تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819413393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست و پنجه نرم‌كردن اهالي ژيور آبدانان با انبوهي از مشكلات


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: دست و پنجه نرم‌كردن اهالي ژيور آبدانان با انبوهي از مشكلات
آبدانان- خبرنگار ايران مردم روستاي يك هزار نفري ژيور در بخش سرابباغ شهرستان دورافتاده و سخت گذر آبدانان سالهاست كه با انبوهي از مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنند.اين مشكلات درحوزه‌هاي بهداشتي، درماني، زيرساختي، اجتماعي، كشاورزي و فرهنگي است كه باعث ناخرسندي مردم محروم اين روستا شده است.
حجت نصراللهي، عضو شوراي اسلامي روستاي ژيور تصريح كرد: نبود جدول و كانال هدايت آب‌هاي جاري و سطحي در فصل زمستان و بارندگي باعث ورود سيلاب به مكان‌هاي مسكوني و تجاري مردم مي‌شود كه ضمن به بار آوردن زيان‌هاي بسيار، اهالي را نيز با مشكل و ناراحتي‌هاي گوناگون مواجه مي‌كند.
نصراللهي افزود: نبود سامانه روشنايي معابر و كوچه‌ها، تجميع زباله‌هاي روزانه و فضولات دامي پيرامون روستا، مردم زحمتكش ژيور را رنج مي‌دهد.به علت فقدان دبيرستان در اين روستا و روستاهاي همسايه، مردم اين منطقه كه همگي از راه دامداري و كشاورزي گذران زندگي مي‌كنند، مجبورند با پرداخت كرايه‌هاي سنگين فرزندان خود را براي تحصيل به مركز بخش سرابباغ بفرستند.
جعفر حيدري، بخشدار سرابباغ نيز در خصوص مسائل اين روستا، گفت: مشكل‌ها و كمبود‌ها، نه فقط در روستاي ژيور بلكه در همه روستاهاي اين منطقه ديده مي‌شود، با اين وجود مسئولان شهرستان آبدانان و بخش سرابباغ به شكل جدي دنبال حل اين مسائل هستند.اعتبارهاي قابل توجه و چشمگيري امسال براي عمران و آباداني بخش سرابباغ اختصاص يافته كه بخشي از آن براي رفع مشكل مردم روستاي ژيور هزينه مي‌شود.
اين روستا در 25 كيلومتري جنوب خاوري شهر آبدانان استان ايلام قرار دارد.شغل اصلي و عمده اهالي اين روستا كشاورزي و دامداري است.شهر سخت گذر و كوهستاني آبدانان واقع در دامنه رشته كوه كبيركوه كه مانند ديواري استان‌هاي ايلام و لرستان را از هم جدا كرده در 185 كيلومتري شرق شهر ايلام قرار دارد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن