تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804312660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حق طلبي و استكبارستيزي شاخصه اصلي جنبش دانشجويي/ دانشجو بايد جريان ساز باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حق طلبي و استكبارستيزي شاخصه اصلي جنبش دانشجويي/ دانشجو بايد جريان ساز باشد
شاهرود - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه پيام نور شاهرود آگاهي نسبت به وضعيت سياسي كشور براي دانشجويان را يك ضرورت دانست و گفت: دانشجو بايد جريان ساز باشد.

علي شاهيني در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاكيد بر آگاهي سياسي دانشجويان تصريح كرد: دانشجو بايد احساس و درك سياسي داشته باشد تا بتواند ويژگيهاي آرمانگرايي و استكبارستيزي خود را با توجه به اخلاص، بينش و تفكر صحيص و با آگاهي از سياست داخلي و خارجي كشور به يك راهبرد و يك فرآيند مشخص تبديل كند.

وي با اشاره به اين كه دانشجو بايد جريان ساز باشد و خودش يك جنبش را براي جامعه بوجود بياورد و اين حركت نيز بايد بر اساس منطق و تفكر باشد و افرادي كه بدنبال تحصيل علم هستند و مي خواهند حقايق را پيدا كنند خاطرنشان كرد: دانشجويان بايد بر اساس منطق، تفكر و بينش صحيح و بر اساس مباني استدلالي و منطقي براي رسيدن به هدف خود تلاش كنند.

دانش، ورزش و اخلاق محور هاي اصلي كار دانشجويان

رئيس دانشگاه پيام نور شاهرود با يادآوري اين مطلب كه دانش، ورزش و اخلاق بايد محورهاي اصلي كار دانشجويان باشد تصريح كرد: دانشجويان ما در اين برهه از زمان بايد اهل منطق، بينش و تفكر صحيح باشند و دانشجويان نبايد احساسي باشند و اين يك پديده ذاتي در دانشگاه خواهد بود و با وجود منطق و تفكر صحيح دانشجو هيچ وقت ابزار جريانات سياسي نخواهد شد.

شاهيني با تاكيد بر اينكه در كنار مسائل سياسي دانشجو بايد براي رسيدن به مرجعيت علمي و دستيابي به توليد علم ديني و بومي تلاش كند عنوان كرد: دانشجويان بايد با كمك اساتيد خويش به بومي سازي علوم بويژه علوم انساني توجه داشته باشند و فعاليت خود را در حوزه اخلاق و معنويت بيشتر كنند و در مطالبات در زمينه هاي مختلف اخلاق و انصاف را اساس كار خود قرار دهند چرا كه اخلاق و معنويت زير بناي همه فضاهاي علمي، ورزشي، هنري و ... خواهد بود.

وي با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه و اهميت اين موضوع منظور از وحدت حوزه و دانشگاه را تعريف واحدي از انسان دانست و اذعان داشت: در ابتدا كه بحث وحدت حوزه و دانشگاه از طرف حضرت امام (ره) مطرح شد هدف ايجاد يك چشم انداز و راهبردي در جهت پيشرفت در زمينه هاي علمي و ديني بود.

با رويكردهاي غربي نمي توانيم مسير دانشگاه و حوزه اسلامي را طي كنيم

رئيس دانشگاه پيام نور با بيان اين مطلب كه در تعريفي كه غرب به آن اشاره داشته انسان را موجودي مادي و تك بعدي محسوب كرده كه به فكر لذت بردن در زندگي دنيوي است ابراز داشت: ما با تعريف واحد از انسان مي توانيم مبني علمي خودمان را با آن انجام دهيم.

شاهيني با اشاره به اينكه انسان موجودي دو بعدي است و هم بعد مادي و هم بعد معنوي دارد اظهار داشت: ما در توليد علوم ديني و بومي و ترويج علوم انساني اسلامي و در تمامي علوم با انساني سرو كار داريم كه فقط جسم نيست و در نتيجه ما با اقتصاد، روانشناسي و حقوق غربي نمي توانيم مسير يك دانشگاه و حوزه اسلامي را طي كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه تبيين يك استراتژي و ترسيم يك راهبرد و برنامه مشترك كه هم جنبه ديني و هم جنبه ايراني و در عين حال جنبه علمي نيز داشته باشد لازمه حركت جهت وحدت حوزه و دانشگاه است بيان داشت: مسولان ما بايد به اين قشر توجه ويژه داشته باشند و به ميان دانشجويان بيايند و به حرف هاي آنها گوش بدهند و در عين حال نيز از تحمل بالايي برخوردار باشند و با انتقادات دانشجويان كه افرادي آرمانگرا هستند با تندي برخورد نكنند.

رئيس دانشگاه پيام نور حركت دانشجويان در روز 16 آذر سال 1332 را حركتي مهم دانست و گفت: دانشجويان آن زمان براي اعلام مواضع اصولي خود و مخالفت با حضور بيگانگان در كشور و به خاطر ورود نيكسون به ايران تظاهرات كردند و در اين تظاهرات نيز دانشجويان شريعت رضوي، قندچي و بزرگ نيا به شهادت رسيدند.

حق طلبي و استكبار ستيزي شاخصه هاي اصلي جنبش دانشجويي

شاهيني با اشاره به اينكه شهادت دانشجويان در آن زمان موجب بوجود آمدن يك حالت مبارزه به صورت رسمي و غير رسمي از طرف دانشگاه و دانشجويان با استكبار و در راس آنها آمريكا شد و اين حركت و جنبش استكبارستيزي و مبارزه باغرب و مبارزه آمريكا ادامه دارد افزود: امروز نيز ما شاهد هستيم كه دانشجويان ما در تمام صحنه ها بر اصول حاكم بر نظام اسلامي كه در راس آنها مبارزه با استكبار جهاني مي باشد پايبند هستند.

وي حق طلبي و استكبار ستيزي را شاخصه هاي اصلي جنبش دانشجويي دانست و خاطرنشان كرد: دانشجويان در تمامي ادوار گذشته تا حالا اين شاخصه و ويژگي مهم را دنبال كرده اند، قبل از انقلاب مبارزه با طاغوت و شاه مطرح بود و در بعد از انقلاب نيز جنبش دانشجويي وظايفي را برعهده داشت كه بايد آنها را به خوبي انجام مي داد.

رئيس دانشگاه پيام نور شاهرود با تاكيد بر اين كه جنش دانشجويي نبايد ابزار دست جريانات سياسي قرار بگيرد و دانشجو يك پتانسيل بالايي دارد و بايد از اين پتانسيل دانشجو به طور مناسب و مفيد استفاده شود تصريح كرد: يكي از وظايف دانشجويان اين است كه حالت آرمان گرايي را در برابر مصلحت گرايي تقويت كنند و اين خود نيز يكي از شاخصه هاي جنبش دانشجويي است.

شاهيني در خاتمه با اشاره به اينكه ايمان، تقوا، اخلاص و صداقت بايد در جريانات دانشجويي وجود داشته باشد عنوان كرد: با وجود اخلاص و ايمان بايد يك حالت جذابيتي در دانشگاه ها بوجود آيد تا اگر كسي از بيرون وارد دانشگاه مي شود احساس لذت كند.

كد خبر: 2193153

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۰۸:۵۳

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن