تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804827783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه هنري و انجمن قلم براي حمايت از نوقلمان آستين بالا زدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حوزه هنري و انجمن قلم براي حمايت از نوقلمان آستين بالا زدند
سخنگوي انجمن قلم ايران با اشاره به اين‌كه سياستگذاران و برنامه‌ريزان حوزه نشر بايد تدبيري جدي براي حمايت از نوقلمان بينديشند، گفت: امروز تاليف به نسبت ترجمه كمرنگ شده و از نوقلمان هيچ حمايتي نمي‌شود. بنابراين بر افراد برنامه‌ريز حوزه نشر است كه از آثار اين گروه حمايت كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در يك نشست خبري با عنوان «فرصت برابر» كه امروز 25 آذرماه در تالار انديشه حوزه هنري و با محوريت «طرح ملي گسترش آموزش مباني ادبيات، داستان‌نويسي و شعر كودك و نوجوان» برگزار شد، محمد سرشار، رئيس حوزه هنري كودك و نوجوان، محسن پرويز، سخنگو و راضيه تجار، دبير انجمن قلم ايران حضور داشتند.

راضيه تجار در ابتداي اين نشست با اشاره به اين‌كه بعد از گذشت سه دهه، جاي خالي نويسندگان و شاعراني كه پس از انقلاب و در سال‌هاي دهه 60 آمدند و آثار ماندگاري خلق كردند، به شدت احساس مي‌شود، گفت: زماني مي‌توان اين كاستي را جبران كرد كه استعداديابي كنيم و به آموزش علاقه‌مندان مستعد به شعر و داستان بپردازيم. به همين خاطر انجمن قلم با حوزه هنري كودك تعامل برقرار كرده تا به آموزش شعر و داستان‌نويسي كودك و نوجوان بپردازد.

محسن پرويز در پاسخ به خبرنگار مهر كه چرا حوزه هنري كودك و نوجوان با انجمن نويسندگان كودك و نوجوان به جاي انجمن قلم ارتباط نگرفته است، گفت: انجمن قلم هم يك تشكل فراگير است و در همه حوزه‌ها فعاليت مي‌كند و نه تنها در زمينه شعر و ادبيات كودك و نوجوان كه در حوزه بزرگسال نيز اين نياز احساس مي‌شود؛ انجمن قلم نيز خود را موظف مي‌داند كه به تربيت نيروهاي مستعد بپردازد. از سوي ديگر چون انجمن قلم، يك نهاد اجرايي نيست، به مشاركت مراكز اجرايي چون حوزه هنري احتياج دارد.

محمد سرشار نيز گفت: طبق توافق انجام شده ميان انجمن قلم و حوزه هنري كودك و نوجوان، تامين منابع درسي و معرفي استادان دوره‌هاي مختلف آموزشي بر عهده انجمن قلم است و هزينه‌هاي حق‌التدريس و هماهنگي و اجرا را حوزه هنري عهده‌دار شده است.

به گفته مدير حوزه هنري كودك، دوره‌ها براي يك سال آينده طراحي شده و پيش‌بيني مي‌شود 3000 نفر آموزش ببينند. نخستين دوره كلاس‌ها، زمستان جاري آغاز مي‌شود و پس از سه ماه افراد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. همچنين اطلاع‌رساني در زمينه ثبت نام در دوره‌هاي مختلف از طريق وزارت ارشاد، حوزه هنري و رسانه‌هاي گروهي انجام مي‌شود.

به گفته سرشار، هدف از برگزاري اين دوره‌هاي آموزشي، كمك به افراد مستعد در زمينه شعر و داستان است تا حرفه‌اي‌تر شوند. از اين‌رو سوابق ادبي متقاضيان شركت در اين دوره‌ها بررسي مي‌‍‌شود تا افرادي هم‌سطح براي شركت در يك دوره انتخاب شوند.

پرويز در پاسخ به خبرنگار مهر كه تا چه اندازه از انتشار آثار برتر حمايت مي‌شود، گفت: پيش از اين انجمن قلم، طرحي داشته با عنوان «100 اثر از 100 نوقلم». ما در پي اين هستيم كه چنين طرحي تداوم پيدا كند. از سوي ديگر اين برعهده سياستگذاران حوزه نشر هم هست كه از نوقلمان حمايت كنند.

به گفته محسن پرويز، ويژگي اصلي اين طرح، همان‌طور كه از عنوانش پيداست، ايجاد فرصت برابر براي ساكنان تهران با ساير شهرهاي ايران است. عمده امكانات پرورش استعداد در زمينه‌هاي مختلف در تهران متمركز شده و بعضي دوستان شاعر و نويسنده ما مجبورند هفته‌اي يك بار به تهران بيايند و بايد براي اين افراد، فرصت برابر با تهراني‌ها ايجاد شود.

تجار نيز در ادامه گفت: فرآيند خلق اثر به سرعت اتفاق نمي‌افتد. نبايد انتظار داشت با برپايي اين كلاس‌ها، شاعر و نويسنده‌اي تربيت شود كه بلافاصله بتواند شعر يا داستان قابل انتشار ارائه دهد. اين دوره‌ها بايد استمرار داشته باشد؛ تا جايي كه به خلق آثار خوب و قابل دفاع بينجامد.

پرويز، يكي ديگر از اهداف اين طرح را آموزش اصول علمي شعر و داستان دانست و افزود: اين كلاس‌ها جنبه ديني و اعتقادي ندارد. ما نمي‌خواهيم شاعر يا داستان نويس تربيت كنيم. هدف اين است كه هنرجويان با نقد شعر و داستان آشنا شوند يا به پژوهش در اين زمينه بپردازند.

سرشار نيز با اشاره به اين‌كه خود انجمن‌ها چون انجمن قلم يا انجمن نويسندگان كودك و نوجوان به برگزاري دوره‌هاي آموزشي اقدام مي‌كنند، گفت: به هر حال انجمن‌ها بخشي از درآمد خود را از اين طريق تامين مي‌كنند اما چون انجمن‌ها غيردولتي‌اند و بودجه و اعتبارتشان محدود است، بر آن شديم تا اين دوره‌ها را به صورت فراگير و از سوي يك نهاد غيردولتي چون حوزه هنري برگزار كنيم. از سوي ديگر، بهتر است استادان مورد نظر، از سوي انجمن معرفي شوند.

تاكنون براي شركت و تدريس در «طرح ملي گسترش آموزش مباني ادبيات، داستان‌نويسي و شعر كودك و نوجوان»، محمدرضا سرشار، ابراهيم حسن‌بيگي، شهرام شفيعي، بابك نيك‌طلب، محمود پوروهاب و ... اعلام آمادگي كرده‌اند.

كد خبر: 2196689

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۳:۵۹

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن