تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803261041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي رژيم صهيونيستي با حقوق بشر با استفاده از نقص‌هاي قوانين بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بازي رژيم صهيونيستي با حقوق بشر با استفاده از نقص‌هاي قوانين بين المللي
هم‌اكنون و در آستانه آغاز تعطيلات سال نو مسيحي، دو نكته است كه باعث مي‌شود تصورات اخلاقي بسياري نسبت به اسرائيل تغيير كند، يكي مسئله وضعيت اسفبار كارگران مهاجر در سرزمين‌هاي اشغالي كه وضع آنان به دليل عدم ثبت اسمشان نامشخص است و ديگري كه بسيار وخيم‌تر است، مسئله وضعيت انساني در نوار غزه است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبكه خبري راشاتودي در گزارش خود در اين‌باره مي‌نويسد: گزارش‌هاي بسياري در هفته‌هاي اخير درباره وضع مهاجران غيرقانوني در اسرائيل كه از سودان، اريتره و ديگر كشورهاي آفريقايي به سرزمين‌هاي اشغالي مي‌آيند و توسط نيروهاي امنيتي اسرائيل بازداشت و به زندان منتقل مي‌شوند، منتشر شده است، گزارش‌هايي كه نگراني‌هايي درباره محروميت اين افراد از آزادي بدون اتهام و يا حتي عدم تعيين دقيق زمان آزادي آنان را افزايش داده است.

تاكنون اسرائيل مواضع مختلفي درباره اين مهاجران اتخاذ كرده است ، براي مثال به اين مهاجران به دليل انگيزه اقتصادي آنان براي مهاجرت ، مدرك شناسايي داده نشده و از سوي ديگر اسرائيل مدعي است كه مدركي مبني بر اينكه اين افراد تحت شكنجه قرار گرفته‌اند، وجود ندارد. اما متاسفانه تل آويو قدرت نامحدودي براي تصميم‌گيري در اين موارد بدون توجه به حقوق افراد مهاجر براي خود درنظر گرفته و بر اساس قوانين داخلي خود در اين‌باره تصميم‌گيري مي‌كند. اين در حالي است كه قوانين بين‌المللي نيز در اين‌باره چندان رضايت‌بخش نيست.

اين موضوع اخيرا در اسرائيل نيز رخ داده است و چهره زشتي از راستگرايان افراطي صهيونيست در اين‌باره ترسيم شده است، چرا كه اين افراد از دولت خواسته‌اند مواضع سختگيرانه‌تري نسبت به مهاجران اتخاذ كند تا از ورود افراد به سرزمين‌هاي اشغالي در آينده جلوگيري شود و افرادي نيز كه اكنون در اين مناطق به عنوان مهاجر حضور دارند، بازداشت و اخراج شوند. اين افراد افراطي معتقدند كه مهاجران باعث ايجاد مشكلات امنيتي در اسرائيل مي‌شوند و ويژگي‌هاي يهوديت را متزلزل مي‌كنند.

به همين دليل است كه تل آويو در پاسخ به درخواست اين افراد يك حصار به طول 230 كيلومتر در مرز خود با مصر ايجاد كرده و از سوي ديگر با چندين كشور آفريقايي مذاكره كرده تا اين كشورها در ازاي پذيرش اين مهاجران، از اسرائيل سلاح و آموزش نظامي و همچنين كمك‌هاي مالي و كشاورزي دريافت كنند.

اما آن چيزي كه حاميان حقوق بشر را نگران كرده است، چشم‌انداز مربوط به بازداشت گسترده اين افراد و نگه‌ داشتن آنان در يك مركز بازداشت است كه در بياباني در سرزمين‌هاي اشغالي ساخته شده است. زهاوه گالون، سياستمدار چپ گراي اسرائيلي در اين‌باره مي‌گويد: آيا اين ما هستيم كه با افرادي كه به ما پناه آورده‌اند، اينگونه برخورد مي‌كنيم؟ در واقع به نظر مي‌رسد واكنش اسرائيل به اين مسئله به نوعي ايجاد تعادل ميان حفاظت از مرزها و حقوق بشر بوده است، اما با توجه به حافظه تاريخي، انتظار مي‌رفت كه دولت همدردي بيشتري با اين مهاجران داشته باشد.

در واقع قوانين بين‌المللي و حقوق بشري در اين‌باره بسيار ضعيف است و نمي‌تواند آسيب‌پذيري مهاجران در برابر حوادث را كاهش دهد. اسرائيل از اين قوانين سوءاستفاده كرده و با اين توجيه كه اين افراد با انگيزه‌هاي اقتصادي به سرزمين‌هاي اشغالي مهاجرت كرده‌اند، آنان را جزء افراد مهاجر تحت قوانين بين‌المللي قلمداد نمي‌كند. اين در حالي است كه برخي معتقدند اين افراد در صورت بازگشت به كشورهاي خود با بدرفتاري مواجه خواهند شد. اما اسرائيل با امتناع از پذيرش وضعيت آنان به عنوان پناهجو، آنان را بازداشت مي‌كند.

اما با وجود اين به نظر مي‌رسد كه چنين اقداماتي از سوي اسرائيل تازگي ندارد. اگر وضعيت اسفناك در غزه را در نظر بگيريم، مي‌بينيم كه بيش از 1.7 ميليون انسان در آن زندگي مي‌كنند و اين افراد توسط اسرائيل از سال 2007 تحت محاصره قرار گرفته‌اند. اين محاصره نوعي از تنبيه دسته‌جمعي است كه كنوانسيون ژنو را نقض مي‌كند و از سوي ديگر نوعي جنايت عليه بشريت محسوب مي‌شود. در واقع اسرائيل مردم غزه را تنها به دليل راي دادن آنان به دولت حماس در يك انتخابات قانوني تنبيه مي‌كند و اين در شرايطي است كه مردم اين منطقه براي ادامه زندگي خود مجبور به ايجاد تونل براي انتقال مواد و كالاهاي مورد نياز خود شده‌اند.

از سوي ديگر از زمان كودتاي رخ‌داده در مصر در جولاي سال جاري ميلادي تاكنون، وضعيت غزه بدتر نيز شده است. تونل‌ها دائما توسط دولت مصر به بهانه امنيت سينا و مخالفت با دولت حماس تخريب مي‌شوند و اين در حالي است كه اين اقدام منجر به كاهش ذخاير سوخت در غزه و بدتر شدن اوضاع بهداشتي مردم اين منطقه شده است.

در انتهاي اين مقاله آمده است :‌ از سوي ديگر سكوت كشورهاي عرب و همچنين سازمان ملل در اين‌باره غيرقابل بخشش است. شوراي امنيت سازمان ملل در سال 2011 براي سقوط دولت معمر قذافي به منظور كمك به مردم براي نجات از استبدادي كه هرگز وجود نداشت، طرح حمله به اين كشور را تصويب كرد. اما اين مسئله در مورد غزه اتفاق نيفتاده و اين دوگانگي در سياست‌هاي شوراي امنيت را به طور كاملا آشكاري نشان مي‌دهد.

اكنون هيچ نهاد بين‌المللي از شوراي امنيت براي تصويب اين طرح درباره مردم غزه درخواست نمي‌كند، اين در حالي است كه مردم غزه در يك وضعيت اضطراري به دليل محاصره غيرقانوني گير افتاده‌اند. اكنون زمان عمل است، چرا كه همه ما مسئوليتي در اين باره داريم كه فرياد بزنيم: شرم بر نهادهاي بين‌المللي!

انتهاي پيام /

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن