تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار پلدشت اعلام كرداختصاص اعتبار 14 ميليوني اصلاح الگوي كشت شهرستان پلدشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار پلدشت اعلام كرداختصاص اعتبار 14 ميليوني اصلاح الگوي كشت شهرستان پلدشت
فرماندار پلدشت گفت: براي اجراي طرح اصلاح الگوي كشت در شهرستان پلدشت اعتبار 14 ميليون و 200 هزار تومان اختصاص يافته است.


جبار طالبي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: با كاهش نزولات جوي و خشكسالي به وجود آمده در راستاي مصرف بهينه آب طرح اصلاح الگوي كشت بهترين روش براي استفاده از منابع آبي است.

وي با بيان اينكه برنامه اصلاح الگوي كشت در شهرستان پلدشت انجام گرفته است، افزود: اين طرح در كل شهرستان پلدشت به مساحت 4 هزار و 500 هكتار اراضي آبي و 4 هزار و 200 هكتار اراضي ديم صورت گرفته است.

طالبي تصريح كرد: اعتبار اختصاص يافته به طرح اصلاح الگوي كشت شهرستان پلدشت 14 ميليون و 200 هزار تومان است و در اين راستا هفت برنامه در دستور كار است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي طرح اصلاح الگوي كشت، اظهار داشت: از جمله برنامه‌هاي اصلاح الگوي كشت مطالعاتي در رابطه با آب و هواي منطقه، بافت خاك، تناوب (آفات و بيماري و ...) است.

طالبي تاكيد كرد: غالب بودن محصول، اقتصادي بودن محصول، برنامه‌هاي ابلاغي جهاد كشاورزي استان در قالب طرح‌هاي محوري و محصولات استراتژيك و سياست‌هاي جاري از قبيل ايجاد مزارع الگوي طرح جامع، پروژه‌هاي قابل كشت از ديگر برنامه‌هاي اجرايي اصلاح الگوي كشت است.

وي خاطرنشان كرد: در برنامه اصلاح الگوي كشت بافت خاك يكي از مهم‌ترين فاكتورهاي توليد است كه مطالعات گسترده دراين زمينه انجام گرفته است.

وي تصريح كرد: از زمره مشكلات كشاورزي شهرستان پلدشت پايين بودن قيمت تضميني محصولات، پايين بودن پرداخت خسارت‌هاي محصولات بيمه شده و افزايش استفاده از نهادهاي محصولات كشاورزي از قبيل فسفات و ازت است.

طالبي اعلام كرد: در اين شهر كشت محصول كلزا به عنوان محصول كم مصرف و استراتژيك جايگزين محصول پر مصرف و غير ضروري هندوانه شده است.

انتهاي پيام/61007/صا30

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن