تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803287948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيام مردم بحرين 1000 روزه شد/ از بين رفتن حقوق بشر زير چكمه‌هاي نظامي ناو پنجم آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قيام مردم بحرين 1000 روزه شد/ از بين رفتن حقوق بشر زير چكمه‌هاي نظامي ناو پنجم آمريكا
قيام مردمي بحرين در حالي 1000 روزه شد كه ناو پنجم آمريكا (مستقر در بحرين) قصد دارد ظرفيت تأسيسات موجود را افزايش دهد و هم‌اكنون در حال توسعه قطعه زميني به مساحت 31 هزار متر مربع در نزديكي اسكله است.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ فعالان بحريني در هزارمين روز آغاز انقلاب و سالگرد شهادت تعدادي از شهروندان اين كشور به‌دست نيروهاي دولتي خواستار اعلام عزاي عمومي و راهپيمايي سراسري در اين كشور شدند.

شهروندان بحريني آماده مي‌شوند در سالروز شهادت تعدادي از هموطنانشان عزاي عمومي برگزار كنند.

امروز هزارمين روز آغاز قيام در بحرين است و گروه‌هاي انقلابي بحريني از مردم اين كشور خواسته‌اند در مراسم اين روز شركت كنند كه اين درخواست با استقبال گسترده مردم مناطق مختلف اين كشور مواجه شده است.

گفتني است جنبش تمرد خواستار نافرماني مدني و تظاهرات گسترده در اين روز شده است.

جنبش طرفداران چهارم فوريه نيز از مردم بحرين خواسته در از سرگيري برنامه «مرگ بر حمد» و گرامي‌داشت ياد و نام شهدا شركت كنند.

اين جنبش بر ضرورت قصاص و انتقام خون شهدا و محاكمه مسئولان بحريني و كساني كه در كشتار شهروندان اين كشور دست داشته‌اند تاكيد كرده و حمد بن عيسي آل خليفه را مسئول نقض حقوق بشر در اين كشور به‌شمار آورده‌اند.

سازمان صلح و حقوق بشر بحرين نيز با ارسال نامه‌اي براي "مايناي كياي" گزارشگر ويژه سازمان حقوق بشر، خواستار احترام به حقوق اجتماعي مردم بحرين در برگزاري تجمع‌هاي مسالمت‌آميز شده و جلوگيري از آزادي بيان در اين كشور را ناقض قوانين بين‌المللي و قوانين بحرين به‌شمار آورده است.

در اين نامه آمده است كه نيروهاي دولتي بحرين افراد حاضر در راهپيمايي‌‌هاي مسالمت‌آميز در خيابان‌ها را كه هيچ‌گونه درگيري با نيروهاي امنيتي ندارند، بازداشت مي‌كنند.

طي اين نامه درخواست آزادي فوري زندانيان و جلوگيري از اعمال محدوديت در آزادي بيان و تجمع‌هاي مسالمت‌آميز نيز مطرح شده است.

به نظر مي‌رسد سركوب‌هايي كه حكومت بحرين انجام مي‌دهد فقط به راهپيمايي‌كنندگان و مخالفان محدود نمي‌شود و شامل اوقاف و اماكن مذهبي هم مي‌شود.

شيخ ميثم‌ السليمان مسئول بخش آزادي‌هاي مذهبي در سازمان ديده‌بان حقوق بشر بحرين مقامات بحريني را به تعدي به مسجد تاريخي "البربقي" متهم كرده است.

آمريكا بايد تحريم و مجازات شود نه ايران

"رالف شانمن" نويسنده و صاحب‌نظر سياسي در بركلي آمريكا از گزارش عفو بين‌الملل درباره سركوب مردم بحرين استقبال كرد.

شانمن درباره شكنجه نوجوانان در زندان‌هاي آل خليفه مي‌گويد: اين يكي از شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي رژيمي است كه از همان ابتدا قدرت را به‌دست گرفت و خود را به اكثريت شيعي در اين كشور تحميل كرد در واقع بايد گفت اين آل خليفه است كه گروهي مهاجم و غير بومي در بحرين به شمار مي‌آيد.

وي اظهار داشته است: با درك ريشه‌هاي اين رژيم سركوبگر، محاصره شهرها و روستاها در كنار استفاده از مواد شيميايي و واكنش خشن به تظاهرات مسالمت‌آميز مردمي كه حقوق پايه خود را مي‌‌خواهند، جاي خرسندي است كه مي‌بينيم سرانجام بعد از اين همه سال، عفو بين‌الملل توجه خود را معطوف اين كشور كرده، آن هم زماني كه گروه‌هاي مختلف پزشكي و حقوق بشري مستندات خود را درباره شكنجه‌هاي صورت گرفته جمع‌آوري كرده‌اند.

شانمن ادامه مي‌دهد: كليه اين‌ اتفاقات در برابر چشمان نيروهاي آمريكايي حاضر در اين كشور صورت مي‌گيرد در حالي كه حتي كوچكترين واكنشي از آمريكا هم صورت نگرفته و از سوي ديگر مي‌بينيم كه سعودي‌ها با اعزام نيروي نظامي و تجهيزات، امكان بقاي رژيم و شكنجه منزجركننده كودكان را فراهم آورده‌اند.

اين نويسنده آمريكايي افزوده است: همه اين اتفاقات در حالي است كه رژيم بحرين هيچ خطري از مجازات سازمان ملل حس نمي‌كند و ايالات متحده هم نمي‌خواهد به اين كشور حمله كند از اين‌رو با توجه به شرايط موجود، بايد از رويكرد اخير عفو بين‌الملل در توجه به اوضاع بحرين استقبال كرد.

شانمن درباره سكوت كشورهاي غربي مدعي حمايت از حقوق بشر درباره اوضاع بحرين مي‌گويد: زماني كه براي مثال صحبت از آمريكا يا قدرت‌هاي ناتو مي‌شود، آنان حقوق بشر را فقط به‌عنوان بهانه‌اي براي مداخله در كشورهايي به‌كار مي‌برند كه مطيعشان نيستند؛ دولت‌هايي كه مي‌خواهند براي استقلال خود تلاش كنند و خود منابع طبيعي كشورشان را در دست داشته باشند.

وي مي‌افزايد: آنچه كه در خصوص بحرين شاهدش هستيم، دولتي است كه كشورش را به قدرت‌هاي امپرياليستي(سلطه‌گر) فروخته و بسيار هم طرفدار سلطه امپرياليسم بر مردم، منطقه و منابع آن است و براي همين اين است كه مي‌بينيم رژيم آل خليفه مي‌تواند با همه آسيب‌هايي كه به مردم خود وارد مي‌كند، بي‌مجازات بماند.

شانمن اضافه مي‌كند: زماني كه مقامات آمريكايي صحبت از حقوق بشر مي‌كنند، خود، كساني هستند كه از تسليحات شيميايي از كره تا ويتنام، فلوجه عراق و ديگر نقاط منطقه استفاده كرده‌اند در واقع وقتي صحبت از مجازات مي‌شود اين آنان هستند كه بايد هدف تحريم و مجازات‌هايي باشند كه خود عليه كشورهايي مانند ايران و ديگر كشورها اعمال كرده‌اند.

آمريكا پايگاه نظامي خود در بحرين را گسترش مي‌دهد

با وجود تمام نارضايتي‌ها از رژيم آل خليفه، ايالات متحده آمريكا همچنان به حمايت بي‌چون و چراي خود از اين رژيم ادامه مي‌دهد و در جديدترين اقدام خود براي افزايش حضور در منطقه مي‌خواهد 580 ميليون دلار براي گسترش و افزايش اندازه پايگاه نظامي دريايي خود در بحرين هزينه كند.

پايگاه اطلاع رساني «استارز اند استريپس» نوشته است، ناو پنجم آمريكا (مستقر در بحرين) ظرفيت تأسيسات موجود را افزايش مي‌دهد و در حال توسعه قطعه زميني به مساحت 31 هزار متر مربع در نزديكي اسكله است.

اين پايگاه خبري مي‌نويسد ماه آينده، پل معلق 400 فوتي براي اتصال پايگاه اصلي و زمين‌هاي پايگاه جديد نصب مي‌شود.

گفتني است اين پروژه فضا را براي يك مركز نگهداري خودرو، يك مخزن، يك ناهارخوري و دو پادگان كه يك‌هزار آمريكايي در آن مستقر خواهند شد، ايجاد مي‌كند.

لازم به ذكر است هم‌اكنون 9 پروژه فعال در پايگاه وجود دارد كه شامل يك ساختمان 4 طبقه در پايگاه موجود مي‌شود كه تا سال 2015 تكميل خواهد شد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن