تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802964155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصل هشتم قانون اساسي غريب است/ برخي خانواده ها در تربيت فرزندان خود دچار غفلت شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اصل هشتم قانون اساسي غريب است/ برخي خانواده ها در تربيت فرزندان خود دچار غفلت شده اند
پيشوا - خبرگزاري مهر: در همايش نهضت روشنگري با موضوع امر به معروف و نهي از منكر با اشاره به مظلوميت اصل هشتم قانون اساسي تأكيد شد: برخي خانواده ها در تربيت فرزندان خود دچار غفلت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته همايش نهضت روشنگري با حضور حجت الاسلام سيد محسن محمودي رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران، حجت الاسلام تاجيك نماينده ولي فقيه در سپاه پيشوا و اعضاي حلقه صالحين در سالن سرمد شهرستان پيشوا برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام حسين باقري در سخناني با اشاره به اهميت تربيت فرزندان از سنين كودكي اظهار داشت: قرآن كريم و مباني دين اسلام به خانواده ها توصيه دارد كه از سنين كودكي، فرزندان خود را با مباني و احكام اسلامي آشنا كنيد.

دشمن با تمام ابزارها و وسايل به جنگ اعتقادات نسل جوان و نوجوان آمده است

اين كارشناس مذهبي افزود: متأسفانه برخي خانواده ها در تربيت فرزندان خود دچار غفلت شده اند و تا زماني كه فرزند در سنين پايين قرار دارد، وي را رها كرده و زمينه انحراف آنان را فراهم مي كند.

باقري ادامه داد: فردي كه از پايه و سنين خردسالي با احكام و معارف الهي آشنا نشده باشد، نمي توان به صورت معجزه آسا و فوري وي را مقيد به رعايت ارزشهاي اسلامي كرد.

وي اضافه كرد: متأسفانه مناظر ناراحت كننده اي كه در سطح شهر ديده مي شود، ناشي از كم توجهي خانواده ها به مسائل تربيتي و اخلاقي فرزندان است.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم عنوان داشت: امروز دشمن با تمام ابزارها و وسائل به جنگ اعتقادات نسل جوان و نوجوان اين كشور آمده است و برخي خانواده ها ناخواسته به دشمن كمك مي كنند.

اين فعال فرهنگي بيان داشت: متأسفانه با وجود الگوهاي اسلامي و اخلاقي متعدد در دين اسلام، مشاهده مي كنيم كه برخي نوجوانان و جوانان بر اثر تبليغات شبكه هاي استكباري، الگوهاي غربي را براي خود برمي گزينند.

وي تأكيد كرد: نقش خانواده ها به ويژه مادران در تربيت و تعليم فرزندان بسيار مهم و حياتي است و نبايد فقط به مسائل درسي و تحصيلي فرزندان توجه كرد بلكه بايد نسبت به رعايت ارزشهاي اسلامي نيز حساسيت نشان داد.

باقري يادآور شد: خوشبختانه اكثر خانواده ها و جوانان ايراني با رعايت ارزشهاي اسلامي، در مسير مكتب و فرهنگ ناب اهل بيت قدم بر مي دارند كه اين امر مايه خرسندي است.

اين مسئول گفت: حلقه هاي صالحين بايد در اين زمينه آگاه سازي كنند و به دوستان و هم نسلان خود اين آگاهي را بدهند كه پيوند انسان با معارف الهي زمينه ساز رشد و كمال فرد خواهد شد.

به اصل هشتم قانون اساسي توجه شايسته نمي شود

در ادامه اين همايش حجت الاسلام سيد محسن محمودي با اشاره به اهميت فريضه امر به معروف و نهي از منكر از ديدگاه اسلام اظهار داشت: آيات متعددي در قرآن كريم به اهميت و توجه مسلمانان به اين دو واجب الهي اشاره داشته است و ائمه معصومين نيز پيروان خود را به احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر سفارش كرده اند.

امام جمعه موقت ورامين افزود: اصل هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز به اجراي امر به معروف و نهي از منكر اختصاص داده شده است اما اين اصل در بين برخي مسئولان و مردم غريب است و توجه شايسته اي به آن نمي شود.

وي ادامه داد: بر اساس تعاليم حيات بخش اسلام و اصل هشتم قانون اساسي، امر به معروف و نهي از منكر وظيفه مسئولان و مردم است و اگر هر كس در هر جايگاهي به وظائف قانوني و شرعي خود عمل كند، هيچگاه شاهد رواج بي و بند وباري در جامعه اسلامي نخواهيم بود.

محمودي اضافه كرد: امروز وظيفه همه مسئولان و مردم است كه در كنار يكديگر اين دو واجب فراموش شده را احيا كنند.

مراجع تقليد خواستار توجه مسئولان به فريضه امر به معروف هستند

وي گفت: امر به معروف فقط يك وظيفه حكومتي نيست بلكه هر كس مسلمان و مومن است، وظيفه دارد و امروز در اثر بي تفاوتي به اين موضوع مهم، وضع جامعه را مي بينيم و بايد براي رضاي خدا اين وظيفه را جدي بگيريم.

سرمربي حلقه هاي صالحين عنوان كرد: اكنون برخي پايگاههاي بسيج و مساجد با تشكيل شوراي امر به معروف و نهي از منكر، در بحث تذكر لساني قدم هاي موثري را برداشته اند كه شايسته تقدير و سپاس است اما بايد همه به صحنه بيايند و از همه ظرفيت ها و پتانسيل ها استفاده شود.

وي اظهار داشت: اگر به فردي كه ظواهر اسلامي را رعايت نكرده است، چندين نفر با آرامش و در كمال متانت تذكر دهند، قطعا بر روي فرد تأثير خواهد گذاشت كه نمونه آن بسيار است.

اين مسئول تأكيد كرد: امروز مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد، امر به معروف و نهي از منكر را امري واجب و ضروري قلمداد مي كنند و بارها از عدم اجراي امر به معروف و نهي از منكر در سطح ادارات دولتي، بيمارستانها، مراكز عمومي و سطح جامعه انتقاد كردند و خواستار توجه بيشتر مسئولان به اين مسئله شدند.

كد خبر: 2197167

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۰۹:۱۷

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن