تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدرد پاي سودجويان در آشفتگي بازار قلعه‌گنج


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدرد پاي سودجويان در آشفتگي بازار قلعه‌گنج
در آشفتگي بازار قلعه‌گنج، عده‌اي به دنبال سودجويي هستند و مواد غذايي غير بهداشتي را به ويژه در مناطق روستايي با حيله و ترفند خاص به فروش مي‌رسانند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قلعه‌گنج، بازار اين شهرستان با جمعيت حدود 80 هزار نفر اين روزها حال خوشي ندارد و مردم صبور قلعه‌گنج را آزرده خاطر كرده است، قيمت‌ها با كيفيت اجناس منافات دارد و در اين ميان سوءاستفاده‌كنندگان از اين التهاب با فروش موادغذايي تاريخ مصرف گذشته بار گراني را بر اين مردم وارد مي‌كنند.

نبود ادارات بازرگاني و تعزيرات حكومتي نيز دليل قانع كننده‌اي بر نظارت بر اين بازار آشفته است از طرف ديگر مردم نيز با عدم گزارش گران‌فروشي و مواد غذايي فاسد راه را براي اين سودجويان هموارتر كرده‌اند.

تلاش زيادي هم از جانب مسئولان صورت گرفته تا با تشكيل اتحاديه‌ها و مجمع صنفي بتوانند اين نابساماني را كنترل كنند، اما به دلايل نامعلومي اين كار در مرحله ثبت‌نام باقي ماند و فشار قيمت‌ها و بازاريان بر مردم بيشتر مي‌شود.

اين موارد سبب شده است تا بازار قلعه‌گنج به يك چوب دو سر سياه تبديل شود كه سود آن به چشم بازاريان و متخلفان مي‌رود و مردم شهر اين وسط مورد ظلم و ستم واقع مي‌شوند.

در اين ميان مركز بهداشت اقدام به اجراي طرح ضربتي بهداشت محيط كرد كه اميد است اين طرح ادامه يابد تا مردم هم بتوانند در سايه اين حركت با آگاهي از قيمت‌ها و گزارشات عرصه را بر سودجويان تنگ كنند.

سودجويي برخي افراد در آشفتگي بازار

مدير شبكه بهداشت قلعه‌گنج به خبرنگار فارس گفت: در آشفتگي بازار عده‌اي به دنبال سودجويي هستند و در مناطق كمتر توسعه اقدام به شيادي مي‌كنند، تاكنون بيش از يك‌هزار و 400 كيلوگرم مواد غذايي غير بهداشتي از اين افراد كشف شده است كه در مناطق روستايي با حيله و ترفند خاص به فروش مي‌رسد.

اسدالله احمدي تصريح كرد: مواد غذايي كه تاريخ مصرف ندارند و برنج‌هاي خارجي كه با مارك‌هاي متنوع به فروش مي‌رسانند گاهي داراي عنصر ارسنيك و كارميوم است كه سرطان‌زا هستند.

وي افزود: نوشابه‌ها عامل بسياري از بيماري‌هاي جديد است و آمار مصرف در مناطق كمتر توسعه يافته بسيار بالاتر از رقم ايران و جهاني است كه بايد با آموزش به خانواده‌ها جلوي اين سوءاستفاده‌ها را گرفت.

اجراي طرح ضربتي واحد بهداشت محيط در قلعه‌گنج

كارشناس بهداشت محيط قلعه‌گنج نيز اظهار داشت: در شهر قلعه‌گنج، 375 مورد فروشگاه مواد غذايي وجود دارد كه در شش ماهه اول امسال 2 هزار و 259 كيلوگرم مواد غذايي فاسد از آن كشف و معدوم شده است.

مجتبي كريمي افزود: طرح ضربتي واحد بهداشت محيط براي بالابردن سطح آگاهي مردم و اعتماد مردم نسبت به نظارت بر مواد غذايي، ايجاد هماهنگي بيشتر بين ارگان‌هاي نظارتي را متوجه بازار مي‌كند.

وي تصريح كرد: 10 تيم نظارتي با 30 نيروي آموزش ديده در بازديد از فروشگاه‌هاي مواد غذايي كنترل و نظارت بر تاريخ مصرف و پروانه بهداشتي مراكز عرضه و توزيع مواد غذايي را بر عهده گرفتند.

كريمي عنوان كرد: در اين طرح تاكنون 135 مركز توزيع مواد غذايي كه 100 واحد فروشنده مواد غذايي، 20 واحد نانوايي، 10 مورد ساندويچي و پنج واحد ميوه و تره‌بار بودند، بازديد و بالغ بر 675 كيلوگرم مواد غذايي فاسد كشف و ضبط شده است.

وي گفت: پرونده سازي براي متخلفان انجام و به مراجع قضايي ارجاع و اين طرح به صورت ماهانه در شهرستان قلعه‌گنج انجام مي‌شود.

در حين اجراي اين طرح مسئولان شهرستان از نزديك بر كار تيم‌هاي بازديد كننده نظارت داشتند.

رسوخ سودجويان در قالب كسبه به بازار قلعه‌گنج

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: اجراي طرح ضربتي واحد بهداشت محيط در شهرستان بسيار ضروري به نظر مي‌رسيد كه با اهتمام مسئولان سلامت شهرستان، اجرايي شد.

حجت‌الاسلام احمد نجنو در گفت‌و‌گو با فارس بيان داشت: تا شخصي از نعمت سلامتي برخوردار است قدر اين نعمت الهي را نمي‌داند و با از دست دادن آن گلايه‌مند مي‌شود و سلامت فرد در نهايت به سلامت يك جامعه مربوط است.

وي تصريح كرد: مشكلات فراواني در بازار قلعه‌گنج يافت مي‌شود كه همه به فقر فرهنگي در بعضي از نقاط مرتبط مي‌شود و تلاش در اين راستا و ارتقاي شاخص‌هاي سلامت و فرهنگ‌سازي بهداشت و سلامت بسيار كارآمد و نوآورانه است كه همت همه را مي‌طلبد.

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: بسياري از سودجويان در قالب كسبه به بازار قلعه‌گنج رسوخ كرده‌اند كه از سطح سواد پايين و عدم آگاهي مردم سوءاستفاده مي‌كنند و بايد بر اساس قانون با آنها به شدت برخورد شود.

وي ضمن تقدير از دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: كمك دستگاه قضا در اين طرح جدي است و اميد است با شدت به اين طرح ادامه دهند تا در بين مردم نيز شاهد واكنش باشيم.

حساسيت دستگاه قضا در حوزه سلامت مردم

دادستان قلعه‌گنج بيان داشت: اجراي طرح ضربتي واحد بهداشت محيط براي شهرستان قلعه‌گنج واجب بود و بايد با سرعت بيشتري اجرا شود و از همين نقطه آغاز نيز كار خوبي انجام شد كه مي‌طلبد، مردم نيز ياريگر مسئولان بهداشت باشند.

مسلم سالاري به خبرنگار فارس گفت: افراد اين تيم‌ها بايد از آگاهي كامل قوانين و روابط عمومي بالايي برخوردار باشند و در زمان مقابله با متخلف از شگردهاي خاص استفاده كنند تا دچار شبهات قانوني نشوند.

وي تصريح كرد: مستندسازي اين بازديدها مي‌تواند در اجراي قانون بسيار مثمرثمر باشد، حساسيت دستگاه قضا در حوزه محيط زيست و تمدن و ابنيه تاريخي و سلامت مردم بسيار بالا است و از همه مجموعه همكاران دولتي در اين حوزه‌ها حمايت مي‌كنيم.

بازاريان قلعه‌گنج بايد به فكر تشكيل اصناف باشند

فرماندار قلعه‌گنج نيز گفت: بازاريان قلعه‌گنج بايد به فكر تشكيل اصناف باشند تا هم براي مردم قلعه‌گنج خوشايند باشد و هم دست سوداگران كوتاه شود.

ايوب فلاحي خاطرنشان كرد: اين طرح براي ايجاد يك بازار آرام و خوب ادامه مي‌يابد و تلاش مي‌كنيم تا با آموزش‌هاي مناسب به مردم عرصه را بر فروشندگان مواد غذايي متخلف تنگ كنيم.

وي افزود: قيمت پايين يك جنس با كيفيت، عرضه بدون مهر و تاريخ فرآورده‌هاي گوشتي و فروش مواد غذايي فاسد شدني به صورت فله‌اي حتما با مشكل بهداشتي همراه است و مردم بايد به اين نكات توجه كنند، زيرا غفلت از اين موارد سلامت يك خانواده و جامعه را تهديد مي‌كند.

-------------------------

گزارش از علي اكبرزاده

-------------------------

انتهاي پيام/80004/ر40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن