تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803305703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار رئيس ائتلاف ملي عراق با دكتر ظريف


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ديدار رئيس ائتلاف ملي عراق با دكتر ظريف
رئيس ائتلاف ملي عراق در سفر خود به تهران با وزير امور خارجه كشورمان ديدار كرد و درخصوص روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر نمود.
تسنيم: دكتر ابراهيم جعفري رئيس ائتلاف ملي عراق كه براي ديدار و رايزني با مقامات كشورمان به تهران سفر كرده است ، صبح امروز دوشنبه با دكتر محمد جواد ظريف ديدار كرد و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه منطقه اي و بين المللي گفتگو و تبادل نظر نمود.

دكتر جعفري در ابتداي اين ديدار شهادت تعدادي از تكنيسين ها و كارگران ايراني در اقدام تروريستي اخير در عراق را به شدت محكوم كرد و اين حادثه را به دولت ، مردم ايران و دكتر ظريف تسليت گفت.

وي خاطر نشان كرد : اينگونه اقدامات غيرانساني و تروريستي نه تنها نمي تواند تاثيري بر روند توسعه و تحكيم روابط همه جانبه بين دو كشور مسلمان و همسايه بگذارد، بلكه عزم و اراده دو كشور را براي تقويت اين روند و همكاري در ابعاد دوجانبه ، منطقه اي و بين المللي تقويت مي كند.

رئيس ائتلاف ملي عراق همچنين با اشاره به برخي مسائل و چالشها در عرصه سياسي ، اقتصادي و امنيتي اين كشور ابراز اطمينان كرد با همگرايي و انسجام كليه احزاب و طيفهاي سياسي عراق و اولويت قرار گرفتن منافع ملي و نيز استفاده از تجارب و حمايتهاي ايران بعنوان كشور همسايه و موثر در منطقه ، عراق مي تواند اين مسائل و مشكلات را پشت سر گذاشته و مديريت نمايد.

دكتر جعفري همچنين با اشاره به نقش و نفوذ فزاينده ايران در عرصه تحولات منطقه اي و بين المللي به خصوص بعد از حصول توافق بين جمهوري اسلامي و گروه 1+5 ، خاطر نشان كرد : امروز هيچ كسي نمي تواند نقش ايران بعنوان كشوري مقتدر و فعال در عرصه تحولات منطقه و جهان و در روند حل و فصل مسائل و بحرانهاي موجود را ناديده بگيرد.

وي همچنين از رويكرد اعتدال و تعاملي دولت دكتر روحاني و ديپلماسي فعال و كارآمد دستگاه ديپلماسي ايران در تقويت و توسعه روابط خارجي به خصوص در عرصه منطقه اي و بين المللي و به خصوص با جهان اسلام تقدير و تمجيد كرد و بر ضرورت تداوم و تقويت اين رويكرد اسلامي – انساني در تقويت روابط ايران با جهان به خصوص منطقه تاكيد نمود.

دكتر ظريف نيز در اين ديدار با اشاره به سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در تحكيم و توسعه روابط با همسايگان و در راس آن كشور دوست و همسايه عراق ، بر نگاه و رويكرد راهبردي جمهوري اسلامي در حمايت از وحدت ، يكپارچگي و توسعه عراق و توسعه همه جانبه روابط با اين كشور تأكيد كرد.

وزير امور خارجه با اشاره به خاطره خوب خود از نخستين سفر خارجي اش به عراق و ديدار با مقامات عاليرتبه سياسي و مذهبي اين كشور ، بر نقش مهم و تاثيرگذار نخبگان سياسي و مرجعيت در حفظ و تقويت وحدت و انسجام داخلي عراق تاكيد كرد و ابراز اميدواري كرد در سايه اين همدلي و انسجام ملي شاهد تقويت روند توسعه و آباداني و تثبيت ثبات و امنيت در عراق باشيم.

وي با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروريستي اخير و تسليت متقابل به دولت و مردم عراق، خاطر نشان كرد : اين اقدام تروريستي در واقع حركتي شوم عليه دو كشور و همه ملتها و كشورهاي منطقه است و ضرورت همكاري و همفكري كشورهاي منطقه را براي مقابله با پديده شوم تروريسم دوچندان مي كند.

دكتر ظريف با تشكر از مواضع دولت عراق و اقدامات نوري المالكي نخست وزير عراق در خصوص پيگيري اين حادثه دلخراش ، تاكيد كرد : دو كشور همه همت خود را به كار خواهند گرفت تا عليرغم همه اين تلاشهاي مذبوحانه روند تحكيم و تقويت روابط را ادامه دهند.

طرفين همچنين در اين ديدار ضرورت توسعه و گسترش روابط همه جانبه بين تهران و بغداد به خصوص در عرصه هاي متنوع و متعدد اقتصادي ، تجاري و بازرگاني و انرژي را مورد تاكيد قرار دادند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن