تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819921834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پذیرش مسؤولیت‌ها در امور اجرایی نظام آزمایش الهی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:
پذیرش مسؤولیت‌ها در امور اجرایی نظام آزمایش الهی است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که محاسبه اعمال به ‌واسطه امتحان‌های الهی مشخص می‌شود، گفت: پذیرش مسؤولیت‌ها در امور اجرایی نظام از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین امتحانات الهی هستند که اگر آن مسؤول عدالت و خدامحوری نداشته باشد، به یقین در روز قیامت در سخت‌ترین حالت قرار خواهد گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز، در جمع اساتید و طلاب خواهر حوزه علمیه شهرکرد، به تشریح فضایل و برکات فرستادن ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پرداخت و گفت: علامه جعفری صاحب کتاب الغدیر می‌گوید هر کس ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را بر لب جاری کند، من او را شریک نوشتن کتاب الغدیر خواهم کرد.
 
وی همچنین به بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت ابراهیم(ع) در دوران زندگی ایشان پرداخت و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم سوره‌ای را به نام ابراهیم در راستای بیان خصوصیات عرفانی و توحیدی این پیامبر والا مقام قرار داده است.
 
حجت‌الاسلام رحمانی، سربلندی در امتحان‌های الهی را یکی از دلایل عظمت این پیامبر الهی دانست و افزود: حضرت ابراهیم(ع) به ‌واسطه سربلندی و پیروزی در امتحان‌های الهی به مقامات عالی و بلند بندگی دست یافت و همه حاجیان نیز در روز عرفه به یاد او قربانی می‌کنند.
 
وی با بیان این که محاسبه اعمال به ‌واسطه امتحان‌های الهی مشخص می‌شود، یکی از اهداف خلقت آدمی را آزمایش کردن او در دنیا عنوان کرد و گفت: خداوند متعال انسان را خلق کرده تا در این دنیا او را امتحان کند و به‌واسطه این آزمایش در قیامت اعمال او را محاسبه و رستگاری و جهنمی شدن او را مشخص کند.

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که انسان‌های خوب و بد با امتحان‌های الهی مشخص می‌شوند، تصریح کرد: اگر این امتحان‌های الهی وجود نداشته باشد، انسان‌های خوب و بد شناخته نخواهند شد که نمونه بارز این امتحان‌های الهی واقعه کربلا بود که در آن جا انسان‌ها به‌خوبی شناخته شدند.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: افرادی که از مال و مکنت بسیار زیادی برخوردار هستند، به‌ یقین در معرض یک امتحان سخت قرار گرفته‌اند؛ بنابراین تنها راه سربلندی در این آزمون الهی کمک به فقرا و پرداخت وجوهات مالشان است.
 
حجت‌الاسلام رحمانی پذیرش مسؤولیت‌ها در امور اجرایی کشور را از سخت‌ترین آزمون‌های الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: پذیرش مسؤولیت‌ها در امور اجرایی نظام از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین امتحانات الهی هستند که اگر آن مسؤول عدالت و خدامحوری نداشته باشد، به یقین در روز قیامت در سخت‌ترین حالت قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان این که منبرهای سخنرانی نیز به‌عنوان یک آزمون الهی مطرح هستند، بر مطابقت حرف و عمل با یکدیگر تأکید کرد و افزود: روحانی و سخنرانی که در مجالس، مردم را به رعایت تقوا و عمل دستورات الهی دعوت می کند، خود باید اول عمل کننده به این دستورات باشد، در غیر این صورت در این امتحان شکست خورده است.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر عبرت‌گیری از سرنوشت عالمان برجسته دینی، به سرنوشت زندگی شهید شیخ احمد کافی اشاره و خاطرنشان کرد: این استاد جلیل‌القدر در اخلاص، اخلاق و دیانت یک نمونه عملی و آئینه عبرت برای روحانیان بود که دشمنان تحمل منبرهای انسان‌ساز او را نداشتند و این شخصیت والا مقام را به شهادت رساندند.
 
امام جمعه بلداجی با بیان این که چهره زیبا نیز یک آزمون الهی است، تصریح کرد: همه چیز در این عالم حتی چهره زیبا نیز یک امتحان از سوی خداوند متعال است که محافظت از این زیبایی در صدف عفت و حجاب به یقیین رستگاری و فلاح را به همراه خواهد داشت.
 
به گفته وی، متأسفانه امروزه برخی از جوانان دختر و پسر ما در این آزمون الهی شکست می‌خورند و زیبایی‌های خود را در راه گناه و اعمال زشت دیگر خرج می‌کنند و این شکست در آزمون الهی است.
 
حجت‌الاسلام رحمانی از هاجر همسر حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان یک الگوی بارز در مقام توحید یاد کرد و افزود: هاجر در خداپرستی و دیانت در درجات بالایی قرار داشت و از لحاظ مقام توحید نیز هم تراز حضرت ابراهیم(ع) بود.
 
وی با بیان این که امروزه جوانان در انتخاب همسر به‌دنبال هم طراز و هم کفو خود نیستند، بر انتخاب صحیح و دقیق همسر همراه با توکل بر خدا تأکید کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در پایان، اربعین و مجالس عزای امام حسین(ع) را زمینه‌ساز زنده نگه‌داشتن شعائر دینی دانست و گفت: در هر کجای این عالم مجلسی برای عزای حسین(ع) برپا شود به‌ یقین آنجا شعائر دینی و اسلامی زنده است و بیرق اسلام برافراشته شده است./9457/پ201/س



۱۳۹۲/۹/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن