تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805417516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يلدا با عطر هندوانه


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: يلدا با عطر هندوانه
ديگر چيزي به شب يلدا و آغاز زمستان نمانده و در اين روزهاي باقيمانده خوب است حال و هواي ديگري به خانه‌تان ببخشيد؛ حال و هوايي مناسب بلند‌ترين شب سال.


اول از همه يادتان باشد رنگ هاي گرم، محيطي صميمي تر و دوستانه تر در خانه ايجاد مي كند و احساس بهتري به شما و مهمانان تان مي دهد. پس خوب است اين تغيير را در محيط خانه تان ايجاد كنيد. البته منظور رنگ كردن در و ديوارها نيست، بلكه با كمترين زحمت و هزينه هم مي توانيد به اين هدف برسيد. مثلا كمك گرفتن از چند عدد شمع رنگي كه هم رنگ خود و هم شعله شان مي تواند محيطي فوق العاده براي شما فراهم كند، يكي از ساده ترين اين روش ها خواهد بود.

علاوه بر اين، خوب است كمي فضاي خانه را به شيوه سنتي و قديمي نزديك تر كنيد. مثلا از روميزي هاي ترمه يا كوسن هاي رنگي استفاده كنيد يا ظرف و ظروف قديمي يا مدل قديمي را براي تزئين تنقلات و استفاده از آنها در دسترس قرار دهيد. نگران رنگ پريده بودن اين ظروف هم نباشيد كه همين رنگ و شكل قديمي شان است كه مي تواند زيبايي بيشتري به محيط ببخشد. چند شاخه گل طبيعي كه در گلداني زيبا و رنگي قرار مي گيرد نيز مي تواند محيط را زيباتر از آنچه است، بسازد.

خوراكي هاي شب يلدا

پاييز كه از نيمه مي گذرد و​ كم كم به روزهاي آخر نزديك مي شود، ايراني ها هم به ياد شب چله مي افتند. شب چله يا همان شب يلدا كه طولاني ترين شب سال است و ايراني ها از اين فرصت براي دور هم جمع شدن و گپ و گفت بهره مي برند. البته براساس سنت ها و آداب و رسومي كه از گذشته تاكنون باقي مانده، معمولا تنقلات مخصوص اين شب هم آماده مي شود و در اختيار مهمانان قرار مي گيرد تا علاوه بر بودن كنار هم از اين خوراكي هاي خوشمزه هم استفاده كنند و لذت ببرند.

اين روزها اما خيلي ها مي گويند هزينه هاي سنگين و قيمت بالاي مواد غذايي، بخصوص آجيل شب يلدا آنها را از اين دور هم بودن ها محروم كرده و هركس تنها در خانه خودش اين شب را مي گذراند. در صورتي كه با روش هايي مي توان با حداقل هزينه، سفره يا ميز زيبايي براي اين شب فراهم كرد و از دور هم بودن لذت برد.

آجيل شب يلدا را حذف نكنيد

آجيل يكي از خوشمزه ترين تنقلاتي است كه معمولا در شب يلدا استفاده مي شود و روي ميزها و سفره ها جاي مي گيرد، اما كم نيستند كساني كه به دليل گران بودن مغزها و آجيل شب يلدا تصميم مي گيرند آن را از ميزهاي يلدا حذف كنند. در حالي كه لزومي هم ندارد حتما مقدار زيادي آجيل بخريد و همه انواع مغزها را داخل كاسه اي بزرگ بريزيد. اگر مقدار كمي آجيل در خانه داريد يا فقط مي توانيد يكي دو مدل از مغزها را تهيه كنيد، ​ با تزئين زيباي ظرف آجيل و ميز شب يلدا براي كنار هم نشستن اعضاي خانواده استفاده كنيد. علاوه بر اين، بعضي از اين تنقلات مانند باسلق يا قطاب را مي توانيد خودتان ​ در خانه تهيه كنيد.

قديمي ها معمولا كاسه هاي گود و بزرگي را براي قرار دادن آجيل انتخاب مي كردند، اما اگر شما نمي خواهيد مقدار زيادي آجيل بخريد، خوب است از ظروف​ «اردورخوري»​ استفاده كنيد و هر كدام از مغزها را داخل يكي از قسمت هاي آن بريزيد. چنين كاري به مقدار زيادي آجيل نياز ندارد و با تركيب رنگ ها ميز شما را هم تزئين مي كند. حتي شايد تصميم بگيريد يكي دو قسمت از ظرف را به خرما، نقل يا مواردي از اين دست نيز اختصاص دهيد.

علاوه بر اين، استفاده از ليوان هاي كوچك يا جاشمعي هايي كه همين حالت را دارد نيز مي تواند ميز شب يلداي شما را زيباتر كند. درواقع، ريختن آجيل در اين ظروف موجب مي شود روي ميزتان چند ظرف مختلف آجيل ـ البته هر كدام با مقدار كم ـ قرار داشته باشد. همچنين مي توانيد از ليوان هاي پايه دار هم براي اين كار استفاده كنيد. گاهي هم اين تزئينات فقط جنبه زيبايي دارد و اصلا لازم نيست داخل ظرف ها با آجيل پر شود. مثلا ريختن چند عدد گردو يا فندق با پوست داخل ظروف پايه دار يا ليوان هاي كوچك و بستن روباني به رنگ پوست گردو يا فندق بالاي ليوان مي تواند ميزتان را زيباتر نشان دهد.

هديه اي به مناسبت شب يلدا

بعضي از كساني كه بتازگي ازدواج كرده اند يا در حال برگزاري مراسم عقد و عروسي هستند، بنا بر رسوم و سنت هايي كه در خانواده شان رواج دارد، شب يلدا را شب مهمي مي دانند و حتما بايد براي خانواده عروس هديه اي مناسب​ ببرند. در چنين موقعيت هايي بهتر است كمي خلاقيت داشته باشيد و با دقت و ذوق بيشتري هديه را آماده كنيد.

قرار دادن مغزها در يك سيني زيبا يا بشقابي با طرح هاي مناسب شب يلدا مي تواند ايده جالبي باشد. همچنين مي توانيد اين مغزها را براساس رنگ هايشان كنار يكديگر بريزيد و اطراف سيني يا بشقاب را هم به كمك چند شاخه گل زيبا تزئين كنيد. البته اگر وسط سيني هم چند شاخه گل بگذاريد، زيباتر ​خواهد شد. پس از اين كار با روباني سفيد يا هماهنگ با رنگ گل ها، چند گوشه سيني را پاپيون بزنيد كه هم آجيل تكان نخورد و هم سيني تان زيباتر شود.

اگر دوست داشته باشيد، مي توانيد چند عدد بادام، فندق يا گردو را كه البته بايد با پوست باشد، به كمك اسپري هاي رنگي به رنگ هاي مورد علاقه تان مانند طلايي يا نقره اي دربياوريد و زماني كه رنگ شان خشك شد، آنها را روي بسته هديه تان بچينيد.

در كنار اين كارها مي توانيد با تزئين هندوانه و تغيير دادن شكل و ظاهر آن نيز هديه تان را زيباتر كنيد.

هندوانه شب يلدا را خودتان تزئين كنيد

شب يلدا براي خيلي ها بدون خوردن هندوانه معنايي ندارد و بعضي از بزرگ ترها حتي اعتقاد دارند كسي كه شب يلدا هندوانه نخورده باشد، در طول زمستان دائم سردش خواهد شد. براي همين هم حتما مقدار كمي هندوانه را ميل مي كنند. اين روزها بسياري از خانم ها هندوانه ها را به شكل هاي مختلفي تزئين مي كنند و آن را به شكل زيبايي درمي آورند. با اين حال، كساني هم هستند كه حوصله يا وقت كافي براي اين تزئينات ندارند و به همين دليل ترجيح مي دهند هندوانه را به شيوه معمول آماده كنند و سر ميز بياورند.

اما بعضي از تزئينات هندوانه بسيار ساده است و زمان زيادي هم از شما نمي گيرد. بنابراين خوب است بعضي از آنها را امتحان كنيد. يكي از ساده ترين تزئينات براي هندوانه تغيير دادن آن به شكل سبد است. براي اين كار ابتدا بايد هندوانه را شبيه يك سبد برش بزنيد. براي راحت تر شدن كار مي توانيد به كمك مداد، خطوط مورد نظر را روي پوست هندوانه ترسيم كنيد و پس از آن روي خطوط برش دهيد. از قسمت بالاي هندوانه شروع كنيد و از عرض آن دو خط موازي بكشيد تا به نيمه هندوانه برسيد. اين دو خط در واقع همان دسته هاي سبد مي شود. پس از آن، دور هندوانه را به غير از همين دو خط كه كشيده ايد، برش دهيد و آن را دربياوريد تا روي سبد باز شود. زماني كه هندوانه تقريبا شبيه سبد شد و شكل گرفت به كمك قاشق مخصوص هندوانه و بستني يا حتي قاشقي معمولي، مغز هندوانه را به شكل توپ هاي كوچك يا مكعب خرد كنيد و وقتي تمام قسمت داخلي هندوانه استفاده شد، آنها را دوباره و به صورت مرتب داخل سبدي كه از پوست هندوانه درست كرده ايد، بريزيد. در اين سبد به غير از هندوانه مي توانيد ميوه هاي ديگري را هم قرار دهيد كه البته ميوه ها بايد بدون پوست و خرد شده باشد. در صورتي كه فرصت اين كار را هم نداريد، مي توانيد هندوانه را به صورت ورقه هاي دو تا سه سانتي متري برش دهيد. سپس به كمك قالب هاي مختلف هندوانه را به شكل هاي متفاوتي درآوريد و آنها را داخل ظرف بچينيد. در اين ظرف هم مي توانيد از ميوه هاي ديگر استفاده كنيد. كار ديگري هم كه با اين هندوانه ها مي توان انجام داد، قرار دادن آنها داخل سيخ هاي چوبي كوچك است. به طوري كه هندوانه ها همراه با قطعات كوچك ميوه هاي ديگر مي تواند روي اين سيخ هاي چوبي قرار بگيرد و استفاده شود. تزئين كردن اين سيخ هاي ميوه اي هم مي تواند با توجه به سليقه و علايق شما متفاوت باشد؛ برخي از روبان هاي رنگي كمك مي گيرند، عده اي سيخ ها را روي اسفنج قرار مي دهند و خيلي ها هم به همين شكل ساده از آنها استفاده مي كنند.

مريم اسدي

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن