: حذف پايه اول دبيرستان در دو سال آينده به معناي بي‌برنامگي براي 50 هزار معلم اين پايه است. بنابراين بايد از امروز تدابير و برنامه‌هاي لازم را اتخاذ كرد تا بتوان از نيرو و ظرفيت معلمان استفاده مطلوب داشت. به همين دليل كارگروه بررسي مشكلات حذف يا عدم حذف پايه هشتم را تشكيل داده‌ايم و تا دو هفته آينده اين كارگروه نظر خود را در اين زمينه مطرح مي‌كند.

احتمال اجراي آزمايشي پايه هشتم

معاون وزير آموزش و پرورش در توضيحات بيشتر درباره اينكه آيا درصدد توقف طرح تحول از پايه هشتم براي سال تحصيلي آينده هستيد، گفت: هدف ما توقف در طرح نيست، اما معتقديم كتاب‌هاي درسي جديدالتاليف بايد حداقل به مدت يكسال به صورت آزمايشي در مدارس تدريس مي‌شدند، اشكالات آنها گرفته مي‌شد و بعد به شكل سراسري در مدارس تدريس مي‌شد. اما اين اتفاق در پايه ششم و هفتم نيفتاد و بعد از مدتي ديديم كه معلمان و دانش اموزان ايرادات بسياري به محتواي كتابهاي درسي گرفتند.

وي ادامه داد: بنابراين معتقديم كه كتاب‌هاي پايه هشتم بايد حداقل به مدت يكسال به صورت آزمايشي اجرا شود تا اگر در محتوا و مفهوم اشكالاتي وجود دارد، اشكالات برطرف شود. به همين دليل كارگروه در حال بررسي است كه آيا پايه هشتم براي سال آينده به صورت آزمايشي در برخي از مدارس اجرا شود و يا آنكه روند تحول ادامه داشته و كتاب هاي جديدالتاليف در پايه هشتم تدريس شود.

كار تاليف كتاب هاي جديدالتاليف متوقف نمي‌شود

زرافشان با بيان اينكه كار تاليف و چاپ كتابهاي متوقف نمي‌شود و تنها ممكن است كه كتاب‌هاي جديدالتاليف به صورت آزمايشي در برخي از مدارس تدريس شود، گفت: هنوز تصميم نهايي در كارگروه گرفته نشده است و پس از اتخاذ اين تصميم قطعاً موضوع را با وزير آموزش و پرورش در ميان مي‌گذاريم و پس از آن نتايج كارگروه را اعلام مي‌كنيم.

وي درباره تغيير محتواي كتابهاي چهارم نيز توضيح داد: توقف در ايستگاه پايه چهارم آسان‌تر از پايه هشتم است. چراكه دانش آموز سه سال اول ابتدايي را در قالب يك دوره طي كرده است. مي‌توان محتواي كتاب‌هاي جديدالتاليف پايه چهارم را تدوين و يكسال به صورت آزمايشي اجرا كرد. اما توقف در ايستگاه پايه هشتم با توجه به تغيير محتواي كتاب هفتم اندكي سخت‌تر است.

زرافشان در پاسخ به اين سوال كه اگر كارگروه به اين نتيجه رسيد مي‌توان در پايه هشتم توقف ايجاد كرد، چه كتاب درسي سال آينده براي دانش آموزان پايه هشتم در نظر گرفته ايد، گفت: هنوز به تصميم قطعي نرسيده ايم، اما احتمالا از محتواي كتاب‌هاي دوم راهنمايي يا سوم راهنمايي قديم استفاده مي‌كنيم.

وي درباره محتواي كتابهاي پايه هفتم نيز گفت: با توجه به آنكه كتاب‌ها دوره تدريس آزمايشي را طي نكرده اند بسياري از معلمان اشكالات زيادي به محتواي كتاب‌ها گرفته اند. از نظر معلمان كتاب‌هاي عربي، رياضي، علوم تجربي و زبان انگليسي پايه هفتم بيشترين اشكالات را در محتوا دارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن