تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت امور زنان براي موادحقوقي مانع از اشتغال زنان فكري كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاونت امور زنان براي موادحقوقي مانع از اشتغال زنان فكري كند
يك فعال حوزه زنان با بيان اينكه روابط بين‌الملل يكي از حوزه‌هايي است كه معاونت امور زنان مي‌تواند در آن فعاليت زيادي كند، گفت: اين معاونت يك وزارت امور خارجه است چون تصوير جمهوري اسلامي را در تمام عرصه‌ها به نمايش مي‌گذارد. معاونت امور زنان يك وزارت كشور است چون در اقصي نقاط كشور، نمايندگي دارد.

دكتر زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: معاونت امور زنان، پيشاني دولت است و درواقع پيشاني دولت‌ها، وزارت امور خارجه و وزارت كشور هستند. وزارت امور خارجه، يك كشور را به تمام جهان معرفي و وزارت كشور، فعاليت‌هاي دولت را در حوزه جغرافيايي يك كشور نمايان مي‌كند.

وي با بيان اينكه حوزه بين‌الملل معاونت زنان بايد مورد توجه قرار گيرد، تاكيد كرد: حوزه بين‌الملل عرصه گسترده و ارزشمندي براي جمهوري اسلامي ايران و زنان ايراني است و مي‌تواند پشتوانه وزارت خارجه باشد. چون فعاليت گروه‌هاي مختلف و جمعيت انساني در داخل كشور مي‌تواند پشتوانه وزارت خارجه باشد.

زن ايراني از گذشته تا امروز جزو زنان پيشتاز در خاورميانه بوده است

نژاد بهرام اضافه كرد: اين معاونت رسالت تاريخي را برعهده دارد؛ چرا كه زن ايراني از گذشته تا امروز جزو زنان پيشتاز در خاورميانه بوده است و فرصت‌ها، ظرفيت‌ها و رفتارهاي اجتماعي زن ايراني زبانزد كشورهاي منطقه چه پيش از انقلاب و چه پس از انقلاب بوده است و اين تصوير بايد به نمايش گذاشته باشد.

اين فعال حوزه زنان تاكيد كرد: ما رسالت ديني هم داريم چون خود را پرچمدار دين اسلام مي‌دانيم، بنابراين مجبوريم كه الگوي زن مسلمان را به بهترين شكل به جامعه عرضه كنيم. اگر نسبت به برخي رفتارهاي جامعه بين‌الملل به هر دليلي معترض هستيم، بايد براي آن جايگزين قابل دفاعي تعريف كنيم.

وي افزود: زنان گروه نيستند بلكه جمعيت ايران هستند. در حالي كه بعضي براي ايجاد برخي تفاوت‌ها زنان را در «گروه» مي‌دانند اين در حاليست كه زنان بخشي از جمعيت ايران هستند.

نژاد بهرام در ادامه گفت: حضور معاونت امور زنان در مجامع بين‌المللي مهم است و مي‌تواند تربيت‌كننده ديپلمات در عرصه‌هاي مختلف باشد و درواقع زبان ديپلماسي را به زبان جمعيت ايراني به نمايش مي‌گذارد. اگر زبان كشورهاي ديگر، زبان قدرت است، زبان ديپلمات ايران، زبان جمعيت و مردم ايران است.

وي با بيان اينكه بيشترين بخشي كه اين معاونت بايد روي آن فعاليت كند، تشكل‌هاي غيردولتي است، اظهار كرد: اين تشكل‌ها فرصت‌هايي هستند كه زنان مي‌توانند تجربه اجتماعي شدن را كسب كنند. آنان با محدوديت‌هايي مانند نرخ بيكاري بيشتر نسبت به مردان مواجه هستند. نرخ بيكاري آنان دو برابر مردان و فرصت‌هاي شغلي و حضور در اجتماع براي زنان كمتر است. در اين شرايط سازمان‌هاي مردم نهاد فرصتي براي اجتماعي شدن دختران و زنان هستند.

اين فعال حوزه زنان تاكيد كرد: اين تشكل‌ها مي‌توانند آنان را توانمند كنند تا به عنوان نيروهاي موثر در جامعه فعاليت كنند.

وي با بيان اينكه معاونت امور زنان و خانواده به عرصه رسانه بايد توجه جدي كند، اظهاركرد: اين عرصه بهترين فرصت براي معاونت امور زنان در دوران جديد است تا بتواند اطلاعات زنان را به روز و آنان را به هم نزديك كند. جامعه به ويژه زنان را مي‌توان با مطلع كردن آنان از اخبار زنان، به هم نزديك كرد. توجه به عرصه رسانه، چه ديجيتالي و چه مكتوب، فرصت يگانه‌اي است كه پس از انقلاب ارتباطي براي جهان از جمله ايران به وجود آمده است. اينكه زنان چگونه در اين عرصه مي‌توانند خود را توانمند كنند يك بحث است و يك بحث ديگر اين است كه جامعه از توانمندي زنان چگونه مي‌تواند سود ببرد.

معاونت امور زنان براي مواد حقوقي مانع از اشتغال زنان فكري كند

نژاد بهرام افزود: موضوع اشتغال و رفع بيكاري هم مي‌تواند اولويت چهارم معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري باشد. بخشي از موضوع اشتغال زنان، حقوقي است. اين معاونت بايد درباره مواد حقوقي مانع از اشتغال زنان فكري كند كه نمونه‌هايي از آن را در طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده ديديم. بخش ديگر مربوط به فرصت‌هاي شغلي زنان است. در اين زمينه مي‌توان مشاغل جديد تعريف و كارفرمايان را با تخصيص مشوق‌هاي مالياتي، ‌اعتباري به استفاده از زنان در مشاغل مختلف ترغيب كرد. معاونت امور زنان مي‌تواند با تهيه دستورالعمل‌ها و لوايح مختلف، بخشي از مصوبات لازم را از دولت و بخشي ديگر را از مجلس بگيرد.

نژاد بهرام در پايان درباره گزارش 40 روزه معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري نيز گفت: اين گزارش بيشتر به عملكرد مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري در دولت دهم مربوط بود. بقيه گزارش هم به ديدارها و نشست‌هاي معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده مي‌پرداخت و روي برنامه كار نشده بود. چرا كه ابتداي تشكيل دولت بود و دولت هنوز سازماندهي لازم را نداشت. علاوه بر آن معاون رييس‌جمهور در امور زنان جزو آخرين مديران دولت تدبير و اميد بود كه منصوب شد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن