تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819806742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبلت هايي كه جايگزين لپ تاپ مي شوند + معرفي و عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تبلت هايي كه جايگزين لپ تاپ مي شوند + معرفي و عكس
اگر قصد خريد يك تبلت خوب براي جايگزين كردن با لپ تاپ داريد،با اورژانس IT همراه باشيد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،اگر قصد خريد يك تبلت خوب داريد و از نظر بودجه هم محدوديت نداريد، بهتر است در همان ابتدا، قيد تبلت‌‌هاي كم كيفيت ارزان قيمت هفت اينچي را بزنيد، زيرا هر چقدر خوب و با كيفيت باشند، نمي‌توانند جايگزين لپ‌تاپ شوند اما با صرف بودجه‌اي حدود يك ميليون و 800 هزار تا دو ميليون و 300 هزار تومان بدون شك مي‌توانيد صاحب وسيله‌اي شويد كه مي‌تواند جايگزين لپ‌تاپ باشد. تبلت‌‌هايي كه قصد معرفي و مقايسه‌شان را داريم، جزو بهترين رايانه‌‌هاي لوحه‌اي بازار هستند. حتي بعضي از آنها به حدي خوب است كه ممكن است پس از استفاده از آنها ديگر نتوانيد با لپ‌تاپ‌‌هاي كلاسيك كار كنيد.

Sony Xperia Z

همه تبلت‌‌هاي مورد مقايسه در اينجا جديد است و بيش از چند ماه از عمرشان نگذشته اما رايانه لوحه‌اي Sony Xperia Tablet Z از محبوبيت بيشتري برخوردار است. البته قيمت آن شايد تا چند ماه آينده تغييراتي داشته باشد. اين تبلت يك صفحه‌نمايش كيفيت بالاي10.1 اينچي دارد كه از نوع براويا با رزولوشن 1920 در 1080 پيكسلي فول اچ دي است.

علاوه بر اين از يك درگاه كارتخوان ميكرو SD،‌ يك درگاه اتصال ميكرو USB و خروجي تلويزيون MHL استفاده مي‌كند. كيفيت دوربين‌‌هاي آن واقعا تاثيرگذار است. هر دو دوربين پشتي 8.1 و رويي 2‌/‌2 مگاپيكسلي كيفيتي بالاتر از دوربين‌ تبلت‌‌هاي معمولي ديگر دارند. حالا كه قيمت آن پايين آمده و سخت‌افزار آن نيز توان رقابت با مدل‌‌هاي جديد آيپد شركت اپل را ندارد، مي‌توان گفت از توانايي رقابت خوبي با تبلت‌هاي هم رديف خود برخوردار است. عاملي كه موجب برتري گجت‌‌هاي اندرويدي نسبت به آي.او.اس شده اين است كه ارزان‌تر از گجت‌‌هاي اپل هستند. البته اكسپريا Z ابتداي كار از اين ويژگي برخوردار نبود.

نقطه ضعف كم بودن فضاي ذخيره داده آن ـ كه 16 گيگابايت است ـ با گزينه امكان گسترش اين فضا جبران شده است. با توجه به وزن سبك 495 گرمي آن كه نسبت به بيشتر مدل‌‌هاي ده اينچي ديگر امتيازي براي آن محسوب مي‌شود، ظاهري عالي دارد. با اين‌كه چند ماهي از به بازار آمدن آن گذشته است، هنگامي كه در كنار يك تلويزيون يا تلفن‌همراه سوني قرار گيرد، به علت بهره بردن از قابليت‌‌هاي اضافي و اتصال‌پذيري (مانند كنترل تلويزيون و تبلت از طريق گجت همنام ديگر) بهترين تبلت است. با آن كه سخت‌افزار آن به‌روزترين و جديدترين‌‌هاي بازار نيست، اما از كارايي خوبي برخوردار است و قيمت حدود يك ميليون و 800 هزار توماني آن براي يك تبلت خوب ده اينچي قابل قبول است.

------------

Nexus 10

گرچه به بازار آمدن تبلت جديد Google Nexus 10 رسما اعلام نشده، اما پس از گذشت يك‌سال از عرضه نكسوس 10 اصلي ممكن است هر لحظه اين مدل جديد نيز راهي بازار شود. بيشتر اطلاعاتي كه ما از مشخصات آن داريم از طريق فروشگاه برنامك گوگل پلي به دست آورده‌ايم. برخلاف نكسوس 7 گوگل كه شركت ايسوس توليد كرده، تبلت نكسوس 10 را شركت سامسونگ براي گوگل ساخته است. به طور قطع اين دو مدل تفاوت‌‌هاي زيادي دارند. نكسوس 10 جديد اولين گجت اندرويدي بازار است كه بر بستر سيستم‌عامل (OS) اندرويد 4‌/‌4 ‌ـ كه پيشتر اسم رمز آن كيت‌كت بوده است ـ مي‌تازد.

با آن كه اعلام شده نكسوس 7 قابليت ارتقا به اندرويد كيت‌كت را دارد، نكسوس 10 براي كساني ساخته شده كه جديدترين اندرويد و نرم‌افزارهاي آن را مي‌خواهند. نكسوس 10 فعلي از صفحه‌نمايش ده اينچي با تفكيك‌پذيري بالا (حتي بيشتر از رزولوشن صفحه‌نمايش رتيناي آيپد اپل) بهره برده و رزولوشن آن 2560 در 1600 پيكسل است.

انتظار داريم نكسوس 10 جديد پردازنده‌اي از نوع اسنپ دراگون 800 را به عنوان قلب تپنده در سينه داشته باشد، از 32 گيگابايت فضاي ذخيره داده بهره برده و به صورتي غيرقابل باور، سه گيگابايت حافظه رم داشته باشد. اين تبلت 58 گرم از آيپد اير سنگين‌تر و قاب دور و باتري آن بزرگ‌تر است. قيمت تقريبي جهاني آن حداقل 349 يورو است و با وجود مزاياي زياد، بهترين تبلت بازار نيست.

------------

Surface 2

مايكروسافت با ارائه تبلت Surface 2 خود تلاش كرده است بازار تبلت‌ها را قبضه كند، اما متاسفانه تمام تلاش‌‌هاي اين شركت، بي‌اثر بوده است. تبلت سورفيس 2 جايگزيني براي سورفيس RT اصلي مايكروسافت است. اندازه صفحه‌نمايش اين تبلت 10.6 با رزولوشن 1920 در 1080 پيكسل و مترادف كلمه نه‌چندان جالب در زبان تبلت‌‌هاي ده اينچي است.

فضاي ذخيره داده 32 گيگابايتي و پايه كشويي را مي‌توان از مزاياي آن به حساب آورد. از مزاياي ديگر آن مي‌توان درگاه كارتخوان ميكرو اس دي و 200 گيگابايت فضاي ذخيره ابري اسكاي درايو و همچنين دسترسي به برنامك‌‌هاي Microsoft Office cloud برشمرد. اگر شما در پي خريد يك تبلت براي انجام كارهاي جدي دفتري باشيد، سورفيس 2 عالي است. همچنين از درگاه اتصال اندازه كامل USB 3.0 بهره مي‌برد كه در دنياي تبلت‌ها بي‌نظير است.

مشكل كار اين تبلت آنجاست كه مايكروسافت آن را به عنوان يك جايگزين لپ‌تاپ و نه يك تبلت در نظر گرفته و آن را بر اين اساس قيمت‌گذاري كرده كه تصوري كاملا اشتباه است. RT فاقد قابليت انجام همه وظايف ريموت (كنترل از راه دور) رايانه‌اي بوده و كمبود مطلق برنامك‌‌هاي آن به معناي نداشتن حق انتخاب شما در مقايسه با حق انتخاب بي نهايت كاربران iOS اپل و اندرويد است. Surface 2 توان رقابت با آيپد اير را ندارد و اگر شايعات درباره سخت‌افزار نكسوس 10 حقيقت داشته باشد، حتي امكان دارد اوضاع براي آن در بازار از اين كه هست بدتر شود. شما با خريد Surface 2 سخت‌افزار خوبي دريافت مي‌كنيد، اما تا وقتي نرم‌افزار براي آن به اندازه كافي وجود نداشته باشد، ارزش هزينه پنج ميليون و 400 هزار تومان را ندارد.

------------

iPad Air

با در نظر گرفتن اختلاف قيمت نه‌چندان زياد، آيپد ميني قديمي با آيپد ميني با صفحه‌نمايش رتينا و آيپد اير16 گيگابايتي، عقلاني نيست شخصي پول بالاي آيپد قديمي بدهد. آيپد اير دارد موفقيت‌‌هاي آيپد 2 را به همان شكل تكرار مي‌كند. البته آيپد 3 و 4 نيز بهينه سازي‌‌هاي مكرري ارائه كرده‌اند، اما نتوانستند مانند آيپد 2 ـ‌ كه همه عوامل را بدرستي كنار هم گردآورده بود ـ بدرخشند.

اين تبلت از 16 تا 128 گيگابايت در دسترس است. با پردازنده 64 بيتي كارايي آن عالي است و عملكردي فوق‌العاده روان و سرعتي قابل توجه ارائه مي‌كند كه برخورداري حداكثر بهره از iOS 7 و قدرت رايانشي عالي را ميسر مي‌كند. صفحه‌نمايش 9.7 اينچي رتيناي با رزولوشن (2048 در 1536 پيكسلي) آن مشابه آيپد 4 است.

دور قابش ظريف‌تر شده و با وزن 469 گرم، به‌عنوان يك تبلت 10 اينچي در مقايسه با آيپد 4 با وزن 662 گرم و آيپد 1 با وزن 680 گرمي، كاربردش از همه راحت‌تر است. تنها عيبي كه دارد اين است كه با ساختار عالي و قيمت گراني كه دارد (با توجه به ظرفيت فضاي ذخيره از حدود يك ميليون و 900 هزار تا دو ميليون و 300 هزار) بدون استفاده از پوشش محافظ smart cover كامل به نظر نمي‌رسد.

------------

گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران را در گوگل پلاس دنبال كنيد

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن