تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخگويي به مسايل فكري بايد مبناي اصلي تحقيق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاسخگويي به مسايل فكري بايد مبناي اصلي تحقيق باشد
زنجان - خبرگزاري مهر: نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه زنجان، با تاكيد بر اينكه پاسخگويي به مسايل فكري بايد مبناي اصلي تحقيق باشد گفت: با اين روند پژوهشگران مي‌توانند به نوبه خود مي توانند در جهت رفع مشكلات جامعه سهيم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام علي خاتمي ظهر در اختتاميه همايش پژوهشي "سبك زندگي" حوزه علميه خواهران الزهراء زنجان با بيان اينكه جامعه نيازمند حركت جامع و كامل به سوي طرح هاي پژوهشي است افزود:پاسخ‌گويي به نيازهاي جامعه در ابعاد محتلف همچون حوزه اخلاق، سياست، اجتماعي و تربيتي با ايده‎هاي نو و متناسب با شرايط زمان، از جمله ويژگي بارز پژوهش به شمار مي‎آيد.

وي تحقيق و نوآوري را دوشاخصه اصلي پژوهش عنوان كرد و ادامه داد: اهميت پژوهش در حوزه‎ها بسيار زياد است و مي‌طلبد كه در اين زمينه در حوزه‌هاي علميه، انقلابي در بعد كيفي و كمي صورت گيرد و بايد در اين زمينه، افكار و ايده‎هاي نو خلق شود.

نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه زنجان با بيان اينكه بايد برنامه ريزي مناسب در زمينه توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه صورت بگير يد، توجه به ساختار پوهش را يادآور شد و افزود: بايد در بحث پژوهش مورد توجه پژوهشگران قرار گيرد پاسخ‌گويي به پرسش‎هاي مطرح شده در جامعه است.

حجت‎الاسلام ‌خاتمي افزود: منابع دين اسلام به ميزاني غني است كه رجوع پژوهشگر هنگام تحقيق به آن مي‎تواند به‌عنوان يك منبع قوي در پژوهش وي به شمار آيد. در واقع دين اسلام حدود 1400 سال قبل به پرسش‎هايي كه هم‎اكنون در جامعه مطرح است را پاسخ داده است.

نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان گفت: منابعي كه دين اسلام ارايه داده بسيار پرمايه است ولي نكته قابل تامل اين است كه منابع وجود داشته باشد ولي به درستي مورد استفاده قرار نگيرد و در واقع مي‎توان با تكيه بر قوانين دين اسلام از نظر علمي به‌عنوان برترين قدرت علمي در دنيا مطرح شد.

كد خبر: 2196902

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۶:۱۴

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن