تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801185693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با معرفي برترين‏هامسابقات استاني اذان، ابتهال و تواشيح سمنان پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با معرفي برترين‏هامسابقات استاني اذان، ابتهال و تواشيح سمنان پايان يافت
مسابقات استاني اذان، ابتهال، تواشيح و هم‌خواني قرآن كريم در شبستان اعظم آستان مقدس امامزاده يحيي ابن موسي (ع) به كار خود پايان داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از استان سمنان، به نقل از روابط عمومي و اطلاع‎رساني اداره‌‌كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان، در اين مسابقات، شركت‎كنندگان از هشت شهرستان استان سمنان در اين رشته‌ها با هم رقابت كردند.

معاون فرهنگي و اجتماعي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان در حاشيه برگزاري اين مسابقات اظهار كرد: در اين مرحله از مسابقات، 69 شركت‌كننده در بخش برادران و 34 شركت‎كننده نيز در بخش خواهران حضور داشتند.

حجت‎الاسلام مهدي يوسف‎تبار افزود: در بخش برادران، 27 نفر در رشته اذان، هفت نفر در رشته ابتهال و 35 نفر در قالب شش گروه تواشيح و هم‌خواني قرآن كريم در اين مسابقات حضور داشتند.

وي بيان كرد: در بخش خواهران نيز شش شركت‎كننده در رشته ابتهال و 28 نفر در قالب چهار گروه تواشيح و هم‎خواني قرآن كريم در مرحله استاني اين مسابقات شركت كردند.

معاون فرهنگي و اجتماعي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان با اشاره به اينكه براي دقت نظر در داوري اين دوره از مسابقات از هشت داور بين‎المللي اين رشته‌ها در دو بخش خواهران و برادران استفاده شده است، بيان كرد: نفرات و گروه‌هاي اول هر يك از رشته‌ها به مسابقات كشوري اعزام مي‌شوند.

يوسف‎تبار با بيان اينكه در مرحله شهرستاني اين مسابقات يك‌هزار و 73 شركت‌كننده از همه شهرستان‌هاي استان شركت كردند، تصريح كرد: از اين ميان شهرستان‌هاي سمنان و سرخه با 395 نفر بيشترين و شهرستان مهديشهر با 59 نفر كم‌ترين شركت‌كننده را داشتند.

وي گفت: از شهرستان‌هاي دامغان، شاهرود و ميامي، بسطام و گرمسار نيز به ترتيب 210، 159، 140، 110 شركت‌كننده در مرحله شهرستاني اين مسابقات حضور داشتند.

مسئول روابط عمومي و اطلاع‌رساني اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان نيز در حاشيه اين مسابقات اظهار كرد: مسابقات استاني اذان، ابتهال، تواشيح و هم‌خواني قرآن كريم در دو رده سني زير 16 و بالاي 16 سال برگزار شد.

بهنام مطلبي افزود: براي برگزاري اين مسابقات كميته‌هاي پنج‌گانه فرهنگي، اطلاع‌رساني، اجرايي، پشتيباني و انتظامات تشكيل شده است.

وي انجام فعاليت‌هاي قرآني و مذهبي را يكي از وظايف ذاتي اوقاف در كشور دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه كه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن را به عنوان بزرگ‌ترين رويداد قرآني كشور و جهان اسلام بر عهده دارد در رشته‌هاي اذان، ابتهال، تواشيح و هم‌خواني قرآن كريم نيز از دستگاه‌هاي پيشگام در كشور است.

انتهاي پيام/2249/غ

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن