تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819385003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاهاي استان گلستان با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روستاهاي استان گلستان با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كنند
گرگان – خبرگزاري مهر: روستاهاي استان گلستان به دليل مشكلات اقتصادي كشور و همچنين بي توجهي برخي مسئولان با مشكلات زيادي رو به رو هستند كه زندگي اهالي روستا را تحت تاثير قرار اده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان گلستان با توجه به شرايط اقليمي از نظر جنگل و مرتع داراي ذخاير بسياري است و همين عامل باعث شده تا روستاهاي فراواني در استان وجود داشته باشد.

اما متاسفانه طي سال هاي گذشته توسعه اين روستاها و ارئه امكانات خدمات به آنها متناسب با رشد جمعيت آنها نبوده و به همين دليل روستاها با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كنند.

در همين رابطه رئيس شوراي بخش مركزي راميان در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: روستاي قره قاچ بزرگترين روستاي طولي واقع در حاشيه جاده منطقه است كه از مشكلات فراواني رنج مي برد.

محمدرضا شهركي افزود: ازقديم حريم جاده5/22متربوده ولي اكنون به5/38مترمربع رسيده كه مردم رابراي ساخت وسازدربلاتكليفي قرارداده است.

وي در مورد امكانات ورزشي بيان كرد: يك هكتار زمين براي سالن ورزشي خريداري شده است ولي متاسفانه هيچ گونه امكانات ورزشي نداريم.

شهركي ادامه داد: يكي ازخواسته هاي قديمي مردم روستا، مسجد قديمي است كه در كنار جاده واقع شده است، اين مسجد نياز به مرمت و بازسازي دارد و چون در مسير جاده قرار دارد مي تواند باعث رونق روستا شود.

وي تصريح كرد: يكي ازمشكلات ماهمين كنارجاده واقع شدن است كه نيازاساسي به نصب سرعت گير احساس ميشود، فقط در هفته گذشته دو مورد تصادف داشتيم كه منجربه كشته شدن 2نفرشده است و همچنين تا كنون 27 مورد تصادف داشتيم كه 11 نفر كشته شده اند.

دهيار روستاي رضي هم گفت: جاده روستاي "رضي" پرپيچ و خم است و فاقد هر گونه علائم راهنمايي و رانندگي است به همين دليل عريض كردن جاده ازضروريات روستا است.

طاهره ميرعرب افزود: مشكل آب شرب روستاي "كشكك" و رضي نيز به مانند بعضي از روستاهاي مشابه از ديگر مشكلات مي باشد.

وي افزود: مشكل بعدي ما با منابع طبيعي است زيرا از قديم چراگاهي در روستا وجود دارد كه از طرف منابع طبيعي سند دارد و به كشاورزان و دامداران منطقه تحويل داده شده اما متاسفانه درحال حاضر مصادره شده است.

وي عدم ارتباط با شبكه هاي تلويزيوني را مشكل مردم اين روستا عنوان كرد ادامه داد: نبود ساختمان دهياري، عدم وجود امكانات ورزشي حتي در حد يك توپ ورزشي و نداشتن غسالخانه ازديگرمشكلات روستاي رضي است.

ميرعرب بيان كرد: متاسفانه روستاهاي "رضي" و "كشكك" جزو روستاهاي كوهستاني هستند و هنوزهم به شكل سنتي زندگي مي كنند كه باعث شده درآمد آنچناني نداشته باشند، لذا با توجه به منطقه كشت گياهان دارويي مي تواند باعث درآمد زايي در منطقه شود كه اين مستلزم آموزش به اين اهالي و حمايت هاي مادي و معنوي براي شروع كار آن ها است كه اميد داريم در اين راستا اقدامات لازم انجام شود.

علي اكبر غلامي دهيار مازياران نيز گفت: دهياران مديران روستاها هستند كه اميدداريم نمايندگان مجلس براي استخدام دهياران تدبيري در نظر داشته باشند.

وي ادامه داد: روستاي ما داراي پارك كودك، سالن ورزشي و ساختمان ICT است ولي متاسفانه فقط مدرسه ابتدايي داريم و دانش آموزان براي ادامه تحصيل در دوره راهنمايي و دبيرستان بايد به روستاهاي مجاور بروند كه نياز است سرويس اياب و ذهاب مانند يك دستگاه ون در اختيار ما گذاشته شود.

غلامي تصريح كرد: همچنين با كمك اهالي چاه عميق در روستا زده شده كه تامين آب مورد نياز باشد ولي ترانس برق نداريم كه نياز است اعتبار لازم براي تهيه اين ترانس در نظر گرفته شود.

دهيار روستاي ارازگل گفت: در سال 86 زميني از طرف روستا براي احداث سالن ورزشي تربيت بدني اهدا شد كه متاسفانه هنوز اين سالن ايجاد نشده است.

حسين گلچين ادامه داد: با توجه به اينكه اين روستا پرجمعيت ترين روستاي بخش فندرسك شمالي است و افرادي از اين روستا جزو تيم ملي واليبال و واليبال نشسته و كبدي هستند ولي متاسفانه هيچ گونه امكانات ورزشي در اين روستا وجود ندارد و فقط يك سوله از طرف سپاه براي ورزشهاي رزمي احداث شده است.

فرماندار راميان نيز در ادامه گفت: بعضي مشكلات در شهرستان قابل پي گيري است اما برخي مشكلات بايد از طريق استاني و مابقي نيز از طريق ملي و كشوري حل مي شود.

محمدتقي سوخته سرايي بيان كرد: در حال حاضر مشكلات مادي در كشور عموميت دارد كه از تاثيرات تحريم ها است.

كد خبر: 2196474

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۰:۴۷

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن