تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820844182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح الگوي كشت به منظور جلوگيري از هدررفت آب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اصلاح الگوي كشت به منظور جلوگيري از هدررفت آب
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: اصلاح الگوي كشت طرحي براي جلوگيري از هدررفت آب در زمينه كشاورزي است.


مقصود قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه اظهار داشت: تلاش براي افزايش توليدات كشاورزي با رعايت اصلاح الگوي كشت ضروري بوده و برنامه‌ريزي براي كاشت، داشت و برداشت علمي، جهشي در توليدات كشاورزي ايجاد خواهد كرد.

وي افزود: شاخص‌ترين مشكلات استان در زمينه كشاورزي كمبود آب، كوچكي قطعات و محدود بودن تشكل‌هاي بخش خصوصي است كه بايد در راستاي رفع اين مشكلات برنامه‌ريزي مناسب كرد.

قرباني تصريح كرد: هنوز به كشاورزان براي اجرا برنامه‌اي ابلاغ نشده چراكه حمايت‌هاي مالي لازم بايستي از كشاورزان انجام گيرد تا الگوي كشت اجرايي شود.

وي خاطرنشان كرد: كشاورزان با شركت در طرح اصلاح الگوي كشت مي‌توانند از نهاده‌هاي كشاورزي، تسهيلات آبياري نوين، خريد تضميني و حفظ تعادل بازار بهره‌مند شوند.

قرباني اعلام كرد: قطعا برنامه‌ريزي بهينه براي اجراي الگوي كشاورزي مي‌تواند در ميزان توليد محصولات مختلف و نيز برنامه‌ريزي براي صادرات موثر باشد.

وي افزود: براي جايگزيني توليدات بايد محصولات كم‌مصرف و پرمصرف را شناسايي كنيم و به كشت محصولاتي كه از نظر شرايط آب و هوايي و خاك با منطقه سازگاري داشته باشد بپردازيم.

قرباني گفت: چغندرقند به مساحت 19 هزار و 200 هكتار، يونجه به مساحت 49 هزار و 500 هكتار، ذرت 14 هزار هكتار، گوجه‌فرنگي به مساحت 4 هزار و 450 هكتار و آفتابگردان با مساحت 4 هزار و 900 هكتار از محصولات پرمصرف توليدي استان هستند.

وي اظهار داشت: با توجه به كاهش نزولات و كمبود منابع آبي در بعد كلان اعم از بارش باران، آب‌هاي استحصالي و آب‌هاي جاري منطقه بايد كوشيد از محصولات كم‌مصرف استفاده كرد و افزود: محصولات كم‌مصرف شامل گندم با مساحت 69 هزار و 200 هكتار و جو با مساحت 2 هزار و 800 هكتار است.

قرباني تصريح كرد: كيفيت خاك، آب و هوا در تغيير الگوي كشت تاثيرگذار است در اين راستا كارگروه توسعه كشاورزي استان مصمم است با مديريت صحيح آب و خاك و تغيير الگوي كشت، زمينه لازم را براي خودكفايي بخش كشاورزي فراهم كند.

وي با تاكيد بر طرح اصلاح الگوي كشت، خاطرنشان كرد: اين طرح به منظور جلوگيري از هدررفت منابع آبي كشاورزي اجرا و جايگزيني مناسب براي محصولاتي با نياز آبي بيشتر است./س

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن